• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vanzelf resettend modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nhemert
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nhemert

Hallo Mensen

Wij zitten hier al een poos met een vervelend probleem.

Een week of 4-5 terug begon ons modem spontaan te resetten.
Na het een dag aangekeken te hebben is er naar de klantenservice gebeld,
conclusie van de klantenservice "modem kapot" (cisco modem).

Monteur is geweest en we kregen een ubee modem met router in 1.
Alles werkte weer perfect en we konden weer gewoon normaal internetten en bellen.

Een week nadat we een nieuw modem hadden begon het hele verhaal weer opnieuw, steeds reset het modem zichzelf en soms kwam hij meteen weer online maar soms duurde het ook geween een half tot een uur voordat het weer werkte waarna hij meteen weer opnieuw begon.

Monteur kwam weer langs en heeft het kaste waar de kabel binnenkomt vervangen. Probleem was weer opgelost.

Een week later begon het gezeur weer, dezelfde monteur kwam weer langs en heeft het signaal gemeten, volgens de beste man was dat niet optimaal maar na de stekker in de buurtkast te hebben vervangen moest het goed zijn.

Weer ging het een week goed totdat gister het modem weer zin had om opnieuw op te starten. Ziggo weer gebeld en die beste man zij dat er net een nieuwe firmware update was en dat die het probleem zou verhelpen.
Totdat het modem vanmorgen offline ging was het weer even goed.

Ik ben vanmorgen zelf eens ingelogd in het modem en heb even wat screenshots gemaakt en aan de hand daarvan lijkt het mij dat er iets niet helemaal goed zit

Het gaat mij om de correctablen en de uncorrectables welke die bereikt heeft na een uurtje uptime

modem3.jpg


modem4.jpg



Ik hoop dat hier iemand is die nog ideeën heeft over wat ik de monteur die vrijdag komt kan vragen/vertellen want wij worden er hier thuis een beetje moedeloos van dat we niet eens een telefoon gesprek normaal kunnen afmaken.

Alvast bedankt
 
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt, want ik snap niet dat de correctables/uncorrectables zo hoog zijn, aangezien het signaal (power, snr) gewoon goed is.

pvd

(Ik heb na 58 dagen on-line nog geen 150000 correctables/60000 uncorrectables)
 
versterker

Lijkt mij duidelijk een (extern) signaal probleem.

Werkt de (digitale) TV nog goed? dit kan soms een handige hulp zijn mbt. beschadigde kabels ed.

Mogelijke oorzaken:
- De versterker in de straat
- De kabel naar het huis. Het kan zijn dat die met graafwerkzaamheden, of verzakkingen ed. beschadigd is geraakt.

Ik denk dat de printscreen genoeg zegt.
 
Gebeurd het exact 7 dagen nadat de monteur is geweest ? Of zit hier wel telkens paar dagen verschil in? Anders lijkt mij het profiel wat niet goed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan