Van zomertijd naar Wintertijd een jaarlijks probleem

lebans

Forum Gebruiker
Berichten
250
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bij Ziggo telefonie is het nog steeds zomertijd, zoals we al jaren van ze kennen. Het wordt/is traditie. Normaal: reset je je modem, even bellen naar eigen nummer via GSM en dan was het opgelost. Nu dus nog niet.
Edit: Voor het eerste een ConnectBox ipv Cisco-modem, maar toch het zelfde probleem.
 
Medewerkers willen me niet meer helpen, zij zeggen dat het niet hun verantwoordelijk is.
De eerste stuurde me naar een bericht in de Ziggo community dat ging over een andere modem, Technicolor ipv Arris.
De tweede zei als de modem in de bridge mode staat dan regelt uw eigen router alles ?!?!?!?!
De derde zei mij dat ze niet alle telefoons uit hun hoofd konden weten, ik moest maar zoeken op Ziggo community. Het is niet onze verantwoordelijkheid. En dat zinnetje herhaalde deze doos steeds maar weer.

Wat moet ik doen, als ik in mijn telefoon de tijd aanpas en ik word dan gebeld dan staat de tijd weer op zomertijd.
Dit is al jaren aan de hand. Elke wisselling.

Is er een medewerker die zou kunnen helpen.
 
Ook nu is het weer voor de zoveelste keer het oude verhaal. De tijd op het display wordt pas aangepast als je belt of gebeld wordt. Was bij mij ook zo,
 
Een normale tijdserver geeft alleen een GTM tijd door en houdt geen rekening et tijdzones of zomertijd. Die zomertijdwisseling en tijdzone moet in de firmware van de router zitten.

Verder is het inderdaad een domme opmerking om de router in bridge te zetten voor een tijd op de telefoon. Zo'n helpdesk medewerken kan beter zijn mond houden en zeggen dat hij het niet weet dan onzin te verkopen. Dat dwingt je eigenlijk om maar te blijven bellen tot je een bekwame medewerker aan de lijn krijgt.

De tijd op het display wordt pas aangepast als je belt of gebeld wordt.

Lees de start post: Dat is al geprobeerd.
 
Net ook even bij mij getest.
Zet de tijd in je telefoon goed en bel er dan naar toe. De tijd word weer op de verkeerde tijd gezet.
Ziggo heeft zoals zo vaak zijn zaakjes niet in orde.

PS
De software van de Connect box kan helemaal voor Ziggo worden aangepast. Bijna alle normale instellingen uit het menu halen, kleurenschema aanpassen (oranje) etc. Maar een belangrijke functie als de tijdserver goed laten werken is blijkbaar veel te moeilijk.
 
Als het echt zo is dat de zomertijd pas op 3 november verzet wordt, ligt dat niet aan de tijdserver, maar aan de software van Ziggo. Zoals Jonny schrijft, kan dat alles aangepast worden en is dat een heel simpele oplossing door in de firmware een andere ingangsdatum voor de winter in te stellen. Daarom heb ik liever software waar je zelf dit soort overgangen kunt instellen.
 
Ik vergiste me, had het maar met een half oog gezien, ook bij mij staat het ondanks even heen en weer bellen nog steeds fout, sorry. Ondertussen blijkt de ergernis maar voortduren, jaar-in-jaar-uit. En dat terwijl dit zo simpel is te programmeren. Het was meende ik een poosje goed (of vergis ik me?). Ik vrees dan ook dat het, prioriteit of niet, nooit echt opgelost gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
@J. de Boer

Maar jij hebt toch geen connectbox? Bij jou zou het moeten werken na het stroomloos maken en dan even "heen en weer" te bellen.
 
Ik had de modem juist altijd op bridge mode staan. Ik heb hem even weer in router-mode gezet om te kijken of er ntp instellingen waren. Niet dus. Ik had tot juni 2019 jaren een Cisco modem en daarmee was het: modem herstarten effe bellen met GSM naar vast nummer dan bleef de tijd goed.
Maar het feit dat je als eigenwijs en voor gek wordt verklaard door helpdesk medewerkers (ze hadden er alle drie nog nooit van gehoord) of info krijgt mbt tot Technicolor ik citeer de email:

Dag meneer,

Bij deze een stappenplan om de wintertijd in te stellen op de modem.

https://community.ziggo.nl/communit...-bij-overgang-van-zomer-naar-wintertijd-22319

Hopelijk werkt dit! (het verschil tussen technicolour en arris is nihil, behalve de kleur van de modem.
 
Terug
Bovenaan