Van zomertijd naar Wintertijd een jaarlijks probleem

Is er al gebeld naar je nummer?
Elke dag bel ik zelf (vanaf mobiel) als er niet gebeld is.
Vandaag 1-12 nog steeds zomertijd. Uiteraard modem ook van stroom gehad en gereset.
Als het aan Ziggo modem ligt, waar zit die tijd dan verstopt?
Laatste jaren ging dat echt automatisch.
Kan toch niet aan losse router liggen, want telefoon zit daar niet aan, zit aan Ziggo modem.

Computers en 5 Humaxen gaan ook allemaal vanzelf.
Heel vervelend hoor, zeg maar ; WAARDELOOS.
 
MIjn modem (Arris) staat ook in de bridge-mode. Anderhalve week geleden, reset modem en bellen vanaf gsm, is de tijd correct.

PS. mischien verschil fZiggo en fUPC gebied? Ik behoor tot de fUPC gebruikers.
 
Ik zit in fUPC gebied en bij mij is de wintertijd al gewoon de zondag van de wisseling ingegaan. Heb een Compal CB modem.

Haal je modem eens langer dan 1 minuut van de stroom (echt stekker eruit, niet knopje omzetten). Dan forceer je een herstart dat hij de tijd moet ophalen bij de server. Zou dan in principe goed moeten zijn.

Het is idd jammer dat alle apparatuur van Ziggo automatisch omschakelen, alleen de modems niet. Hoe zit dat @Webcare Ziggo ?
 
Wel heel raar, hier dus vanmorgen 1-12-2021 nog zomertijd, had mijzelf gebeld.
Laat in de middag bij toeval even naar huis gebeld, nu staat ie op wintertijd.
Had het nog niet eens door, merkte het later aan de ingestelde wekker, die ging niet af, toen zag ik dat de wektijd tijd op 18:00 stond terwijl het 17:00 moest zijn.
De gewone tijd verstellen had geen zin, want die ging bij elke inbel weer terug naar zomertijd.
Daarom de wektijd een uur verzet, dat ging weken goed, dagelijks.
Niets aan modem en router gedaan en ook geen stroom eraf gehad.
Ik vind het gewoon achterlijk en belachelijk in deze tijd.
 
De gewone tijd verstellen had geen zin, want die ging bij elke inbel weer terug naar zomertijd.
Klopt, de telefoon neemt altijd na gebeld te zijn opnieuw de tijd aan die op de modem staat vermeld. En mijn ervaring is dat die wel automatisch gelijkloopt met de centrale, want ik hoef daarvoor nooit een herstart uit te voeren.
Ook bij mij was het gisteren nog zomertijd, vandaag pas wintertijd.
 
O, dus ik ben niet de enige.
Klopt, de telefoon neemt altijd na gebeld te zijn opnieuw de tijd aan die op de modem staat vermeld. En mijn ervaring is dat die wel automatisch gelijkloopt met de centrale, want ik hoef daarvoor nooit een herstart uit te voeren.
Ook bij mij was het gisteren nog zomertijd, vandaag pas wintertijd.
Oh, dus ik ben niet de enige.
Ik heb de Connectbox, de latere versie.

Blijft vreemd dat het bij de een wel gelijk overgaat van zomer naar wintertijd en visa versa en bij de ander niet. Dat snap ik niet, daardoor blijft het elke keer maar weer afwachten, is toch niet normaal en erg frustrerend?

Hebben dan toch heel veel klanten last van zou je zeggen.
Aan de andere kant zullen veel mensen de telefoon gebruiken om te bellen en niet als dagelijkse wekker. Dan hoef je niet zo op de tijd te letten, al geeft een antwoord apparaat dan ook een verkeerde tijd door.
 
Zal neem ik aan wel per server verschillen, anders kan ik het, als ik het zou willen, ook niet verklaren.
 
Terug
Bovenaan