• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

van VGA naar DVI.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

op een nieuwe Acer met Windows 8 werkt de VGA kabel niet goed, de monitor geeft aan dat er geen signaal is.
Met een DVI kabel werkt het wel en heb ik gewoon beeld op mijn monitor.
Nu heb ik een nieuw beeldscherm gekocht, maar daar zit alleen een VGA aansluiting op.
kan ik met behulp van een soort stekker ( van VGA naar DVI )toch de pc aansluiten op mijn monitor?
Kan ik dit ook op mijn systeem ergens aanpassen dat ook de VGA stekker werkt, of zou juist met een nieuwe pc alleen maar de DVI werken.
Het gaat hierbij om de Acer Aspire ASX 3470
 
Ik heb even op het typenummer van de computer gezocht en daar stond bij de specificaties dat hij een VGA en een HDMI aansluiting heeft.
Als je echter een DVI ipv een HDMI hebt is er kans dat de DVI aansluiting ook een VGA signaal ondersteund. Dan is een goedkope DVI naar VGA verloop stekker de oplossing.

Heb je alleen VGA (=analoog) en HDMI (=digitaal) heb je een probleem want HDMI naar VGA werkt niet zo simpel.
Je hebt dan een of andere omzetter nodig en als die er zijn, zullen ze niet goedkoop zijn.


Even nieuwsgierig zijn. ::)
Als je wist dat de VGA uitgang van de computer niet goed werkte waarom koop je dan een monitor met alleen een VGA ingang?
 
Bedankt voor je snelle reactie en duidelijke uitleg! Om je nieuwsgierigheid te beantwoorden.... Mijn schoonvader heeft vanmiddag een nieuw scherm gekocht en heeft de verkoper e.e.a uitgelegd en die was er van overtuigd dat het allemaal werkte. In goed vertrouwen heeft mijn schoonvader ( ook niet meer de jongste ) de monitor gekocht.
Vandaar:)
 
Monitors met alleen een VGA-uitgang worden toch al een poosje niet meer gemaakt..?
'Een nieuwe scherm gekocht' krijgt dan toch een andere betekenis.
 
Als het een nieuwe computer ie en een nieuwe monitor snap ik eigenlijk niet goed dat het niet werkt.
Je kunt even in de configuratie van de videokaart gaan en kijken welke uitgang (VGA, of HDMI) er als primaire monitor staat ingesteld.
Anders "misschien eens met een andere VGA kabel proberen.
Vroeger kwam het wel een voor dat een pin in de VGA stekker naar binnen schoof en geen contact maakte.

Is het misschien mogelijk om de nieuwe monitor terug te brengen en eentje te kopen met VGA en HDMI?
Ik vind het namelijk wel slecht van de verkoper als hij hoort dat VGA niet werkt en DVI wel om dan een monitor met enkel VGA te verkopen.

Stargazer zei:
Monitors met alleen een VGA-uitgang worden toch al een poosje niet meer gemaakt..?
'Een nieuwe scherm gekocht' krijgt dan toch een andere betekenis.
Ze zijn er nog wel, de heel goedkope, maar het worden er steeds minder
 
Johnny54 zei:
Als het een nieuwe computer ie en een nieuwe monitor snap ik eigenlijk niet goed dat het niet werkt.

Ik ook niet.
Normaal werkt dit met 'autosensing', die herkent het signaal dat binnenkomt vanaf de Videokaart en stelt de monitor daar op in.

Als ik mijn PC en monitor opstart zie ik even 'Analoog' staan en op het moment dat de driver wordt geladen schakelt hij naar 'HDMI'.
 
De pc heeft ook een dvi aansluiting. De vga aansluiting was met een klepje afgesloten.
Op de "oude" monitor werkte de vga kabel ook niet, maar wel de dvi kabel.
Natuurlijk niet handig om dan een monitor met alleen een vga aansluiting te kopen, maar goed van de verkoper had ik wel iets meer kennis/advies verwacht.
Maar goed, zou dus een vga/ dvi stekker in de pc en vga in de monitor werken, dat is eigenlijk het belangrijkst, anders moet mijn schoonvader gewoon terug naar de winkel met deze monitor!
 
Dat mag geen probleem zijn...

https://www.google.com/search?q=dvi%20vga%20adapter&client=ms-opera-mobile&channel=new
 
De pc heeft ook een dvi aansluiting. De vga aansluiting was met een klepje afgesloten.
Als de VGA was afgedekt met een klepje is hij uitgeschakeld en kun je hem ook niet inschakelen.
Dit gebeurt als er een losse videokaart is geplaatst.
De op het moederbord ingebouwde kaart word dan uitgeschakeld en "verstopt" zodat je er geen connector in kunt stoppen.
De niet bruikbare VGA zit dan bij alle ander aansluitingen en de bruikbare aansluiting(en) in een van de uitbreidingslots.
 
Ik zou in dit geval dan echt de dvi aansluiting moeten gebruiken?
 
Terug
Bovenaan