• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Van Starter DTV naar Starter TV + DVR: Welke mediabox?

Berichten
29
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb nu nog Starter DTV met een Pace DCR7111 (kan dus HD, heb ik niet, heeft dus HDMI). Ik ga nu switchen naar Starter DTV + DVR. Welke mediabox krijg ik nu? Heeft die ook HDMI? Heeft dat effect op mijn beeld?

Mijn Samsung TV geeft bij Info: 1920x1080i @50Hz weer.
 
Bij Starter DTV + DVR krijg je een Thomson en die heeft geen HDMI aansluiting.

Zie FAQ - UPC Digital Tv voor een overzicht van de mediaboxen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich logisch. Maar ik kreeg bij mijn starter pakket een PACE dcr7111 (met HDMI). Mijn vraag is eigenlijk. Wat zie ik qua resolutie op m'n HDTV als ik straks kijk via die Thomson mediabox?
 
Dan Steely zei:
Op zich logisch. Maar ik kreeg bij mijn starter pakket een PACE dcr7111 (met HDMI). Mijn vraag is eigenlijk. Wat zie ik qua resolutie op m'n HDTV als ik straks kijk via die Thomson mediabox?
Het beeld kwaliteit is veel slechter via de Thomson.
Via de HDMI ziet het er uitstekend uit, dan ga je via Scart kijken en word het beeld slechter.
 
De Thomson heeft een scartaansluiting. Je krijgt dus de standaard SD resolutie van 720 x 576.
Jouw Pace ontvangt dezelfde resolutie en scaled die naar 1920 x 1080i.
Ipv de mediabox gaat nu jouw tv scalen.
 
Niet echt, tot voor kort had ik op mijn full-hd 50" die oude thomson met monster-scart aangesloten. Nu een Pace 7111 met hdmi en ook met SD is het een wereld van verschil.
 
Ja, een thomson dus. Het beeld is misschien wel wat minder, maar het kunnen opnemen en tegelijk naar iets anders kijken is toch een uitkomst. Tot nu toe tevreden.
 
Ook al vindt er upscalen plaats, of de MediaBox dat nu doet of de TV, de uiteindelijke bron van het signaal blijft toch gewoon standaard PAL video, dus met een maximale resolutie van 720 x 576 zoals hier al wordt aangegeven.

Beter dan dat zal het dus nooit worden; je TV of de MediaBox kan er niet zelf iets 'bijverzinnen', alleen evt. upscalen en / of via HDMI laten lopen. Dat wil nog niet zeggen dat het slechte kwaliteit is om naar te kijken.

Tenzij je digitale TV met HD neemt, dan is er ook echt een bron met een hogere resolutie.
 
Terug
Bovenaan