• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Van slag bij opname tijdens afspelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BLJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BLJ

Tijdens het afspelen van een eerder opgenomen programma gaat het even goed mis als er een ingeplande opname wordt gestart.

Het lijkt erop dat het apparaat ca een minuutje voor de start van een opname aan de slag gaat tbv. de opname. In deze minuut achtereenvolgens hapert het beeld/geluid van de opname waar je naar zit te kijken, het blijft hangen, bevriest wordt zwart en als de opname effectief begint, springt het naar het kanaal van de nieuwe opname.

Van de opname waar je naar zat te kijken is hij op slag alles vergeten, alsof je er nog nooit naar hebt gekeken.

Om het wat ingewikkelder te maken. De opname startte eigenlijk een uur te vroeg. (Veronica "Cran"). Die zou om 22:40 beginnen maar begon dus om 21:40 te recorden. Mijn opname werd dus een uur te vroeg beëindigd.
 
Je kunt voor het programma/film instellen hoeveel minuten van te voren hij begint met opnemen.
In het menu > recorder instellingen, de rest wijst zich vanzelf.
Ikzelf heb hem 10 minuten voor en 10 minuten na de opname staan. Gaat hier goed.
Probeer het eens...

En misschien je schijf te vol? kun je ook eens naar kijken
 
Dank voor de reactie. Die instelling is mij bekend en staat op standaard ingesteld. Maar daar schuilt het probleem dan ook niet. De EPG "zei" dat het programma om 22:40 begint en hij begon en eindigde desondanks een uur eerder.

Als volle schijf aan de orde zou zijn dan zou dat normaal gesproken alleen maar resulteren in een te korte opname en niet in een te vroege. Volle schijf is echter ook niet aan de orde. 95% beschikbaar.

Wat me trouwens wel verraste is dat toen ik het merkte, ik als de wiedeweerga de opname voor het resterende stuk weer inplande. En inderdaad had ie ook de laatste 57 minuten opgenomen. En ja hoor, daar kan ie ook niet tegen, de voorgaande opname was daarna foetsie.

Ik krijg de indruk dat het fenomeen "uniek" is. Ik ga eerst maar eens wat experimenteren of ik het kan reproduceren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan