René
Moderator
- Berichten
- 9.928
- Internet
- Netrebel
De meest gestelde vragen rond de overgang van koop naar huur.
Deze lijst is opgesteld door Ziggo en verstrekt aan dealers:
Weten jullie al welke producten met welke prijzen jullie gaan aanbieden?
Nog niet. We zijn hier op dit moment druk mee bezig. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra er nieuws is.
Zijn de smartcards uit de Ziggo Startpakketten na 1 april 2015 nog te bestellen / activeren?
Nee. Vanaf half april kun je geen losse smartcards meer via de dealerportal bestellen en/of activeren. Uiteraard kun je wel nog gewoon alle abonnementen aanmelden. In het geval van een defecte smartcard kun je uiteraard terecht bij de dealerdesk van Ziggo.
Kunnen huidige klanten straks overstappen naar het huurmodel?
Ja. Dat kan. Hun abonnement wordt dan aangepast. Afhankelijk van het pakket wat de klant dan wil afnemen zal hij/zij nieuwe hardware ontvangen.
Wat gebeurt er met de interactiviteit van de huidige ontvangers (ook CI+)?
Zowel de huidige ontvangers als de (oud) Ziggo CI+ module blijven interactief (ook na 1 april 2015).
Hoe staat het met de garantie als er een CI+ module of ontvanger defect gaat?
Ontvangers en/of CI+ modules blijven vallen onder de huidige service en garantieperiode van 2 jaar (van de leverancier en/of winkel waar de hardware is aangeschaft).
Hardware die gehuurd wordt, valt straks altijd onder de service en garantie van Ziggo, mits er natuurlijk op een normale manier gebruik is gemaakt.
Wat vertel ik klanten die in de afgelopen tijd een ontvanger hebben gekocht die ze straks ‘gratis’ krijgen?
De nieuwe huurontvangers zijn onderdeel van een service en een abonnement. Kortom, de kosten van hardware worden versleuteld in de abonnementsprijs. Voordeel hiervan voor de klant is geen hoge eenmalige kosten meer, en daarnaast altijd service en garantie door Ziggo. Volledige ontzorging dus. Klanten met een koopontvanger zitten qua abonnement op een lager prijsniveau. Als hun ontvanger lang meegaat profiteren ze lange tijd van lagere abonnementskosten.
Wat gebeurt er met bestaande digitale ontvangers na de wijziging?
Bestaande digitale ontvangers blijven na 1 april 2015 gewoon functioneren.
Wat gebeurt er met de Ziggo smartcards na de wijziging?
Bestaande smartcards blijven gewoon werken. Let wel: de Horizon mediabox maakt geen gebruik van een smartcard, maar van een zogenaamde soft CA (embedded CA systeem). Hiervoor zijn geen losse smartcards meer nodig.
Kunnen klanten na de wijziging op hun huidige digitale ontvanger gebruik maken van Horizon diensten?
Nee. Horizondiensten werken alleen op een Horizon Mediabox (m.u.v. Horizon GO. Hier is geen Horizon mediabox voor nodig, want dit wordt de nieuwe Ziggo TV App).
Deze lijst is opgesteld door Ziggo en verstrekt aan dealers:
Weten jullie al welke producten met welke prijzen jullie gaan aanbieden?
Nog niet. We zijn hier op dit moment druk mee bezig. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra er nieuws is.
Zijn de smartcards uit de Ziggo Startpakketten na 1 april 2015 nog te bestellen / activeren?
Nee. Vanaf half april kun je geen losse smartcards meer via de dealerportal bestellen en/of activeren. Uiteraard kun je wel nog gewoon alle abonnementen aanmelden. In het geval van een defecte smartcard kun je uiteraard terecht bij de dealerdesk van Ziggo.
Kunnen huidige klanten straks overstappen naar het huurmodel?
Ja. Dat kan. Hun abonnement wordt dan aangepast. Afhankelijk van het pakket wat de klant dan wil afnemen zal hij/zij nieuwe hardware ontvangen.
Wat gebeurt er met de interactiviteit van de huidige ontvangers (ook CI+)?
Zowel de huidige ontvangers als de (oud) Ziggo CI+ module blijven interactief (ook na 1 april 2015).
Hoe staat het met de garantie als er een CI+ module of ontvanger defect gaat?
Ontvangers en/of CI+ modules blijven vallen onder de huidige service en garantieperiode van 2 jaar (van de leverancier en/of winkel waar de hardware is aangeschaft).
Hardware die gehuurd wordt, valt straks altijd onder de service en garantie van Ziggo, mits er natuurlijk op een normale manier gebruik is gemaakt.
Wat vertel ik klanten die in de afgelopen tijd een ontvanger hebben gekocht die ze straks ‘gratis’ krijgen?
De nieuwe huurontvangers zijn onderdeel van een service en een abonnement. Kortom, de kosten van hardware worden versleuteld in de abonnementsprijs. Voordeel hiervan voor de klant is geen hoge eenmalige kosten meer, en daarnaast altijd service en garantie door Ziggo. Volledige ontzorging dus. Klanten met een koopontvanger zitten qua abonnement op een lager prijsniveau. Als hun ontvanger lang meegaat profiteren ze lange tijd van lagere abonnementskosten.
Wat gebeurt er met bestaande digitale ontvangers na de wijziging?
Bestaande digitale ontvangers blijven na 1 april 2015 gewoon functioneren.
Wat gebeurt er met de Ziggo smartcards na de wijziging?
Bestaande smartcards blijven gewoon werken. Let wel: de Horizon mediabox maakt geen gebruik van een smartcard, maar van een zogenaamde soft CA (embedded CA systeem). Hiervoor zijn geen losse smartcards meer nodig.
Kunnen klanten na de wijziging op hun huidige digitale ontvanger gebruik maken van Horizon diensten?
Nee. Horizondiensten werken alleen op een Horizon Mediabox (m.u.v. Horizon GO. Hier is geen Horizon mediabox voor nodig, want dit wordt de nieuwe Ziggo TV App).