• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Van koop naar huur decoders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter René
  • Startdatum Startdatum

René

Moderator
Berichten
9.928
Internet
  1. Netrebel
De meest gestelde vragen rond de overgang van koop naar huur.
Deze lijst is opgesteld door Ziggo en verstrekt aan dealers:

Weten jullie al welke producten met welke prijzen jullie gaan aanbieden?
Nog niet. We zijn hier op dit moment druk mee bezig. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra er nieuws is.

Zijn de smartcards uit de Ziggo Startpakketten na 1 april 2015 nog te bestellen / activeren?
Nee. Vanaf half april kun je geen losse smartcards meer via de dealerportal bestellen en/of activeren. Uiteraard kun je wel nog gewoon alle abonnementen aanmelden. In het geval van een defecte smartcard kun je uiteraard terecht bij de dealerdesk van Ziggo.

Kunnen huidige klanten straks overstappen naar het huurmodel?
Ja. Dat kan. Hun abonnement wordt dan aangepast. Afhankelijk van het pakket wat de klant dan wil afnemen zal hij/zij nieuwe hardware ontvangen.

Wat gebeurt er met de interactiviteit van de huidige ontvangers (ook CI+)?
Zowel de huidige ontvangers als de (oud) Ziggo CI+ module blijven interactief (ook na 1 april 2015).

Hoe staat het met de garantie als er een CI+ module of ontvanger defect gaat?
Ontvangers en/of CI+ modules blijven vallen onder de huidige service en garantieperiode van 2 jaar (van de leverancier en/of winkel waar de hardware is aangeschaft).
Hardware die gehuurd wordt, valt straks altijd onder de service en garantie van Ziggo, mits er natuurlijk op een normale manier gebruik is gemaakt.

Wat vertel ik klanten die in de afgelopen tijd een ontvanger hebben gekocht die ze straks ‘gratis’ krijgen?
De nieuwe huurontvangers zijn onderdeel van een service en een abonnement. Kortom, de kosten van hardware worden versleuteld in de abonnementsprijs. Voordeel hiervan voor de klant is geen hoge eenmalige kosten meer, en daarnaast altijd service en garantie door Ziggo. Volledige ontzorging dus. Klanten met een koopontvanger zitten qua abonnement op een lager prijsniveau. Als hun ontvanger lang meegaat profiteren ze lange tijd van lagere abonnementskosten.

Wat gebeurt er met bestaande digitale ontvangers na de wijziging?
Bestaande digitale ontvangers blijven na 1 april 2015 gewoon functioneren.

Wat gebeurt er met de Ziggo smartcards na de wijziging?
Bestaande smartcards blijven gewoon werken. Let wel: de Horizon mediabox maakt geen gebruik van een smartcard, maar van een zogenaamde soft CA (embedded CA systeem). Hiervoor zijn geen losse smartcards meer nodig.

Kunnen klanten na de wijziging op hun huidige digitale ontvanger gebruik maken van Horizon diensten?
Nee. Horizondiensten werken alleen op een Horizon Mediabox (m.u.v. Horizon GO. Hier is geen Horizon mediabox voor nodig, want dit wordt de nieuwe Ziggo TV App).
 
Het bekende en te verwachten dwang huurmodel van UPC. Zolang de oude Irdeto smartcards nog werken gedogen ze de boel, maar bestaande UPC klanten kunnen het wel vergeten dat de ook losse smartcards en CI+ CAM's mogen aanschaffen. En Ziggo klanten die totaal geen interesse hebben in de waardeloze Samsung Horizonbox krijgen uiteraard straks te maken met het verplicht huren van dit geval tegen absurd hoge kosten en met de (Gods)gratie van UPC mogen ze dan heel misschien nog een CI+ CAM huren als tweede ontvanger. Meer niet natuurlijk want anders moet UPC te veel hardware op voorraad hebben. Wat een waardeloos model. Ontzorgen noemen ze dat. Ik noem het klanten chanteren om meer te betalen voor minder.
 
ArChie zei:
Het bekende en te verwachten dwang huurmodel van UPC. Zolang de oude Irdeto smartcards nog werken gedogen ze de boel, maar bestaande UPC klanten kunnen het wel vergeten dat de ook losse smartcards en CI+ CAM's mogen aanschaffen. En Ziggo klanten die totaal geen interesse hebben in de waardeloze Samsung Horizonbox krijgen uiteraard straks te maken met het verplicht huren van dit geval tegen absurd hoge kosten en met de (Gods)gratie van UPC mogen ze dan heel misschien nog een CI+ CAM huren als tweede ontvanger. Meer niet natuurlijk want anders moet UPC te veel hardware op voorraad hebben. Wat een waardeloos model. Ontzorgen noemen ze dat. Ik noem het klanten chanteren om meer te betalen voor minder.

ik ben het volkomen met je eens...dit was ook zeer duidelijk te verwachten. Ach ja, wat wil je als er bij de goedkeurings instanties in dit land geen mensen werken met enig verstand van zaken....de voorwaarden die UPC/Ziggo nu hebbben gekregen zijn een lachertje

zelfde geldt trouwens voor KPN met hun overname van Reggeborgh, terecht dat Vodafone nu naar de rechter stapt, maar ik dwaal af, volledig offtopic :)
 
René [Mr. Jinx] zei:
(m.u.v. Horizon GO. Hier is geen Horizon mediabox voor nodig, want dit wordt de nieuwe Ziggo TV App).

Dit is eveneens een zeer slechte keuze van Liberty Global. De Horizon GO app werkt (in tegenstelling tot hun Horizon mediabox) vrij goed en de Ziggo app is echt waardeloos. Heel jammer dat ze Horizon GO niet voortzetten.
 
soundwork zei:
De Horizon GO app werkt (in tegenstelling tot hun Horizon mediabox) vrij goed en de Ziggo app is echt waardeloos. Heel jammer dat ze Horizon GO niet voortzetten.

Uh, zoals ik het lees wordt juist de Horizon Go-app - zoals wij die bij UPC gebruiken - de 'Ziggo'-app. Daarnaast is jouw opmerking over de Horizonbox natuurlijk zeer discutabel. Weet niet op welk tijdsbestek jij die opmerking baseert (je profiel is daar ook niet duidelijk in), maar hier werkt de box probleemloos.
 
Ik lees ook dat de Horizon GO app de Ziggo app zal worden.

basix zei:
iAch ja, wat wil je als er bij de goedkeurings instanties in dit land geen mensen werken met enig verstand van zaken....de voorwaarden die UPC/Ziggo nu hebbben gekregen zijn een lachertje

Dit is door een Europees orgaan beoordeeld.
 
C0re zei:
Dit is door een Europees orgaan beoordeeld.

En daarom geen lachertje meer? Ik heb laatst een docu (VPRO) gezien hoe het EP functioneert...dat is pas een lachertje.


Maar goed, volledig offtopic :embarassed:
 
Begrijp niet waarom er zo verbaasd gereageerd wordt. Liberty Global koopt ziggo, levert op dit moment in tal van landen de Horizon Mediabox. Waarom zo negatief er over? Alleen omdat jij een koopconstructie fijn vind hoeft de rest dat niet te vinden. Ik ben blij met een huurconstructie, wil geen geouwehoer met kopen en met defect een nieuwe kopen. De Horizon Mediabox werkt nu ook prima bij mij, maar dat zeggen wordt niet altijd gewaardeerd.
 
Er is ook niets mis met het huurmodel. Vooral zo houden als je dat prettig vindt. Het gaat hier echter om de keuzevrijheid. Als iemand anders liever koopt dan huurt zit hij/zij jou toch niet in de weg? Ook de beperking tot maximaal 1 extra mediabox of CI+ kaart vind ik summier.
 
Liberty Global zet er vaart achter.
Na 1 april 2015 geld voor nieuwe klanten het huidige UPC systeem.
Alleen bestaande Ziggo klanten kunnen hun eigen apparatuur en smartcard(s) houden.
(Slimme Ziggo klanten bestellen nog snel extra smartcards, anders zitten ze vast aan max. 2 mediaboxen per adres.)
Het nieuwe bedrijf heet Ziggo, maar is eigenlijk gewoon UPC.

Doemscenario
Als ze dit tempo vasthouden is over een aantal jaren (afschrijvingstermijn apparatuur) het huidige Ziggo systeem weg en kunnen de eigen boxen alleen nog maar voor de ongecodeerde zenders gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan