• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Van horizon alles in één naar horizon met apart modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter detoekomst
  • Startdatum Startdatum
D

detoekomst

Omdat ik toch teveel problemen heb met de horizon alles in één, ga ik deconsolideren, dus ik krijg een apart modem.

Maar ik heb nu ook een netgear 4500 wifi router als access point en deze wil ik dan weer als volwaardig router gebruiken achter het nieuwe modem dat ik van upc krijg.

Ik heb de search al gebruikt, maar weet niet precies wat de juiste handleiding is om deze nieuwe opstelling aan te sluiten.
Dus als iemand de juiste link kan geven.
Zijn er verder nog valkuilen?
 
Is heel simpel,

Zodra je het modem heb kan je deze in de interface(te bereiken via 192.168.1.1 of 192.168.100.1) instellen op bridge mode zodat je de router kan gebruiken
 
Bij mij is het modem te bereiken op 192.168.0.1
Standaard user/wachtwoord: admin/admin (uit mijn hoofd).
 
melvintje zei:
Is heel simpel,

Zodra je het modem heb kan je deze in de interface(te bereiken via 192.168.1.1 of 192.168.100.1) instellen op bridge mode zodat je de router kan gebruiken

Maar aan de instellingen van de Horizon hoef je niks te veranderen?
 
Hij zal een technicolor modem krijgen en daar is het inderdaad 192.168.0.1

Je kan je router er ook als switch achter hangen, dan hoef je niks in het modem te veranderen.
Alleen dhcp even uitzetten in je router en hem aansluiten op de lan poort.

In de Horizon kun je het weer uitschakelen als je wilt.
 
Technicolor 7200 vandaag binnengekomen, dus morgen aan de slag.

Ik ga de technicolor in bridge mode zetten en dan de netgear 4500 als router gebruiken.

Kan ik de horizon het beste bedraad of draadloos aansluiten met de netgear router? Nog iets dat ik moet doen in de instellingen van de horizon?
 
Aansluiten met een UTP kabel is altijd het beste, dus als dat mogelijk is dat doen.
In de Horizon box bij netwerk kiezen voor bestaand netwerk.
Boven bij de sticky topics vind je daarover een paar topics.
 
Ik heb de laatste paar dagen ook zeer veel problemen qua internet / telefonie disconnects van de Horizon box; overdag gaat het nog wel maar 's avonds en 's nachts klapt de box er echt om de 5 a 10 minuten uit. Sta al op t punt die box uit het raam te mikken maar dat is geen oplossing. ;)

Ik wil nu eigenlijk ook een apart modem hebben want ik vertrouw die Horizon box gewoon niet. Meest irritante is dat de telefoon er ook altijd uitvalt zodat het huidig gesprek wordt verbroken en ik weer moet terugvallen op de gsm.

EDIT: apart modem en Cisco mediabox aangevraagd, hopelijk binnenkort van al het gezeik met die Horizonbox af! :)
 
Omzetting is goed gegaan: technicolor 7200 wifi uit en in bridge mode. Aangesloten aan de netgear 4500. Horizon MB loopt ook lekker smooth.
Technicolor bereikbaar via 192.168.100.1 en de horizon via 192.168.1.13
Netgear 192.168.1.1
 
Terug
Bovenaan