• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Van "alias" naar "extra account"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Daneel
  • Startdatum Startdatum
D

Daneel

Het kan zijn dat de e-mailserver-problemen van nu hier een rol in spelen, maar volgens mij werkt het een-en-ander niet helemaal lekker:
Ik wil mijn e-mail aliassen omzetten in "zelfstandige" accounts, want daar heb ik er genoeg van en het heeft ook verder nog wat voordelen. Maar ik loop daarbij tegen een aantal problemen aan.

Ik had al een extra account aangemaakt, maar ik kan daar via webmail niet bij. Bekend probleem?
Ik kan er wel bij om een nieuw password aan te maken, maar als ik het account wil beheren, krijg ik geen opties (en dus ook geen aliassen van dit extra axcount. Er staat dan alleen een rijtje (-).

Als ik een alias van het hoofd-account ophef, kan ik het niet als zelfstandig account aanmaken want het bestaat al. Euh, ik hef het net op. Dan kan ik daarna het adres wel als alias aanmaken onder het hoofdaccount, maar dat was het doel niet. Zo ben ik dus, in alle verwarring een [email protected] adres kwijt geraakt, wat ik wel heel erg vervelend vind. (Je kent het wel, zo'n adres waar je mail van diverse forums op binnenkomt, zwaar K*T dus)

Je kunt blijkbaar geen accounts meer aanmaken met een @chello.nl. Dat is wel heel jammer (zeker als je zo'n alias wil verhuizen) want @chello.nl leeft veel meer dan @upcmail.nl.

Is er nog licht aan het einde van deze tunnel, of zie ik het een-en-ander over het hoofd.
 
Dit komt mij bekend voor. Ik heb ooit geprobeerd om een alias om te zetten naar een "normaal" email adres. Dit is mij nooit gelukt, het voldeed niet aan de eisen was steevast het antwoord. Dit was al voordat chello.nl upmail.nl werd.
M.a.w. ik zou dit ook graag opgelost zien of een workaround voor zien maar ben bang dat er weinig aan te doen valt.

Andere vraag; ik heb nu 4 aliassen aan mijn hoofdaccount hangen. Alle mail naar deze aliassen komen netjes binnen als ik mijn hoofdaccount mail ophaal. Maar nu wil ik graag mail versturen MET een allias, betekend dit dat ik elke alias als afzonderlijk account in mijn mailprogramma moet aanmelden? Als dat zo is haal ik dus per "verzenden/ontvangen" actie 4 keer mail op terwijl het in 1 keer voldoende is.
Is daar een oplossing voor?
 
Zelf heb ik geen enkele moeite gehad met het omzetten van een alias in een volwaardig adres.
Maar bedenk wel dat je voor zo'n handeling eerst die alias moet wissen, anders krijg je vanzelfsprekend de foutmelding dat dit adres al bestaat.

Het is wel zo dat er, meen ik me te herinneren, bepaalde eisen zijn aangescherpt, sommige tekens in zo'n adres die vroeger geen probleem waren, schijnen niet meer te worden toegestaan. Ook moet je er rekening mee houden dat een @chello adres dat gewist is niet meer terugkomt als @chello.nl maar als @upcmail.nl. Wees daar dus wel op bedacht.
chippie777 zei:
Andere vraag; ik heb nu 4 aliassen aan mijn hoofdaccount hangen. Alle mail naar deze aliassen komen netjes binnen als ik mijn hoofdaccount mail ophaal. Maar nu wil ik graag mail versturen MET een allias, betekend dit dat ik elke alias als afzonderlijk account in mijn mailprogramma moet aanmelden? Als dat zo is haal ik dus per "verzenden/ontvangen" actie 4 keer mail op terwijl het in 1 keer voldoende is.
Is daar een oplossing voor?
Heel simpel, alleen maar het vinkje verwijderen bij "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie".
 
Heel simpel, alleen maar het vinkje verwijderen bij "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie".

wat zijn sommige dingen toch super simpel, hier loop ik al heel lang mee te tobben, Bedankt!
 
Bij een alias, haal je de mail op via het hoofdaccount. Als je meerdere e-mail accounts hebt, moet je die wel zelfstandig binnenhalen. Maar dat gaat (vrijwel) van zelf, als je het account instelt.

Wel jammer dat die mailserver zo slecht functioneerd, dat je je extra accounts nauwelijks kunt benutten... Ik hoop dan maar dat dit opgelost wordt, samen met de huidige problemen van die mailserver.
 
Terug
Bovenaan