L
Lytse Pier
Midden Oktober een vertegenwoordiger van een door UPC ingehuurd bedrijf (D2D) aan de deur gehad.
Voor die tijd al nagedacht over digitale telefonie, maar besloten om bij KPN te blijven.
Ik heb die vertegenwoordiger mijn argumenten uitgelegd en gezegd als hij hier iets zinnigs tegenin zou kunnen brengen, dat dat digitale telefonie te overwegen viel....
Mijn argumenten om NIETS te veranderen:
De meneer wist mij 100% zeker te vertellen dat ik mijn huidige ISDN centrale zou kunnen blijven gebruiken. Het AOP zou verplaatst worden door de kruipruimte naar de meterkast. Het internet zou vervolgens vanuit de meterkast naar zolder worden aangesloten. EDIT 04/03/05 Heeft hier zelfs zijn achterwacht nog over gebeld.
Ik dacht (tegen beter weten in) OK, we gaan ervoor........
Half december staat de monteur op de stoep.
"Nee meneer, die kabel is van Eneco. Die mogen wij niet verleggen".
"Nee meneer, die centrale is ISDN, die kunt u niet gebruiken op UPC digitale telefonie".
OK, we zijn nu toch zover, laat die centrale maar zitten, daar stap ik wel overheen.
Leg alles maar aan, dan maak ik met ENECO een afspraak om de kabel te verleggen naar de Meterkast, dan sluit ik daarna het Telefoniemodem wel om ...
"Nee meneer, dat kan niet, want U mag zelf niet het modem verplaatsen nadat wij dat hebben aangesloten".
Ik kreeg visioenen van maanden werk en monteurs die op elkaars werkzaamheden moeten wachten en ondertussen geen fatsoenlijke telefoon aansluiting ......
Ik heb de monteur vriendelijk bedankt voor zijn tijd en mijn excuses aangeboden voor de sales reps die door UPC zijn ingehuurd.
Helaas,
Het zag er leuk uit, maar is toch niet voor mij weggelegd.
Overigens heeft de buurman het wel;
Hij belt met UPC, wordt gebeld met KPN, heeft echter een toestel wat niet werkt met UPC.
Er is hem bij de verkoop een ander toestel beloofd, maar daar wacht hij ook al 3 maanden op. Ergo ... Hij belt ook niet met UPC.
T :'(
Voor die tijd al nagedacht over digitale telefonie, maar besloten om bij KPN te blijven.
Ik heb die vertegenwoordiger mijn argumenten uitgelegd en gezegd als hij hier iets zinnigs tegenin zou kunnen brengen, dat dat digitale telefonie te overwegen viel....
Mijn argumenten om NIETS te veranderen:
- Ik heb nu ISDN en een Homevox (ISDN) centrale; Lijnen liggen weggewerkt door mijn hele huis vanuit de meterkast. Overgang zou een hoop rompslomp en een nieuwe centrale betekenen; en een hoop extra draden trekken indien het modem in de woonkamer komt (zie 2)
- AOP (Punt waar de kabel mijn huis binnenkomt) is in de woonkamer, hier zit de splitter voor Kabelinternet. Modem staat een verdieping hoger. Ook hier alles keurig weggewerkt; Ik wil niets in mijn woonkamer hebben verder.
- Ik heb 2 lijnen met 4 nummers, waarvan 1 zakelijk en een 100% bereikbaarheidsgarantie moet hebben ivm. praktijkvoering.
De meneer wist mij 100% zeker te vertellen dat ik mijn huidige ISDN centrale zou kunnen blijven gebruiken. Het AOP zou verplaatst worden door de kruipruimte naar de meterkast. Het internet zou vervolgens vanuit de meterkast naar zolder worden aangesloten. EDIT 04/03/05 Heeft hier zelfs zijn achterwacht nog over gebeld.
Ik dacht (tegen beter weten in) OK, we gaan ervoor........
Half december staat de monteur op de stoep.
"Nee meneer, die kabel is van Eneco. Die mogen wij niet verleggen".
"Nee meneer, die centrale is ISDN, die kunt u niet gebruiken op UPC digitale telefonie".
- --> 04/03/05 EDIT:Eneco gevraagd, en die verwijzen me naar UPC, van UPC de reaktie gehad dat "de aannemer van de woning" de groene coax moet verleggen
- -->06/06/05 EDIT:Chello antwoord op mijn vraag hoe ik dat moet interpreteren: "Elk installatiebedrijf volstaat. Controleer na de verplaatsing altijd wel of het signaal goed doorkomt."
OK, we zijn nu toch zover, laat die centrale maar zitten, daar stap ik wel overheen.
Leg alles maar aan, dan maak ik met ENECO een afspraak om de kabel te verleggen naar de Meterkast, dan sluit ik daarna het Telefoniemodem wel om ...
"Nee meneer, dat kan niet, want U mag zelf niet het modem verplaatsen nadat wij dat hebben aangesloten".
Ik kreeg visioenen van maanden werk en monteurs die op elkaars werkzaamheden moeten wachten en ondertussen geen fatsoenlijke telefoon aansluiting ......
Ik heb de monteur vriendelijk bedankt voor zijn tijd en mijn excuses aangeboden voor de sales reps die door UPC zijn ingehuurd.
Helaas,
Het zag er leuk uit, maar is toch niet voor mij weggelegd.
Overigens heeft de buurman het wel;
Hij belt met UPC, wordt gebeld met KPN, heeft echter een toestel wat niet werkt met UPC.
Er is hem bij de verkoop een ander toestel beloofd, maar daar wacht hij ook al 3 maanden op. Ergo ... Hij belt ook niet met UPC.
T :'(