Valse voorlichting UPC digitale Telefonie aansluiting

  • Onderwerp starter Lytse Pier
  • Startdatum
L

Lytse Pier

Midden Oktober een vertegenwoordiger van een door UPC ingehuurd bedrijf (D2D) aan de deur gehad.
Voor die tijd al nagedacht over digitale telefonie, maar besloten om bij KPN te blijven.
Ik heb die vertegenwoordiger mijn argumenten uitgelegd en gezegd als hij hier iets zinnigs tegenin zou kunnen brengen, dat dat digitale telefonie te overwegen viel....
Mijn argumenten om NIETS te veranderen:

  • Ik heb nu ISDN en een Homevox (ISDN) centrale; Lijnen liggen weggewerkt door mijn hele huis vanuit de meterkast. Overgang zou een hoop rompslomp en een nieuwe centrale betekenen; en een hoop extra draden trekken indien het modem in de woonkamer komt (zie 2)

  • AOP (Punt waar de kabel mijn huis binnenkomt) is in de woonkamer, hier zit de splitter voor Kabelinternet. Modem staat een verdieping hoger. Ook hier alles keurig weggewerkt; Ik wil niets in mijn woonkamer hebben verder.

  • Ik heb 2 lijnen met 4 nummers, waarvan 1 zakelijk en een 100% bereikbaarheidsgarantie moet hebben ivm. praktijkvoering.

De meneer wist mij 100% zeker te vertellen dat ik mijn huidige ISDN centrale zou kunnen blijven gebruiken. Het AOP zou verplaatst worden door de kruipruimte naar de meterkast. Het internet zou vervolgens vanuit de meterkast naar zolder worden aangesloten. EDIT 04/03/05 Heeft hier zelfs zijn achterwacht nog over gebeld.

Ik dacht (tegen beter weten in) OK, we gaan ervoor........

Half december staat de monteur op de stoep.
"Nee meneer, die kabel is van Eneco. Die mogen wij niet verleggen".
"Nee meneer, die centrale is ISDN, die kunt u niet gebruiken op UPC digitale telefonie".

  • --> 04/03/05 EDIT:Eneco gevraagd, en die verwijzen me naar UPC, van UPC de reaktie gehad dat "de aannemer van de woning" de groene coax moet verleggen
  • -->06/06/05 EDIT:Chello antwoord op mijn vraag hoe ik dat moet interpreteren: "Elk installatiebedrijf volstaat. Controleer na de verplaatsing altijd wel of het signaal goed doorkomt."

OK, we zijn nu toch zover, laat die centrale maar zitten, daar stap ik wel overheen.
Leg alles maar aan, dan maak ik met ENECO een afspraak om de kabel te verleggen naar de Meterkast, dan sluit ik daarna het Telefoniemodem wel om ...
"Nee meneer, dat kan niet, want U mag zelf niet het modem verplaatsen nadat wij dat hebben aangesloten".


Ik kreeg visioenen van maanden werk en monteurs die op elkaars werkzaamheden moeten wachten en ondertussen geen fatsoenlijke telefoon aansluiting ......
Ik heb de monteur vriendelijk bedankt voor zijn tijd en mijn excuses aangeboden voor de sales reps die door UPC zijn ingehuurd.

Helaas,
Het zag er leuk uit, maar is toch niet voor mij weggelegd.
Overigens heeft de buurman het wel;
Hij belt met UPC, wordt gebeld met KPN, heeft echter een toestel wat niet werkt met UPC.
Er is hem bij de verkoop een ander toestel beloofd, maar daar wacht hij ook al 3 maanden op. Ergo ... Hij belt ook niet met UPC.

T :'(
 
Re: Valse voorlichting

Erg snuggere salesrep van UPC dan, op elke communicatie die ik ooit van UPC Digitale telefonie heb ontvangen/gezien staat duidelijk dat eea niet met ISDN werkt.
 
Re: Valse voorlichting

Wat is nou het probleem? Digitale telefonie heeft geen zin in de situatie van Tsjeard, dat weet iedereen die langer dan een minuut rond kijkt op de website van UPC! Dat Tsjeard niet zo slim is geweest daar kan UPC niets aan doen! Aangezien er try & buy mogelijk is kost het ook nog geen drol om weer terug naar KPN te gaan.
Klaagzangen voegen niets toe aan dit forum, dus, Tsjeard zou maar één ding moet doen: zich diep schamen :-[
 
Re: Valse voorlichting

blokkie zei:
Klaagzangen voegen niets toe aan dit forum, dus, Tsjeard zou maar één ding moet doen: zich diep schamen :-[

Je reactie slaat werkelijk nergens op. Tsjeard heeft gedacht dat hij de verkoper kon vertrouwen en is daarom op het aanbod in gegaan. Daar hoef je je zeker niet voor te schamen.

Ik begrijp goed dat Tsjeard zich enigzins bedonderd voelt.
 
Re: Valse voorlichting

Bij mij kwam eind september ook zo'n leugenaar van D2D aan de deur. Een 2e lijntje dig. telefonie zou 7.50 EENMALIG kosten. Dat is goedkoop ! Doe dan maar 2 lijnen. Wat kostte zo'n 2e lijn? 7.50 PER MAAND.

Die gore leugenaar besodemietert waarschijnlijk al zijn klanten.

Vertrouw dus niet die gasten van D2D!

Greetz,
Lennert
 
Re: Valse voorlichting

xahmol zei:
Erg snuggere salesrep van UPC dan, op elke communicatie die ik ooit van UPC Digitale telefonie heb ontvangen/gezien staat duidelijk dat eea niet met ISDN werkt.

Dat had ik dus ook gelezen, en daarom wou ik er niet aan.
Als iemand van of via UPC dan bij hoog en bij laag beweert dat het wél kan ....... Wie ben ik dan ?????

Ik schaam mij in zoverre diep dat ik vooraf beter wist, en er toch "in getrapt" ben. Bedonderd is inderdaad het goede woord.
Helaas,
Ik wist beter, had beter moeten weten en weet nu beter.
Gelukkig werkt Chello Internet wel naar behoren, maar telefonie komt er bij mij de eerste paar jaar niet in van UPC

Tsjeard
:'(
 
Re: Valse voorlichting

Ik ben van mening dat je zowieso niks "aan de deur" moet kopen.
Je voelt je vaak overdondert en onder druk gezet.
Dat soort beslissingen moet je weloverwogen en in alle rust kunnen nemen.
 
Re: Valse voorlichting

blokkie zei:
Klaagzangen voegen niets toe aan dit forum

Misschien dat twijfelaars zich door mijn ervaringen een beter beeld kunnen vormen.
 
Re: Valse voorlichting

De overstap ISDN-UPC is sowieso vaak problematisch. Je zult er qua gemak een hoop op in moeten leveren omdat die centrale niet werkt, maar wat dacht je ervan dat KPN voor het beeindigen van het ISDN even leuk 75 euro admin. kosten rekent. (Uit eigen ervaring..). Je betaalt als ISDN klant al een 5 euro meer aan abonnementskosten (dus UPC is gewoon altijd voordeliger), maar door al dit soort "problemen" is het eigenlijk nauwelijks interessant om over te stappen. >:(
 
Terug
Bovenaan