• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vaarwel Alles in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nvdh

Ik heb ooit Alles in 1 aangeschaft omdat
1) Het internet iets sneller was dan bij een los Z1 abonnement
2) Ik gratis met mijn familie onderling kon bellen aangezien zij ook Ziggo hebben
3) Het was maar 4 euro duurder dan los internet en televisie

Dom idee van Ziggo: We maken het abonnement 10 euro duurder om nog onbeperkt te kunnen bellen met wie dan ook.

Waarom vind ik dit een domme zet:
Laat mensen profiteren van onderling gratis bellen, je kabels liggen er en VoIP is toch gratis, beloon mensen dat ze Ziggo hebben en laat ze onderling gratis bellen met de vaste telefoon. Verder mag ik mijn abonnement wijzigen van mijn mobiel en bij mijn provider is het bellen naar wie dan ook vast of mobiel ook gratis, dus heb ik Ziggo niet meer nodig.

Dus mijn 4 euro duurder is nu geen aanbieding meer, want dat wordt nu 14 euro meer wil ik gratis naar mijn familie bellen, leuk dat ik nu naar iedereen kan bellen met de huistelefoon maar dat deed ik al niet, voor mij is het alles in 1 met onbeperkt bellen onnodig duur en heb liever onbeperkt bellen op mijn mobiel dan thuis waar ik misschien maar 30% van de tijd ben.

Verder is de internetsnelheid nu net zo snel. De laagste internetsnelheid van het losse abbo is de afgelopen maanden zo vaak verhoogt dat mijn alles in 1 nu net zo snel is als het losse abonnement en hebben wij verder geen verhogingen gekregen, sorry maar dat is geen slimme zet, het is voor mij nu weer aantrekkelijker om de laagste snelheid los te nemen.

Sorry Ziggo, voor mij geen Alles in 1 meer. Had op zich het onderling bellen tussen Ziggo klanten zo gelaten en de 9,95 voor alle andere nummers toegevoegd.
 
Helemaal mee eens! Ik heb mijn abonnement om dezelfde reden opgezegd. Kan met Voipcheap gelukkig wel gratis bellen naar vaste nummers, dus dat gaan we vanaf 1 april gebruiken ipv de vaste telefoon. Voor tv ga ik over naar satelliet, uiteindelijk goedkoper per maand en veel groter aanbod van HD zenders. Internet voorlopig via VDSL, vanaf augustus via glasvezel.
 
@nvdh
Ook ik heb mijn alles in een er uitgegooid, maar ik denk dat Ziggo gewoon een berekening heeft gemaakt en tot de conclusie is gekomen dat de paar mensen die nu de telefonie er uit gooien, niet opwegen tegen de hoeveelheid mensen die "voordeel" kunnen hebben bij het bellen naar 06-nummers en dus een volop bellen abbo afsluiten.

Je kan trouwens niet zeggen zeggen dat het bellen een service is die Ziggo niets kost omdat de kabels al in de grond liggen. Er draaien echt wel een paar servers die onderhouden en evt. vervangen moeten worden voor deze service.
En met de aankomende overname door UPC, wordt de "gratis klanten groep" voor Ziggo wel heel groot.
 
Ook hier gaat Alles in 1 weg. Het mailtje met de uitleg over de tariefswijziging was tamelijk absurd.
Voor 9 cent per minuut en starttarief kan je zelfs prepaid goedkoper bellen, de vaste kosten van de Ziggo telefoonlijn niet eens meegerekend. Onbeperkt bellen via de Ziggo lijn heb ik geen enkele behoefte aan.
 
Ik heb ooit Alles in 1 aangeschaft omdat

3) Het was maar 4 euro duurder dan los internet en televisie

Als ik me goed herinner was telefonie aanvankelijk zelfs een geheel gratis extraatje toen Alles in 1 net werd aangeboden.
 
Inderdaad was het onderling gratis bellen bij mij ook een van de drijfveren om alles in 1 te nemen. En ik ga daar zeker geen 10 euro voor betalen. Dan maar vaker de mobiel gebruiken, die minuten maak ik bij lange na niet op.

Nu het grootste voordeel om bij Ziggo te blijven weg valt, ga ik zeer zeker eens om mij heen kijken of er andere aanbieders zijn.
 
Inderdaad was het onderling gratis bellen bij mij ook een van de drijfveren om alles in 1 te nemen. En ik ga daar zeker geen 10 euro voor betalen. Dan maar vaker de mobiel gebruiken, die minuten maak ik bij lange na niet op.

Bij mij is het een downgrade geworden....
 
Beste mensen,
Iedereen klaagt over het onderling bellen.
Maar volgens mij is dit nog steeds gratis, alleen op bepaalde tijden.
Dit staat in de tarievenlijst van Ziggo:

Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur

Buiten deze tijden is het volgens mij gewoon gratis.
Als ik het mis heb hoor ik dat graag.
Overdag ben ik werken,dus dan bel ik wel na achten.
En overdag hou ik het kort.

Jos
 
Beste mensen,
Iedereen klaagt over het onderling bellen.
Maar volgens mij is dit nog steeds gratis, alleen op bepaalde tijden.
Dit staat in de tarievenlijst van Ziggo:

Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur

Buiten deze tijden is het volgens mij gewoon gratis bij volop bellen avond/weekend.
Als ik het mis heb hoor ik dat graag.
Overdag ben ik werken,dus dan bel ik wel na achten.
En overdag hou ik het kort.

Jos

Dan moet je beter kijken....

https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/2014/u2
 
Sorry maar het is wel een erg rommelig overzicht.
Het gaat alleen maar over de wijzigingen.
Had ik overheen gekeken.

Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan