• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vaarwel - Afscheidsbericht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fritsie22
  • Startdatum Startdatum
F

Fritsie22

Hallo allemaal,

Na vele jaren klant van UPC te zijn geweest neem ik hierbij afscheid van haar klanten (de leden hier) en tot mijn vreugde ook van UPC zelf.

In de afgelopen jaren heb ik heel wat meegemaakt als klant van UPC, naast de welbekende storingen zonder vermelding op de storingspagina of klantenservice die enig idee hebben van de storing, onderhoudswerkzaamheden zonder bericht vooraf, spookfacturen, dubbel in rekening gebrachte diensten, het in rekening brengen van een verhuizing en deze dan simpelweg niet doorvoeren zodat ik opeens twee adressen had met alle gevolgen van dien, een defect modem dat uiteindelijk toch maar wel kosteloos werd vervangen, een breuk in de kabel 'ergens tussen Amsterdam en Alkmaar' die een groot deel van Alkmaar af en toe van het net afgooide maar dat toch 3 maanden heeft moeten duren voordat echt werd geloofd dat het niet aan de klant lag (heb hier gelukkig hulp gehad van een van de forum leden, die mij op persoonlijke titel hielp met het documenteren van dit probleem) en tot slot een klantenservice waar je elke keer als je belt het hele verhaal nogmaals uit moet leggen (ook al heeft de vorige collega alles genoteerd), daarnaast natuurlijk het eeuwige inspreken van je postcode en huisnummer ("spreek nu de eventuele toevoeging in of zeg "geen") en dan de medewerker van de helpdesk die vervolgens vraagt om je postcode en huisnummer ("nee meneer die zijn helaas niet meegekomen"), zet dat toch eens uit UPC, we weten nu wel dat jullie de klant een minuutje extra aan de lijn kunnen houden voor die €0.10 zonder dat er iets aan gedaan kan worden.

Goed, ik heb mijn TV, telefonie en internet bij UPC opgezegd. Kreeg netjes een doos voor het modem en de mediabox. Ik heb deze producten netjes in de dozen gestopt, dichtgetaped, en afgeleverd bij het TNT servicepunt. Bonnejtes gekregen, bedankt en tot ziens.

Krijg ik afgelopen woensdag een e-mail van UPC: u heeft de mediabox niet retour gestuurd, deze is eigendom van UPC en als u hem niet opstuurt dan wordt er €82,71 in rekening gebracht.
Als u nog vragen heeft kunt u bellen met.....de klantenserice! (€0.10 per minuut, uiteraard).
Er werd met geen woord gerept over het feit dat het best zou kunnen zijn dat het pakket wel verzonden is maar dat het niet is aangekomen.
Een e-mail terug sturen is geen optie, want verzonden van noreply@upc, ik vind dit toch echt wel heel erg, dat UPC hiermee wegkomtl; ik doe alles wat UPC van me vraagt, heb jarenlang al die fouten geslikt omdat ik niet naar een andere kabelaar kan overstappen, en als UPC dan mijn zendingen wel heeft ontvangen maar zelf verkeerd wegboekt (zei het meisje van de helpdesk mij) dan moet ik betalen (middels het bellen naar de helpdesk) om dit recht te zetten!

Waarom belt UPC mij niet? Ze kunnen toch bellen en vragen om het verzendbewijs? Waarom een e-mail zonder optie voor mij om daarop te antwoorden? Het is de fout van UPC, maar ik moet het rechtzetten.

Ik moet het ze nageven bij UPC: ik vind het knap dat ze met alles wegkomen, dat er nog steeds mensen zijn die overstappen naar UPC, dat mensen echt denken dat "ADSL, die L staat zeker voor Langzaam" niet gewoon een grote leugen is (want ja, ik heb nu ADSL en haal betere snelheden dan met kabel voor een lagere prijs, en oh, geen storingen meer....) en dat mensen denken dat TV zenders die vrij te ontvangen zijn alleen door UPC kunnen worden aangeboden, maar dan tegen betaling (Food Network, CNBC, BBC iemand?).

Voor de mensen die denken dat alle internetproviders 'een pot nat' zijn en dat het dus niet uitmaakt bij welke je zit, wil ik graag als voorbeeld het terugsturen van een modem geven:

Omdat UPC zo vaak storingen had, had ik ook een ADSL verbinding van KPN. Toen ik deze op had gezegd kreeg ik een brief van KPN: ik kon een (gratis) nummer bellen, dan zou ik een afspraak kunnen maken voor het ophalen van dat modem. En zo geschiedde: "komt het u uit morgenavond tussen 18:00 en 21:00 uur?" en jahoor, een aardige jongen die mij in ruil voor het modem een bonnetje gaf, Geen bericht van KPN dat ze het pakket niet hebben ontvangen en dat ik dus een factuur zou krijgen. Gewoon netjes en wanneer het mij uitkomt.

Als je tevreden bent met UPC (kwaliteit en prijs) dan zit je er goed, als dingen niet goed lopen dan is het een hel, en er zijn alternatieven, gelukkig.

Ik wil iedereen hier bedanken voor jullie hulp en het delen in leed <voeg hier zelf gezegde in> en wens iedereen een stabiele verbinding en lage maandelijkse rekening toe (ook stroomrekening...)

Vaarwel,

-Frits
 
Nou je hoeft van ons echt geen afschijd te nemen hoor.
Ookal ben je niet meer bij UPC je ervaringen kunnen voor
andere echt nog waardevolle hulp zijn.
 
Hoi Fritsie, bekend verhaal, maar wat heb je nu voor abo genomen? ben zelf ook aan het kijken voor een ander abo maar tot nog toe nog niks leuks kunnen vinden.
 
Ik zal af en toe nog wel eens komen neuzen hier, vaak word ik gevraagd bij problemen met PC's/internet etc. (je kent het wel) en verwijs dan meestal naar dit forum, vanwege de goede uitleg (zie topic over kabel aansluiten) en de reacties van iedereen. Ik zal alleen niet meer posten over UPC, omdat ik niet meer hoef :)

Andere provider:
(Ik weet niet of dit op prijs wordt gesteld hier, censureer anders dit bericht maar heren/dames moderators)
Ik heb gekozen voor Telfort. 2.5MB/s (ja MB) voor €17.50/maand internet.
Daarnaast heb ik een schotel gekocht (dit kost vrijwel niks) en daarop ontvang je heel veel zenders gewoon gratis (FTA zenders, Free To Air) en een kleine abo voor de andere zenders. Telefonie heb ik niet meer, kan ook bij Telfort maar ik gebruikte het zelden.

Ik betaal nu minder dan 50% voor een snellere internetverbinding en meer dan 1000 TV zenders (HD!) dan bij UPC.

Telfort heeft ook een goed forum, waar snel en correct wordt gereageerd door de helpdesk indien nodig, net als hier eigenlijk.
 
Fritsie22 zei:
Ik heb gekozen voor Telfort. 2.5MB/s (ja MB) voor €17.50/maand internet.

Volgens de Telfort site is het 20Mb/s en dat is de theoretische maximaal haalbare snelheid.
Dit hangt onder meer af van de afstand naar de centrale.
 
Fritsie22 zei:
2.5MB/s (ja MB) voor €17.50/maand internet.

En na 1 jaar €24,95 per maand.

(waarom vermelden mensen altijd alleen de kortingprijs?)

Maar veel plezier met de nieuwe verbindingen :)
 
Het is een 12 maanden-contract dus na dat jaar zal ik overstappen naar een andere provider. Ik zou niet weten wat de prijzen zijn bij andere providers over een jaar, dus ik kan dat hier niet vermelden.

Daarom vermelden mensen dat niet ;)

Het is 20mb/s geloof ik ja, ik haal solide 2,5MB/s (megabit/megabyte discussie?) waar ik 2,4MB/s haalde met UPC.

Maargoed, dit is geen verkoopverhaal, het maakt mij echt niet uit wat iemand anders doet/betaalt.
 
Fritsie22 zei:
Het is een 12 maanden-contract dus na dat jaar zal ik overstappen naar een andere provider. Ik zou niet weten wat de prijzen zijn bij andere providers over een jaar, dus ik kan dat hier niet vermelden.

Daarom vermelden mensen dat niet ;)

Oja, dat is ook zo, je hebt mensen die elk jaar op zoek gaan naar... helemaal vergeten :)
Veel plezier verder.
 
Fritsie22 zei:
Ik moet het ze nageven bij UPC: ik vind het knap dat ze met alles wegkomen, dat er nog steeds mensen zijn die overstappen naar UPC, dat mensen echt denken dat "ADSL, die L staat zeker voor Langzaam" niet gewoon een grote leugen is (want ja, ik heb nu ADSL en haal betere snelheden dan met kabel voor een lagere prijs, en oh, geen storingen meer....) en dat mensen denken dat TV zenders die vrij te ontvangen zijn alleen door UPC kunnen worden aangeboden, maar dan tegen betaling (Food Network, CNBC, BBC iemand?).


Omdat jij problemen hebt(en meschien 5% van de upc gebruikers) moet iedereen maar stoppen met alles in 1 en weet ik veel wat?

Geloof me dit soort dingen gebeuren overal, kan net zo goed gebeuren bij jouw nieuwe provider, om dan gelijk tezeggen van dat mensen er nog intrappen, bij de meeste gaat het gewoon wel goed namelijk.
 
Ik heb nooit gezegd dat "moet iedereen maar stoppen met alles in 1", als het werkt dan zit je goed, zou willen dat het bij mij ook had gewerkt.

Nogmaals, blijf vooral bij UPC en op dit forum, want dit is een goede plek, je wordt hier goed door anderen geholpen en de UPC webcare medewerkers hier proberen de vaak onkundige telefonische helpdesk van UPC te compenseren door heel goed werk te doen, waarvoor mijn oprechte waardering.

Als iemand mijn afscheidspost leest als een manier om UPC klanten over te halen om over te stappen op een andere provider dan bied ik daarvoor mijn verontschuldigingen aan, want dit is echt niet mijn bedoeling.
De meeste mensen komen gewoon niet meer terug op een forum als ze tevreden zijn met wat ze hebben (probleem opgelost oid) en ik dacht: laat ik afscheid nemen en de redenen van mijn vertrek onderbouwen en niet zomaar met de noorderzon vertrekken zonder een dankwoord.

-edit-
eea aangepast op verzoek van Johnny54
 
Terug
Bovenaan