F
Fritsie22
Hallo allemaal,
Na vele jaren klant van UPC te zijn geweest neem ik hierbij afscheid van haar klanten (de leden hier) en tot mijn vreugde ook van UPC zelf.
In de afgelopen jaren heb ik heel wat meegemaakt als klant van UPC, naast de welbekende storingen zonder vermelding op de storingspagina of klantenservice die enig idee hebben van de storing, onderhoudswerkzaamheden zonder bericht vooraf, spookfacturen, dubbel in rekening gebrachte diensten, het in rekening brengen van een verhuizing en deze dan simpelweg niet doorvoeren zodat ik opeens twee adressen had met alle gevolgen van dien, een defect modem dat uiteindelijk toch maar wel kosteloos werd vervangen, een breuk in de kabel 'ergens tussen Amsterdam en Alkmaar' die een groot deel van Alkmaar af en toe van het net afgooide maar dat toch 3 maanden heeft moeten duren voordat echt werd geloofd dat het niet aan de klant lag (heb hier gelukkig hulp gehad van een van de forum leden, die mij op persoonlijke titel hielp met het documenteren van dit probleem) en tot slot een klantenservice waar je elke keer als je belt het hele verhaal nogmaals uit moet leggen (ook al heeft de vorige collega alles genoteerd), daarnaast natuurlijk het eeuwige inspreken van je postcode en huisnummer ("spreek nu de eventuele toevoeging in of zeg "geen") en dan de medewerker van de helpdesk die vervolgens vraagt om je postcode en huisnummer ("nee meneer die zijn helaas niet meegekomen"), zet dat toch eens uit UPC, we weten nu wel dat jullie de klant een minuutje extra aan de lijn kunnen houden voor die €0.10 zonder dat er iets aan gedaan kan worden.
Goed, ik heb mijn TV, telefonie en internet bij UPC opgezegd. Kreeg netjes een doos voor het modem en de mediabox. Ik heb deze producten netjes in de dozen gestopt, dichtgetaped, en afgeleverd bij het TNT servicepunt. Bonnejtes gekregen, bedankt en tot ziens.
Krijg ik afgelopen woensdag een e-mail van UPC: u heeft de mediabox niet retour gestuurd, deze is eigendom van UPC en als u hem niet opstuurt dan wordt er €82,71 in rekening gebracht.
Als u nog vragen heeft kunt u bellen met.....de klantenserice! (€0.10 per minuut, uiteraard).
Er werd met geen woord gerept over het feit dat het best zou kunnen zijn dat het pakket wel verzonden is maar dat het niet is aangekomen.
Een e-mail terug sturen is geen optie, want verzonden van noreply@upc, ik vind dit toch echt wel heel erg, dat UPC hiermee wegkomtl; ik doe alles wat UPC van me vraagt, heb jarenlang al die fouten geslikt omdat ik niet naar een andere kabelaar kan overstappen, en als UPC dan mijn zendingen wel heeft ontvangen maar zelf verkeerd wegboekt (zei het meisje van de helpdesk mij) dan moet ik betalen (middels het bellen naar de helpdesk) om dit recht te zetten!
Waarom belt UPC mij niet? Ze kunnen toch bellen en vragen om het verzendbewijs? Waarom een e-mail zonder optie voor mij om daarop te antwoorden? Het is de fout van UPC, maar ik moet het rechtzetten.
Ik moet het ze nageven bij UPC: ik vind het knap dat ze met alles wegkomen, dat er nog steeds mensen zijn die overstappen naar UPC, dat mensen echt denken dat "ADSL, die L staat zeker voor Langzaam" niet gewoon een grote leugen is (want ja, ik heb nu ADSL en haal betere snelheden dan met kabel voor een lagere prijs, en oh, geen storingen meer....) en dat mensen denken dat TV zenders die vrij te ontvangen zijn alleen door UPC kunnen worden aangeboden, maar dan tegen betaling (Food Network, CNBC, BBC iemand?).
Voor de mensen die denken dat alle internetproviders 'een pot nat' zijn en dat het dus niet uitmaakt bij welke je zit, wil ik graag als voorbeeld het terugsturen van een modem geven:
Omdat UPC zo vaak storingen had, had ik ook een ADSL verbinding van KPN. Toen ik deze op had gezegd kreeg ik een brief van KPN: ik kon een (gratis) nummer bellen, dan zou ik een afspraak kunnen maken voor het ophalen van dat modem. En zo geschiedde: "komt het u uit morgenavond tussen 18:00 en 21:00 uur?" en jahoor, een aardige jongen die mij in ruil voor het modem een bonnetje gaf, Geen bericht van KPN dat ze het pakket niet hebben ontvangen en dat ik dus een factuur zou krijgen. Gewoon netjes en wanneer het mij uitkomt.
Als je tevreden bent met UPC (kwaliteit en prijs) dan zit je er goed, als dingen niet goed lopen dan is het een hel, en er zijn alternatieven, gelukkig.
Ik wil iedereen hier bedanken voor jullie hulp en het delen in leed <voeg hier zelf gezegde in> en wens iedereen een stabiele verbinding en lage maandelijkse rekening toe (ook stroomrekening...)
Vaarwel,
-Frits
Na vele jaren klant van UPC te zijn geweest neem ik hierbij afscheid van haar klanten (de leden hier) en tot mijn vreugde ook van UPC zelf.
In de afgelopen jaren heb ik heel wat meegemaakt als klant van UPC, naast de welbekende storingen zonder vermelding op de storingspagina of klantenservice die enig idee hebben van de storing, onderhoudswerkzaamheden zonder bericht vooraf, spookfacturen, dubbel in rekening gebrachte diensten, het in rekening brengen van een verhuizing en deze dan simpelweg niet doorvoeren zodat ik opeens twee adressen had met alle gevolgen van dien, een defect modem dat uiteindelijk toch maar wel kosteloos werd vervangen, een breuk in de kabel 'ergens tussen Amsterdam en Alkmaar' die een groot deel van Alkmaar af en toe van het net afgooide maar dat toch 3 maanden heeft moeten duren voordat echt werd geloofd dat het niet aan de klant lag (heb hier gelukkig hulp gehad van een van de forum leden, die mij op persoonlijke titel hielp met het documenteren van dit probleem) en tot slot een klantenservice waar je elke keer als je belt het hele verhaal nogmaals uit moet leggen (ook al heeft de vorige collega alles genoteerd), daarnaast natuurlijk het eeuwige inspreken van je postcode en huisnummer ("spreek nu de eventuele toevoeging in of zeg "geen") en dan de medewerker van de helpdesk die vervolgens vraagt om je postcode en huisnummer ("nee meneer die zijn helaas niet meegekomen"), zet dat toch eens uit UPC, we weten nu wel dat jullie de klant een minuutje extra aan de lijn kunnen houden voor die €0.10 zonder dat er iets aan gedaan kan worden.
Goed, ik heb mijn TV, telefonie en internet bij UPC opgezegd. Kreeg netjes een doos voor het modem en de mediabox. Ik heb deze producten netjes in de dozen gestopt, dichtgetaped, en afgeleverd bij het TNT servicepunt. Bonnejtes gekregen, bedankt en tot ziens.
Krijg ik afgelopen woensdag een e-mail van UPC: u heeft de mediabox niet retour gestuurd, deze is eigendom van UPC en als u hem niet opstuurt dan wordt er €82,71 in rekening gebracht.
Als u nog vragen heeft kunt u bellen met.....de klantenserice! (€0.10 per minuut, uiteraard).
Er werd met geen woord gerept over het feit dat het best zou kunnen zijn dat het pakket wel verzonden is maar dat het niet is aangekomen.
Een e-mail terug sturen is geen optie, want verzonden van noreply@upc, ik vind dit toch echt wel heel erg, dat UPC hiermee wegkomtl; ik doe alles wat UPC van me vraagt, heb jarenlang al die fouten geslikt omdat ik niet naar een andere kabelaar kan overstappen, en als UPC dan mijn zendingen wel heeft ontvangen maar zelf verkeerd wegboekt (zei het meisje van de helpdesk mij) dan moet ik betalen (middels het bellen naar de helpdesk) om dit recht te zetten!
Waarom belt UPC mij niet? Ze kunnen toch bellen en vragen om het verzendbewijs? Waarom een e-mail zonder optie voor mij om daarop te antwoorden? Het is de fout van UPC, maar ik moet het rechtzetten.
Ik moet het ze nageven bij UPC: ik vind het knap dat ze met alles wegkomen, dat er nog steeds mensen zijn die overstappen naar UPC, dat mensen echt denken dat "ADSL, die L staat zeker voor Langzaam" niet gewoon een grote leugen is (want ja, ik heb nu ADSL en haal betere snelheden dan met kabel voor een lagere prijs, en oh, geen storingen meer....) en dat mensen denken dat TV zenders die vrij te ontvangen zijn alleen door UPC kunnen worden aangeboden, maar dan tegen betaling (Food Network, CNBC, BBC iemand?).
Voor de mensen die denken dat alle internetproviders 'een pot nat' zijn en dat het dus niet uitmaakt bij welke je zit, wil ik graag als voorbeeld het terugsturen van een modem geven:
Omdat UPC zo vaak storingen had, had ik ook een ADSL verbinding van KPN. Toen ik deze op had gezegd kreeg ik een brief van KPN: ik kon een (gratis) nummer bellen, dan zou ik een afspraak kunnen maken voor het ophalen van dat modem. En zo geschiedde: "komt het u uit morgenavond tussen 18:00 en 21:00 uur?" en jahoor, een aardige jongen die mij in ruil voor het modem een bonnetje gaf, Geen bericht van KPN dat ze het pakket niet hebben ontvangen en dat ik dus een factuur zou krijgen. Gewoon netjes en wanneer het mij uitkomt.
Als je tevreden bent met UPC (kwaliteit en prijs) dan zit je er goed, als dingen niet goed lopen dan is het een hel, en er zijn alternatieven, gelukkig.
Ik wil iedereen hier bedanken voor jullie hulp en het delen in leed <voeg hier zelf gezegde in> en wens iedereen een stabiele verbinding en lage maandelijkse rekening toe (ook stroomrekening...)
Vaarwel,
-Frits

