G
Graph_ix
Hallo,
In december 2013 heb ik onderstaande mail van UPC ontvangen:
Op zich geen gekke actie natuurlijk. Momenteel heb het onderstaande abonnement:
Internet 25 + DTV - Royaal HD met DVR voor € 61,- per maand
Voor € 1,50 meer ga ik dus van 25 Mb/s naar 200 Mb/s. Echter, ik ben nu heel tevreden met mijn huidige snelheid en is iets minder voor mij ook prima. Dus vandaag maar een telefoontje gewaagd naar het nummer, volgens mij speciaal voor de actie in het leven geroepen, 020 775 71 04.
Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn en heb haar gevraagd of het mogelijk is om een goedkopere variant te kiezen daar ik geen noodzakelijk behoefte heb aan deze hoge snelheid. Zij gaf aan dat dit geen probleem was, en dat de optie 120 Mb/s ook kon i.c.m. Royaal HD met DVR. Een lagere combinatie was niet mogelijk en de kosten komen dan op € 57,50 per maand. Op zich prima, voor de zekerheid vroeg ik haar nog of dan een nieuw jaar contract krijg of dat ik, zoals ik dit nu kan, een maand opzeg termijn heb.
Het antwoord was dat deze wijziging alleen doorgevoerd kan worden, wanneer ik een nieuw abonnement afsluit en daarmee dus weer een jaarcontract aan ga. Ik gaf aan dat ik dit vreemd vind, daar UPC mijn abonnement immers wil wijzigen en ik dit prima vind, maar niet per se het duurste abonnement hoef, die had ik immers ook niet. Zij gaf aan dat UPC bepaald heeft dat dit abonnement het beste bij mij past, maar was het met me eens dat het raar is dat ik van de laagste snelheid (25Mb/s) naar de hoogste ga.
Ze heeft nog geprobeerd om te kijken of het mogelijk is om dit via een andere afdeling te regelen, maar zag hier helaas geen mogelijkheden in.
Wanneer ik nu dus minder wil betalen forceert UPC mij om het contract met een jaar te verlengen.
Erg jammer, want volgens mij betaal ik met mijn € 61,- al een tijdje relatief te veel met mijn oude abonnement. De reden dat ik deze niet eerder heb omgezet is omdat ik twijfel of ik bij UPC wil blijven en eens om me heen aan het kijken was. Mijn Cisco DVR wil al een tijdje niet meer opnemen, pauzeren wil wel (heb via de fora al van alles geprobeerd, maar zal binnenkort de helpdesk eens bellen), en de Horizon schijnt niet compatibel met mijn TV te zijn (Philips 46PFL8605H).
Op zich ben ik al jaren (Telekabel tijdperk) een tevreden klant en hoef ik niet per se over te stappen wanneer alles goed werkt en ik een redelijke prijs betaal. Ik voel me bij deze actie echter wel een beetje genomen en zit in twijfel.
Wat is jullie mening / advies?
Groet,
Peter
In december 2013 heb ik onderstaande mail van UPC ontvangen:
Uw UPC-abonnement is weer helemaal bij de tijd
Geachte heer, mevrouw,
U heeft digitale televisie en internet van UPC. We hopen dat alles naar volle tevredenheid is. Dankzij het krachtige Digital Network van UPC kunnen wij steeds meer en steeds betere diensten leveren. Wij willen graag dat u als trouwe klant ook van de nieuwe ontwikkelingen gebruik kunt maken. Uw abonnement en abonnementsprijs worden daarom aangepast.
Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we de diensten in uw bestaande abonnement uit. Zo heeft u een abonnement dat weer helemaal bij de tijd is. Per 1 februari 2014 geniet u naast uw bestaande diensten ook van:
• 200 Mb/s internet. Dé snelheid voor zware internetters, gamers en voor iedereen die zware bestanden wil downloaden.
Tariefswijziging
Uw abonnementsprijs wordt per 1 februari met € 1,50 per maand verhoogd. Uw contractperiode en voorwaarden blijven gelijk.
U hoeft niets te doen
Vanaf 1 februari kunt u genieten van bovengenoemde uitbreidingen. De wijzigingen ziet u automatisch terug op uw factuur van februari.
Wilt u liever een ander abonnement of heeft u vragen?
Heeft u vragen of wilt u advies over wat er nog meer mogelijk is? Dan kunt u ons voor 1 februari bellen op 020 775 71 04. Of kijk voor meer informatie op uw persoonlijke pagina
Wij wensen u nog veel plezier van de diensten van UPC.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Dirk de Leijer
Directeur Klantenservice
Op zich geen gekke actie natuurlijk. Momenteel heb het onderstaande abonnement:
Internet 25 + DTV - Royaal HD met DVR voor € 61,- per maand
Voor € 1,50 meer ga ik dus van 25 Mb/s naar 200 Mb/s. Echter, ik ben nu heel tevreden met mijn huidige snelheid en is iets minder voor mij ook prima. Dus vandaag maar een telefoontje gewaagd naar het nummer, volgens mij speciaal voor de actie in het leven geroepen, 020 775 71 04.
Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn en heb haar gevraagd of het mogelijk is om een goedkopere variant te kiezen daar ik geen noodzakelijk behoefte heb aan deze hoge snelheid. Zij gaf aan dat dit geen probleem was, en dat de optie 120 Mb/s ook kon i.c.m. Royaal HD met DVR. Een lagere combinatie was niet mogelijk en de kosten komen dan op € 57,50 per maand. Op zich prima, voor de zekerheid vroeg ik haar nog of dan een nieuw jaar contract krijg of dat ik, zoals ik dit nu kan, een maand opzeg termijn heb.
Het antwoord was dat deze wijziging alleen doorgevoerd kan worden, wanneer ik een nieuw abonnement afsluit en daarmee dus weer een jaarcontract aan ga. Ik gaf aan dat ik dit vreemd vind, daar UPC mijn abonnement immers wil wijzigen en ik dit prima vind, maar niet per se het duurste abonnement hoef, die had ik immers ook niet. Zij gaf aan dat UPC bepaald heeft dat dit abonnement het beste bij mij past, maar was het met me eens dat het raar is dat ik van de laagste snelheid (25Mb/s) naar de hoogste ga.
Ze heeft nog geprobeerd om te kijken of het mogelijk is om dit via een andere afdeling te regelen, maar zag hier helaas geen mogelijkheden in.
Wanneer ik nu dus minder wil betalen forceert UPC mij om het contract met een jaar te verlengen.
Erg jammer, want volgens mij betaal ik met mijn € 61,- al een tijdje relatief te veel met mijn oude abonnement. De reden dat ik deze niet eerder heb omgezet is omdat ik twijfel of ik bij UPC wil blijven en eens om me heen aan het kijken was. Mijn Cisco DVR wil al een tijdje niet meer opnemen, pauzeren wil wel (heb via de fora al van alles geprobeerd, maar zal binnenkort de helpdesk eens bellen), en de Horizon schijnt niet compatibel met mijn TV te zijn (Philips 46PFL8605H).
Op zich ben ik al jaren (Telekabel tijdperk) een tevreden klant en hoef ik niet per se over te stappen wanneer alles goed werkt en ik een redelijke prijs betaal. Ik voel me bij deze actie echter wel een beetje genomen en zit in twijfel.
Wat is jullie mening / advies?
Groet,
Peter
, maar Horizon werkt gewoon naar behoren op Philips TV's van 2010 (typenummer eindigend op 5) en jonger.