• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uw UPC-abonnement is weer helemaal bij de tijd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Graph_ix
  • Startdatum Startdatum
G

Graph_ix

Hallo,

In december 2013 heb ik onderstaande mail van UPC ontvangen:

Uw UPC-abonnement is weer helemaal bij de tijd
Geachte heer, mevrouw,

U heeft digitale televisie en internet van UPC. We hopen dat alles naar volle tevredenheid is. Dankzij het krachtige Digital Network van UPC kunnen wij steeds meer en steeds betere diensten leveren. Wij willen graag dat u als trouwe klant ook van de nieuwe ontwikkelingen gebruik kunt maken. Uw abonnement en abonnementsprijs worden daarom aangepast.

Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we de diensten in uw bestaande abonnement uit. Zo heeft u een abonnement dat weer helemaal bij de tijd is. Per 1 februari 2014 geniet u naast uw bestaande diensten ook van:
200 Mb/s internet. Dé snelheid voor zware internetters, gamers en voor iedereen die zware bestanden wil downloaden.
Tariefswijziging
Uw abonnementsprijs wordt per 1 februari met € 1,50 per maand verhoogd. Uw contractperiode en voorwaarden blijven gelijk.
U hoeft niets te doen
Vanaf 1 februari kunt u genieten van bovengenoemde uitbreidingen. De wijzigingen ziet u automatisch terug op uw factuur van februari.
Wilt u liever een ander abonnement of heeft u vragen?
Heeft u vragen of wilt u advies over wat er nog meer mogelijk is? Dan kunt u ons voor 1 februari bellen op 020 775 71 04. Of kijk voor meer informatie op uw persoonlijke pagina

Wij wensen u nog veel plezier van de diensten van UPC.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Dirk de Leijer
Directeur Klantenservice

Op zich geen gekke actie natuurlijk. Momenteel heb het onderstaande abonnement:

Internet 25 + DTV - Royaal HD met DVR voor € 61,- per maand

Voor € 1,50 meer ga ik dus van 25 Mb/s naar 200 Mb/s. Echter, ik ben nu heel tevreden met mijn huidige snelheid en is iets minder voor mij ook prima. Dus vandaag maar een telefoontje gewaagd naar het nummer, volgens mij speciaal voor de actie in het leven geroepen, 020 775 71 04.

Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn en heb haar gevraagd of het mogelijk is om een goedkopere variant te kiezen daar ik geen noodzakelijk behoefte heb aan deze hoge snelheid. Zij gaf aan dat dit geen probleem was, en dat de optie 120 Mb/s ook kon i.c.m. Royaal HD met DVR. Een lagere combinatie was niet mogelijk en de kosten komen dan op € 57,50 per maand. Op zich prima, voor de zekerheid vroeg ik haar nog of dan een nieuw jaar contract krijg of dat ik, zoals ik dit nu kan, een maand opzeg termijn heb.

Het antwoord was dat deze wijziging alleen doorgevoerd kan worden, wanneer ik een nieuw abonnement afsluit en daarmee dus weer een jaarcontract aan ga. Ik gaf aan dat ik dit vreemd vind, daar UPC mijn abonnement immers wil wijzigen en ik dit prima vind, maar niet per se het duurste abonnement hoef, die had ik immers ook niet. Zij gaf aan dat UPC bepaald heeft dat dit abonnement het beste bij mij past, maar was het met me eens dat het raar is dat ik van de laagste snelheid (25Mb/s) naar de hoogste ga.
Ze heeft nog geprobeerd om te kijken of het mogelijk is om dit via een andere afdeling te regelen, maar zag hier helaas geen mogelijkheden in.

Wanneer ik nu dus minder wil betalen forceert UPC mij om het contract met een jaar te verlengen.

Erg jammer, want volgens mij betaal ik met mijn € 61,- al een tijdje relatief te veel met mijn oude abonnement. De reden dat ik deze niet eerder heb omgezet is omdat ik twijfel of ik bij UPC wil blijven en eens om me heen aan het kijken was. Mijn Cisco DVR wil al een tijdje niet meer opnemen, pauzeren wil wel (heb via de fora al van alles geprobeerd, maar zal binnenkort de helpdesk eens bellen), en de Horizon schijnt niet compatibel met mijn TV te zijn (Philips 46PFL8605H).

Op zich ben ik al jaren (Telekabel tijdperk) een tevreden klant en hoef ik niet per se over te stappen wanneer alles goed werkt en ik een redelijke prijs betaal. Ik voel me bij deze actie echter wel een beetje genomen en zit in twijfel.

Wat is jullie mening / advies?

Groet,

Peter
 
Graph_ix zei:
en de Horizon schijnt niet compatibel met mijn TV te zijn (Philips 46PFL8605H).

Ik ga verder geen uitspraken doen over jouw epistel, maar Horizon werkt gewoon naar behoren op Philips TV's van 2010 (typenummer eindigend op 5) en jonger.
 
Ik vind het niet kloppen. Als UPC zelf het pakket wijzigt en je daardoor niet opzegt, is het onredelijk je gelijk voor een jaar vast te pinnen.
 
Ik ben het met roomsoes eens. upc wil het veanderen, niet jij, dus geen jaarcontract. By the way, er is ook nog een pakket van 42,50 met 50 mb snelheid
 
Creative Solution zei:
Ik ga verder geen uitspraken doen over jouw epistel ;), maar Horizon werkt gewoon naar behoren op Philips TV's van 2010 (typenummer eindigend op 5) en jonger.

Bedankt voor je antwoord CS, wanneer ik echter het typenummer invul op de website van UPC en controleer of mijn TV geschikt is, krijg ik deze melding:

"We adviseren u dan de Horizon Mediabox aan te sluiten met een SCART-kabel (i.p.v. de HDMI-kabel) op uw televisie. Het gevolg is dat u zenders niet in HD-kwaliteit kunt bekijken. Wel geniet u nog steeds van de overige mogelijkheden van Horizon. We werken ondertussen hard aan een oplossing."


Op het community forum vind ik ook mensen die problemen met dit type ervaren:
https://community.upc.nl/posts/da35c70f13

Welk risico neem ik wanneer ik toch besluit over te stappen op Horizon, straks zit ik aan een abonnement vast en heb ik er niets aan. Zijn er mogelijkheden om Horizon te proberen zonder dat je je oude abonnement en Mediabox hoeft op te zeggen?

Op zich niet helemaal mijn vraag, maar wel interessant...
 
roomsoes zei:
Ik vind het niet kloppen. Als UPC zelf het pakket wijzigt en je daardoor niet opzegt, is het onredelijk je gelijk voor een jaar vast te pinnen.

Het 200Mbit pakket kost normaal 69,50. Ze doen een aanbieding voor 63 euro om je weer voor een jaar als klant vast te leggen. Logische actie van UPC. Je met een aanbieding weer voor een jaar als klant vastleggen, niet mee eens dan lekker je oude abbo houden.
 
Roger1234 zei:
Het 200Mbit pakket kost normaal 69,50. Ze doen een aanbieding voor 63 euro om je weer voor een jaar als klant vast te leggen. Logische actie van UPC. Je met een aanbieding weer voor een jaar als klant vastleggen, niet mee eens dan lekker je oude abbo houden.

Beste Roger,

Ik krijg van UPC niet de mogelijkheid om mijn oude abonnement te houden, in de mail lees ik dat deze automatisch wordt overgezet en ik niets hoef te doen. Ik had overigens nog niet berekend dat ik uiteindelijk wel voordeel geniet met de € 63,- dank hiervoor. Ik ben echter niet opzoek naar deze hoge snelheid...
 
Graph_ix zei:
Welk risico neem ik wanneer ik toch besluit over te stappen op Horizon, straks zit ik aan een abonnement vast en heb ik er niets aan. Zijn er mogelijkheden om Horizon te proberen zonder dat je je oude abonnement en Mediabox hoeft op te zeggen?

Hmja, die community... de Horizon boxen (zelfs de Cisco boxen) kunnen op alle TV's storingen geven.
Daar heb je niet speciaal een 8605 of sterker nog, een Philips TV voor nodig. Het is zeer divers.

Je kunt altijd gebruikmaken van de wet 'Kopen op afstand'. 7 dagen (na aansluiting) proberen en zonder opgaaf van redenen kan je het weer terugsturen. Het is maar net of je zin hebt in die rompslomp.
 
Met die 61 euro , betaalde je wel te veel met de snelheid die je had.
 
Terug
Bovenaan