• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Usenetproviders zien flinke toename takedown-requests

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fiberdordrecht
  • Startdatum Startdatum
F

fiberdordrecht

Usenetproviders zien flinke toename takedown-requests
https://tweakers.net/nieuws/85442/usenetproviders-zien-flinke-toename-takedown-requests.html

Auteursrechthebbenden van films en tv-series hebben steeds meer aandacht voor usenet. De aantallen notice-and-takedown-requests die usenetproviders ontvangen, zijn de afgelopen tijd fors toegenomen. Gebruikers klagen daardoor over missende artikelen op usenet.
 
Is inderdaad waar.
Je moet er snel bij zijn wil je series kunnen volgen.
Vooral de 1080p versies van redelijk wat series lijken wel sneller te verdwijnen.
 
Yep... maar gelukkig zijn erg soms geweldige barmhartige Samaritanen :P.

Het devies is inderdaad: snel downloaden die series. Men moet gewoon weer de namen onherkenbaar maken, zoals een aardige tijd geleden ook gedaan werd. Nu is het zeer snel te zien wat er geüpload is.
Meesten gebruiken toch al Spotnet, FTD World en ga zo maar door, dan maakt het ook niet uit wat voor bestandsnaam het is, als de NZB maar klopt.
 
Wil graag van eweka af door dit gezeur met die takedowns. Wie heeft een suggestie voor een goede provider? Eentje waarbij ik nog wel gewoon normaal mn ding kan doen?
 
Carravera zei:
Wil graag van eweka af door dit gezeur met die takedowns. Wie heeft een suggestie voor een goede provider? Eentje waarbij ik nog wel gewoon normaal mn ding kan doen?

Ik zelf gebruik xsnews en nooit problemen eigenlijk.
 
Vreemd, want alle servers synchroniseren met elkaar (één groot usenet)... dus uiteindelijk heeft iedereen er last van.
 
Ik heb ook weinig last met xsnews.
Kan natuurlijk zo zijn dat het slecht is op momenten wanneer ik niets download.
 
Persoonlijk gebruik ik op dit moment News connection en newsgrabber beide werken naar volle te vredenheid. In de tijd van Ftd werd er vaak op Ftd nr gepost/gespot, Dit leverde buiten onze landsgrensen veel ergenis op bij de mensen bij buiten Nederland geen idee hadden wat wij allemaal op usenet gooide.
Deze manier van spotten/posten is opzich een heel goede manier met als kanttekening dat de buitenlandse usenet gebruikers geen idee hebben wat er gepost is.
 
Met onherkenbare namen posten en dan op zoiets spotplanet.nl aanmelden is inderdaad slim. Ik post niet veel, maar als ik het doe, doe ik altijd zo en met SSL aan. Heb weinig zin in ruzie met advocaten etc. Als burger delf je namelijk altijd het onderspit tegen de juridische knokploegen van de entertainmentindustrie. :)
 
Simon1980 zei:
Met onherkenbare namen posten en dan op zoiets spotplanet.nl aanmelden is inderdaad slim. Ik post niet veel, maar als ik het doe, doe ik altijd zo en met SSL aan. Heb weinig zin in ruzie met advocaten etc. Als burger delf je namelijk altijd het onderspit tegen de juridische knokploegen van de entertainmentindustrie. :)

Klopt dat deden ze jaren lang bij FTD.

Dan werd Ice Age 1 bijvoorbeeld ijstijd1.rar enz. of Unbreakable werd onbreekbaar.rar

Precies ja gelukkig kan je probleem zonder SSL downloaden, althans voorlopig zolang het downloaden van films en muziek uit illegale bron nog steeds legaal is in NL.

Je ziet de laatste tijd steeds vaker van die verkapte namen. Maar zelf met XS News geen problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan