F
FiberMyAss
Zijn er meer mensen die het volgende merken?
120mbit is niet echt stabiel meer zoals het de eerste helft van het jaar wel was, schommelend van 80-105 gedurende drukkere momenten tot een strakke 116 bijvoorbeeld in het midden van de nacht.
Usenet is ALTIJD instabiel, ook als elke andere test en http/ftp keurig 116-117 aangeeft zal usenet schommelen tussen 95 en 108. Op piekmomenten als de gehele verbinding een beetje schommeld begrijp ik dat. (nogsteeds niet blij mee dan, kan ik net zo goed 90mbit betalen als ik zelden echt erboven kom). Tijdens deze piekmomenten gaat usenet met 80-95mbit.
Het ligt niet aan de PC, meerdere getest, tot quadcore ssd etc aan toe, bekabeling is prima, gaat gewoon gigabit overheen door het netwerk, router is ook prima WNDR3700. En verder is buiten piektijden om de internetverbinding zelf wel gewoon 116-117mbit.
Waarom usenet dan niet? Ik maak hierbij gebruik van meerdere NSP's om het uit te sluiten dat er een enkele niet genoeg BW heeft. Dus tegelijkertijd bijvoorbeeld Astraweb + Eweka + XLned
Zit hier niet met vingers te wijzen (op de instabiele snelheden overdag na dan) maar wil wel graag weten of er meer mensen hetzelfde ervaren. Trok vroeger namelijk met bijvoorbeeld Astraweb gewoon strak 112-117 op elk tijdstip van de dag.
(En ik maar denken het ligt aan mijn WiFi, dus alles maar bekabeld, helaas geen verschil, en ja, mijn computers gebruiken echt de kabels en WiFi kaartjes zijn uitgeschakeld)
120mbit is niet echt stabiel meer zoals het de eerste helft van het jaar wel was, schommelend van 80-105 gedurende drukkere momenten tot een strakke 116 bijvoorbeeld in het midden van de nacht.
Usenet is ALTIJD instabiel, ook als elke andere test en http/ftp keurig 116-117 aangeeft zal usenet schommelen tussen 95 en 108. Op piekmomenten als de gehele verbinding een beetje schommeld begrijp ik dat. (nogsteeds niet blij mee dan, kan ik net zo goed 90mbit betalen als ik zelden echt erboven kom). Tijdens deze piekmomenten gaat usenet met 80-95mbit.
Het ligt niet aan de PC, meerdere getest, tot quadcore ssd etc aan toe, bekabeling is prima, gaat gewoon gigabit overheen door het netwerk, router is ook prima WNDR3700. En verder is buiten piektijden om de internetverbinding zelf wel gewoon 116-117mbit.
Waarom usenet dan niet? Ik maak hierbij gebruik van meerdere NSP's om het uit te sluiten dat er een enkele niet genoeg BW heeft. Dus tegelijkertijd bijvoorbeeld Astraweb + Eweka + XLned
Zit hier niet met vingers te wijzen (op de instabiele snelheden overdag na dan) maar wil wel graag weten of er meer mensen hetzelfde ervaren. Trok vroeger namelijk met bijvoorbeeld Astraweb gewoon strak 112-117 op elk tijdstip van de dag.
(En ik maar denken het ligt aan mijn WiFi, dus alles maar bekabeld, helaas geen verschil, en ja, mijn computers gebruiken echt de kabels en WiFi kaartjes zijn uitgeschakeld)