• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Usenet lichtelijke CAP?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FiberMyAss
  • Startdatum Startdatum
F

FiberMyAss

Zijn er meer mensen die het volgende merken?

120mbit is niet echt stabiel meer zoals het de eerste helft van het jaar wel was, schommelend van 80-105 gedurende drukkere momenten tot een strakke 116 bijvoorbeeld in het midden van de nacht.

Usenet is ALTIJD instabiel, ook als elke andere test en http/ftp keurig 116-117 aangeeft zal usenet schommelen tussen 95 en 108. Op piekmomenten als de gehele verbinding een beetje schommeld begrijp ik dat. (nogsteeds niet blij mee dan, kan ik net zo goed 90mbit betalen als ik zelden echt erboven kom). Tijdens deze piekmomenten gaat usenet met 80-95mbit.

Het ligt niet aan de PC, meerdere getest, tot quadcore ssd etc aan toe, bekabeling is prima, gaat gewoon gigabit overheen door het netwerk, router is ook prima WNDR3700. En verder is buiten piektijden om de internetverbinding zelf wel gewoon 116-117mbit.

Waarom usenet dan niet? Ik maak hierbij gebruik van meerdere NSP's om het uit te sluiten dat er een enkele niet genoeg BW heeft. Dus tegelijkertijd bijvoorbeeld Astraweb + Eweka + XLned

Zit hier niet met vingers te wijzen (op de instabiele snelheden overdag na dan) maar wil wel graag weten of er meer mensen hetzelfde ervaren. Trok vroeger namelijk met bijvoorbeeld Astraweb gewoon strak 112-117 op elk tijdstip van de dag.


(En ik maar denken het ligt aan mijn WiFi, dus alles maar bekabeld, helaas geen verschil, en ja, mijn computers gebruiken echt de kabels en WiFi kaartjes zijn uitgeschakeld)
 
Ik heb een 90mb abbo
Ik heb altijd de volle snelheden dus 87Mb/s

Soms ook lager maar schiet een paar minuten later weer terug op die snelheid.
Je haalt nooit de volle snelheid dus die 5Mb/s lager is geen probleem althans voor mij niet

Hoe staan je usenet instellingen en welke programma gebruik je bij het downloaden.
Hou er rekening mee er downloaden meer mensen via usenet waardoor het kan gebeuren dat je lager kan krijgen.
Dat heb ik ook weleens

Maar cappen dat doen ze volgens mij niet meer althans dat word gezegt

Eweka heeft wel problemen met usenet via UPC omdat een van hun niet willen uitbreiden .
Probeer eens 1 server met bijv, 10 connecties (weet niet hoeveel ze aankunnen)
 
Astraweb doet max 20 XLned max 12 Eweka max 8, maar wat ik ook doe welke software ik ook gebruik de 116 haal ik gewoon niet meer (maar bij HTTP en FTP wel). Ik haal bij zowel Astra als XLned al met 1 connectie 30mbit en met 4 connecties rond de 80. Normaal heb ik enkel Astra ingesteld op eerst altijd 8 connecties maar nu sinds dit 'probleem' op 12.

Gebruik doorgaans altbinz.

Misschien ervaringen van iemand met 60mbit en dan nog meer van 120mbit?

Dat ik van mijn 120 maar 116-117 krijg maakt niks uit, dat het soms schommeld tussen 80 en 105 is minder leuk, maar dat ik nu dit met usenet ervaar is gewoonweg raar.
 
Op dit moment download ik met ongeveer 57-58 mbit via XSNews.
Vorige week schommelde het wel wat maar deze week gaat het weer wat stabieler.
 
Dat probleem had ik ook en download ook via xsnews omdat die het beste verbinding heeft met UPC
 
FiberMyAss zei:
Astraweb doet max 20 XLned max 12 Eweka max 8
Je noemt dan ook wel precies 3 providers waarvan bekend is dat ze niet de volledige capaciteit halen bij UPC.
Toegegeven, alle 3 tegelijk zou je wel het maximum moeten kunnen halen. Maar als je toch aan het testen bent. Heb je xs news of giganews al eens geprobeerd?
 
Astraweb functioneert de laatste tijd weer perfect met UPC (vandaag nog niet geprobeerd overigens). Alleen bepaalde sommige oudere bestanden zijn soms traag (komen vanuit de USA volgens mij).
 
Capaciteitsproblemen midden in de nacht om 3 uur?

Afzonderlijk halen XLned en Astraweb 90-105mbit op zulke tijdstippen, gezamelijk... 90-105

Maar tot nu toe dus nog niemand die WEL gewoon de volle snelheid uit zijn lijntje perst maar bij usenet net 10-15mbit eronder blijft hangen?

Ik ga eens even kijken of ik XSnews of Giganews getest kan krijgen.

EDIT: Zo, heb nu ook een XSnews account 8-) Gaat lekker zo. Zal het op aantal tijdstippen testen en laat wel weten hier wat ik ondervind.

Nu 20:57 Speedtest.net + UPC speedtest 92-100 down 7 up, Astraweb en XSnews beiden afzonderlijk 85-95, samen 90-100
 
Ik haal toch al heel lang met Astraweb volle bak met 12 connecties en Newsleecher (legaal), soms 's avonds ietsje minder.
 
Al maanden achtereen volle bak 71 Mb/s met Supernews icm een legale Newsleecher. Of het nou 19.00 uur is of 03.00 uur. Prima hoor.
 
Terug
Bovenaan