• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Usenet ineens rete snel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter trojan222
  • Startdatum Startdatum
T

trojan222

Vandaag had ik na een tijdje gewerkt te hebben weer ineens vrij. Dus weer wat filmpjes in de wachtrij gezet. Ik ben om 9:00 begonnen.

Normaliter had ik met mijn abbo rond de 90Mbps. Nu haal ik soms zelfs 130!!! Dit al de gehele dag. Ik ben er blij mee hoor maar ik vraag me wel af wat ineens de verbeterin gis. Want met name tijdens de spitstijden had ik altijd een in zakking van de snelheid. soms to wel 60 Mbps.

Ik heb thuis niets verander aan mijn configuratie.

Mijn news provider is giganews
 
Nou, dan heb je veel geluk.

Ik moet 120 Mb halen maar kom de laatste dagen nietverder dan 14 Mb. Ik heb mijn buik vol van UPC. Overstap van ADSL 8 Mb naar 120 Mb van UPC is tot nu toe geen succes.

Telefoon en verbinding vallen ook regelmatig weg, modem is reeds vervangen, werkt alleseen week goed en dan komen de problemen weer terug. Uitgang van de kabel is perfect.

Helaas nog 10 maanden dan dan weer snel terug naar KPN of iets anders
 
Ik herken die gevoelens wel. Ik heb ook regelmatig problemen gehad. Vooral na een verhuizing of wijziging van het abbo. Desondanks ben ik er wel altijd uit gekomen.
 
@ontevreden;

Als het datgene wat u aangeboden wordt niet werkt zoals behoort te werken, mag je je abbo opzeggen.
Je krijgt nl. niet datgene wat beloofd wordt.

Rechten en plichten.
 
talk2animals zei:
@ontevreden;

Als het datgene wat u aangeboden wordt niet werkt zoals behoort te werken, mag je je abbo opzeggen.
Je krijgt nl. niet datgene wat beloofd wordt.

Rechten en plichten.

helaas zal je aan moeten tonen dat het niet aan je pc/instellingen/testmethode ligt.
 
Aangezien ik het forum niet wil vervuilen post ik hier mijn ervaring van de laatste paar dagen hier even.

Ik heb een tijdje niks gedownload wegens drukte en weinig tijd achter de pc.

Afgelopen week echter een hele hoop gedownload --> Ik was zeer verbaasd dat ik constant met ruim 7MB/s aan het downloaden was en dit ook vol bleef houden....t/m dinsdag althans.

De queue begon netjes met ruim 7MB/s. Na een poosje begon de lijn te klapperen en sindsdien komt hij niet meer boven de 800/900kb/s uit (dit zijn de pieken).

Naar mijn idee lijkt het er op dat ik na een bepaalde hoeveelheid data gedownload te hebben ineens de fair use policy bereikt heb en ineens nog maar 1% van mijn lijn mag gebruiken als het gaat om usenet? Klopt dit verhaal volgens jullie?

Ik baal er ontzettend van. De laatste tijd ging het juist ontzettend lekker.

Normale tests gaan overigens gewoon de volle 60mbit. Het gaat dus enkel om het Usenet verhaal.
 

Bijlagen

  • drama.png
    drama.png
    4,2 KB · Weergaven: 38
Nog even een reactie extra.

Net gebeld met de servicedesk...ze cappen niet meer omdat ze dat niet meer mogen. Ik geloof het niet. Normaal downloaden gaat prima....ook het test bestand over http gaat volle bak. Enkel het downen via usenet zelf niet.

Kunnen jullie aangeven welke newsserver jullie gebruiken en of dit goed gaat?
 
Nou ik heb nog even gechecked en bij mij blijft de verbinding via giganews gewoon retesnel. Ongelofelijk ik zit soms zelfs op 130 mb gemiddeld echter rond de 115. (inschatting)
 
Mijne gaat met xsnews al tijdje sloom, haal maar de helft van mijn snelheid, dus 30mb in plaats van 60mb.
 
Terug
Bovenaan