• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

US Robotics 5461 router.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ron

Heeft er iemand ervaring met deze router en eventuele de instellingen voor het gebruik met Multikabel.
 
Ron zei:
Heeft er iemand ervaring met deze router en eventuele de instellingen
voor het gebruik met Multikabel.
Geen ervaring, maar de installatie ziet er simpel uit. Zie de handleiding op https://www.usr.com/support/5461/5461-du-ug/install.html

In principe moet je de router instellen op dynamic-ip verkrijgen, maar zo te zien zoekt de router dat zelf uit en hoef je dat in principe niet zelf te doen.

Je moet wel voordat je de router aanzet even je kabelmodem uit en aanzetten, waardoor hij reset. Anders wil hij niet praten met je router (tenzij je vooraf het mac-adres gecloond hebt).

Dus eerst de netwerk kabel losnemen van je modem, daarna modem uitzetten, en na +/- 10 seconden weer aanzetten, kabels aansluiten naar je router en de router aanzetten.
 
heb zelf een us robotics model 8003 en die wilde alleen goed werken na het clonen van het mac adress ....misschien geldt dat voor alle usr routers .....voor het klonen viel steeds de verbinding na 1 of 2 dagen weg ....daarna nooit meer gebeurd . :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan