• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uptime van ca. 22 dagen normaal?

Berichten
697
Zojuist ging de telefoon, met onderdrukt nummer, eenmalig over en een blik in de routerlogs leerde me dat de Internetverbinding onderuit gegaan was en binnen luttele seconden opnieuw werd opgebouwd.
Tja, dat dit een telefoonsignaal genereert wist ik al (en is overdag ook helemaal niet erg) maar is een uptime van ca. 22 dagen eigenlijk normaal?

Ik kan me herinneren dat de modem vroeger (toen alles beter was..) wel eens een dag of 60 onafgebroken in de lucht was.
Een +punt bij dit alles: er gingen geen T3 en/of T4 fouten aan vooraf!
 
Ik kan geen log bekijken maar mijn NAS merkt direct als de verbinding wegvalt.
Ik heb volgens mij een uptime van een jaar of meer, valt werkelijk nooit uit.
 
Grappig dat je je NAS vermeldt, Robert.
Ik heb ook een Synology en normaliter slaat die ook alarm maar dit keer niet en bij de vorige (nachtelijke) onderbrekingen evenmin.
Zou er misschien een bepaalde tijd nodig zijn alvorens Synology wakker wordt?
 
Weet ik niet.
Maar zodra mijn verbinding wegvalt krijg ik meldingen van de DDNS service.
En deze melding heb ik al heel lang niet meer gehad.
 
Terug
Bovenaan