D
danoam
Sinds maandag 29 oktober heb ik last van een zeer trage uploadsnelheid, zo traag dat de uploadtest op Speedtest.net blijft hangen. Ik heb een Cisco EPC3000 modem met daarachter een ASUS RT-AC66U router, overigens moet ik er wel bij vermelden dat mijn downstream dik in orde is.
Ik heb het modem en de router beiden een reset naar factory defaults gegeven, ook heb ik beide apparaten minstens 10 minuten van het stroom gehad, dit heeft niet geholpen.
Naar aanleiding van een telefoontje naar de helpdesk heb ik een laptop direct op het modem aangesloten om uit te sluiten dat het probleem zich op het lokale netwerk voordoet, ook met een laptop direct op het modem is m'n upload niet vooruit te branden.
Ook is mij opgevallen dat het modem er moeite mee heeft om zich aan te melden op het netwerk, dit duurt erg lang. Zodoende heb ik na een reset van het modem naar de signaalwaardes gekeken en hieruit blijkt dat mijn modem veel te hard moet "schreeuwen", een transmit powerlevel waarde van zeker 57~58 dBmV.
Aan Speedtest.net ligt het niet, want ook via Remote Desktop is mijn computer niet te besturen en valt de verbinding om de haverklap weg, uploaden naar YouTube heb ik ook getest en dit is gewoonweg niet te doen.
Hoe gaat dit opgelost worden?
Mvg,
Dan
Edit: Ik heb nu de splitter er tussen uit gelaten en ik kan weer uploaden, ook heb ik nu 3 upstream channels ipv 1 en is de transmit power van 58 dBmV naar 54 dBmV gegaan. Dit probleem heb ik eerder nog niet gehad en het lokale netwerk is qua bekabeling e.d. niet veranderd.
Ik heb het modem en de router beiden een reset naar factory defaults gegeven, ook heb ik beide apparaten minstens 10 minuten van het stroom gehad, dit heeft niet geholpen.
Naar aanleiding van een telefoontje naar de helpdesk heb ik een laptop direct op het modem aangesloten om uit te sluiten dat het probleem zich op het lokale netwerk voordoet, ook met een laptop direct op het modem is m'n upload niet vooruit te branden.
Ook is mij opgevallen dat het modem er moeite mee heeft om zich aan te melden op het netwerk, dit duurt erg lang. Zodoende heb ik na een reset van het modem naar de signaalwaardes gekeken en hieruit blijkt dat mijn modem veel te hard moet "schreeuwen", een transmit powerlevel waarde van zeker 57~58 dBmV.
Aan Speedtest.net ligt het niet, want ook via Remote Desktop is mijn computer niet te besturen en valt de verbinding om de haverklap weg, uploaden naar YouTube heb ik ook getest en dit is gewoonweg niet te doen.
Hoe gaat dit opgelost worden?
Mvg,
Dan
Edit: Ik heb nu de splitter er tussen uit gelaten en ik kan weer uploaden, ook heb ik nu 3 upstream channels ipv 1 en is de transmit power van 58 dBmV naar 54 dBmV gegaan. Dit probleem heb ik eerder nog niet gehad en het lokale netwerk is qua bekabeling e.d. niet veranderd.