Beste forumleden,
Allereerst een ieder nog de beste wensen voor 2014!
Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een QNAP NAS. Daar kun je tegenwoordig via myQNAPcloud het e.e.a. instellen, zodat je via internet je NAS kan benaderen. Om het e.e.a. in te stellen, loop je een wizard door. Bij Autorouter-configuratie gaat het mis. Ik vink "UPnP poort doorsturen inschakelen" aan. Dit moet om toegang tot de NAS te krijgen met internet via een UPnP router. Als opmerking staat er nog bij, dat deze optie alleen werkt met ondersteunende UPnP apparaten. Vervolgens gaat de NAS het netwerk scannen en komt met de melding, dat er geen UPnP router gevonden is op het netwerk.
Mijn config:
TC 7200 U 192.168.0.1
NAS 192.168.0.100
HORIZON BOX
Nu heb ik op de TC 7200 U al UPnP aangevinkt. Deze stond uit. Geen resultaat. Moet ik het modem nog een keer herstarten om dit actief te maken.
Heeft iemand voor mij advies. Alvast bedankt!
Gr. Patrick
Allereerst een ieder nog de beste wensen voor 2014!
Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een QNAP NAS. Daar kun je tegenwoordig via myQNAPcloud het e.e.a. instellen, zodat je via internet je NAS kan benaderen. Om het e.e.a. in te stellen, loop je een wizard door. Bij Autorouter-configuratie gaat het mis. Ik vink "UPnP poort doorsturen inschakelen" aan. Dit moet om toegang tot de NAS te krijgen met internet via een UPnP router. Als opmerking staat er nog bij, dat deze optie alleen werkt met ondersteunende UPnP apparaten. Vervolgens gaat de NAS het netwerk scannen en komt met de melding, dat er geen UPnP router gevonden is op het netwerk.
Mijn config:
TC 7200 U 192.168.0.1
NAS 192.168.0.100
HORIZON BOX
Nu heb ik op de TC 7200 U al UPnP aangevinkt. Deze stond uit. Geen resultaat. Moet ik het modem nog een keer herstarten om dit actief te maken.
Heeft iemand voor mij advies. Alvast bedankt!
Gr. Patrick