;-) Upload speed nog maar een keer

Maar iedereen roept Ziggo loopt achter. Maar waar vergelijk je die upload dan mee?
Gllasvezel is de enige die die snelheid biedt/aan zou kunnen, en dat vergelijk slaat nergens op, dat zijn compleet andere technieken, waarop glasvezel jaren nieuwer is.
Vergelijkje met ADSL (kuch kuch), mag je blij zijn als je de 30 Mbit haalt, dus ook daar heb je dan toch dat probleem?
En zelfs met een 5G router (tja, geen kabel, geen ADSL en geen glasvezel. Lekkere bedrijfslocatie) heb ik een download van 300 MBit, maar ook hier maar een upload van 30 Mbit.

Dat de verhouding scheef is vind ik wel ja, 1 Gbit download, maar nog steeds maar 50 up, terwijl je bij de andere snelheden bijna altijd een 10/1 verhouding ziet.

M.a.w. als je glasvezel kan krijgen heb je mazzel, de rest moet het helaas doen met de matige mogelijkheden van het kabeltje of je ADSL verbinding.
 
Mijn zoon upload vodeos van games en was prettig verbaasd toen de upload zo veel sneller ging. (Heb ik de verkeerde video geupload)

Latency is ook veel beter (8ms beter)en ik merk het bij remote desktop.
 
Als een van de laatste regio's zijn hier nu ook de analoge radio zenders ook van de kabel. En net een brief gehad dat mijn heel oude Cisco 3912 modem (met een 300/30Mbit verbinding) vervangen wordt door een connect box, dit om meer, snellere en nieuwere diensten te kunnen aanbieden. De eerste stap komt eraan :-)
 
Mijn Cisco EPC3212 is inmiddels vervangen door een Arris Connectbox die in bridge staat. Zie geen meerwaarde voor een connectbox op dit moment.
 
@ catastrofus: Moet je de bridge mode voor de connectbox aanvragen bij Ziggo of komt de connectbox default met bridge mode "uit"?

Mijn Cisco3912 staat vanaf het begin in bridge mode. Dus ik heb er een extra router erbij. Die router kan ik dus zonder de bridge mode op de connectbox uitzetten :-)
 
Standaard staat de Connectbox in 'router' mode. Als je niet heel erg gehecht bent aan je eigen router, kun je daar dus meteen afscheid van nemen.
Overigens kun je altijd switchen tussen router/bridge mode. In voormalig UPC gebied kun je dat zelf aanpassen, in voormalig Ziggo gebied kan dat via de servicedesk.
 
In 1999 van toen nog Casema, internet via de kabel genomen.
Jawel, 16KB up en down (met dat witte modem).
En ook ik wacht al heel lang op een hogere uploadsneld.
Volgens Ziggo kan dat met Docsis 3.1 maar wanneer is nog niet duidelijk.

Dan even de klok terug naar vorige week Zaterdag, 26-03-2022
We komen s'avonds laat thuis van het werk en vinden in de brievenbus van T-Mobile een nieuwsbrief.
Start Januari 2023 aanleg van glasvezel in Beverwijk en Heemskerk,

WpTAli1.jpg


Het gaat dus hier in de regio om 33.000 huishoudens.
Nu denk ik niet dat die allemaal zullen overstappen maar ik denk toch wel een substantieel deel.
Wat Ziggo het beste kan doen is bij haar klanten glasvezel tot in de woning aanleggen om zo diezelfde klanten te behouden.
Denk niet dat Ziggo dit gaat doen.

Direct ff contact opgenomen met T-Mobile of ze "gisteren al konden beginnen"?
Mijn email, telefoon en n.a.w. gegeven zodat de monteur bij ons kan komen kijken hoe het beste e.e.a. in de woning aan te leggen.

Los van het feit dat Ziggo 50 Mbit upstream wel voldoende vind, knijpen ze ook nog ftp poort 21 (traffic-shaping).
TV niet meer via de storingsgevoelige COAX kabels met via een UTP kabel zoals mijn vriend dat heeft van Delta.
Ben er na 23 jaar wel klaar mee en ga overstappen.

P.s. heb mijn n.a.w. gegevens boven aan de brief even weggehaald.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm Wacht nu al 2 weken op een nieuwe router/modem. Dus ik denk dan vandaag maar even bellen naar 1200 om te vragen oftie al verstuurd is / gaat worden.

1200 is een perfect systeem om mensen allerlei menu's door te sturen en aan het einde weer eens verkeerd uit te komen.

Ik ben 100% happy met Ziggo en de geleverde diensten maar telefonisch contact opnemen met Ziggo is echt onmogelijk geworden. Ook een fatsoenlijke chat functie is niet aanwezig... (tenminste ik heb het niet gevonden) In de moderne wereld van communicatie is dit we erg triest helaas.... zucht......
 
Heb je de chat van de ziggo app geprobeerd? Telefoni1sc contact is een ramp
 
Terug
Bovenaan