• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Upgrade's XSNews servers aangekondigd (dus ook chelloo.com abbo's)

Berichten
3.019
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanochtend een zeer leuk mailtje ontvangen als XSNews klant.
Aangezien XS ook de chelloo abbo's verzorgd wou ik dit jullie niet onthouden

Beste Abonnee,

Met deze mail willen we u op de hoogte brengen van de vele veranderingen en verbeteringen die op komst zijn. Na als eerste Usenet provider twee jaar geleden de lat te hebben verhoogd van 30 dagen naar 100 retentie en 100 Mbit accounts, willen we weer op alle fronten een flinke sprong maken. Dus kort en goed: veel netwerkcapaciteit en vooral heel veel retentie!

Het gaat om de volgende veranderingen:

Retentie uitbreiding naar 400 dagen
Door de enorm toegenomen uploads van de laatste maanden, was onze retentie helaas teruggelopen naar circa 85 dagen. We hebben onlangs voldoende opslag bijgeplaatst voor minstens 400 dagen retentie. De extra retentie zal vanaf volgende week elke dag met 1 dag groeien. Dus eind februari zal de retentie ongeveer 120 dagen zijn, eind maart 150 enzovoorts.

Verhuizing 27 en 28 januari
Omdat we in ons huidige datacentrum uit ons jasje zijn gegroeid, gaan we naar een nieuw datacentrum verhuizen. De verhuizing zal plaatshebben op dinsdag en woensdag 27 en 28 januari. De werkzaamheden zullen tussen 9:00 en 19:00 worden uitgevoerd. Omdat we al onze apparatuur verhuizen, kunnen gedurende deze tijd downtimes voorkomen.

Nieuw netwerk
Met het verhuizen van datacentrum, gaan we ook het dataverkeer via ons eigen netwerk versturen. Hiervoor is een nieuw netwerk opgebouwd met een totale capaciteit van meer dan 100Gbit. Ook in de toekomst kan XS News hiermee altijd de maximale snelheid bieden.

We hopen u hiermee weer goed op de hoogte te hebben gebracht.

Met vriendelijke groet,

Het XS News team

Retentie van dik een jaar op komst. Dit zou geweldig zijn. Kan je nog eens iets missen
 
Dan wacht ik toch eerst liever nog een tijdje. De provider waar ik momenteel zit heeft een retentie van 140 dagen momenteel. Duurt nog even voor dat XS daar overheen is. De retentie is voor mij reden geweest dat ik niet naar XS ben gegaan.
 
Precies, de retentie is de enige reden dat ik ook niet over gestapt ben...
 
Ik ben al een paar maandjes abonnee van XS news, ben dik tevreden,
en dat zal nu alleen nog maar meer worden.

Ik vind het een goeie zet van ze dikke pluim :6
 
Mijn provider is laatst ook overgestapt op nieuwe spullen.
Dat overzetten van data viel ze behoorlijk vies tegen...... 8)
Ik kreeg daar overigens netjes twee weken extra toegang voor omdat het een flinke impact had op toegankeliijkheid en snelheid.
Kon er overigens gerust begrip voor opbrengen, zoiets kan/moet nu eenmaal af en toe gebeuren.

Die retentie opvoeren is natuurlijk mooi maar veel uploaders plaatsen dingen soms echt te vaak.
OK, uploaders moet je ook hebben maar om nu soms iets elke week te uploaden heeft weinig nut.

Zo heeft elke provider wel eens een weekje dat het even wat minder gaat.
Met een jaarabonnement kan ik er wel mee leven.
 
Terug
Bovenaan