• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Upgraden of niet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vco1
  • Startdatum Startdatum
V

vco1

Ik kwam tot de ontdekking dat ik voor 10 euro minder(!) per maand dan mijn huidige bedrag, mijn internet abonnement kan verhogen van 60 naar 90 Mbps. Of ik kan voor 20 euro per maand minder dezelfde snelheid houden.

Gelet op de berichten over de tegenvallende snelheden die ik hier de laatste tijd weer steeds vaker zie terugkomen, is mijn vraag of het de moeite loont om van 60 Mbps naar 90 Mbps te gaan. Is dit verschil ooit ergens merkbaar? Ik maak veel gebruik van internet, ook zakelijk, maar heb niet de indruk dat ik op dit moment het uiterste uit die 60Mbps haal. Nog iets meer (theoretische) snelheid is natuurlijk altijd leuk, maar wat merk je er in de praktijk van?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
 
Als je het huidige snel genoeg vindt is het snel genoeg en zou ik de 60 blijven houden. Als je 90Mbps neemt zul je het wel merken. Het is alleen de vraag of het voor jou nodig is of niet.
 
Om gewoon wat te surfen en te mailen heb je natuurlijk geen 90 Mbps nodig (60 Mbps ook niet for that matter). Maar download je veel van snelle servers, dan is het verschil wel aanzienlijk. En nee, die snelheid is geen theorie: ik haal vrijwel altijd 10.5 MB/s, in het weekend soms wat minder.

Als de snelheid je weinig interesseert, dan zou ik gewoon 60 Mbps houden en die € 20 in mijn zak steken.
 
Terug
Bovenaan