• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Upgrade naar 60 Mb/s, maar haal snelheid niet.

Berichten
251
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
het valt mij op nu ik 60mb heb en deze nieuwe thomsen modem .dat hij met downloaden veelste laag komt en nooit in de buurt komt van de 60mb uiterst 49mb

voorheen met mijn 30 mb en de oudere modem haalde ik ruim boven de 30 mb meestal was dit 35mb

dus lijkt mij dat het plobleem echt in de thomsen modem moet zitten ..en ja wat kan ik daar aan doen .????
 
Installeer de UPC Fiber Optimizer, tevinden op de upc site. Wellicht helpt dat een beetje. En probeer om merdere tijdstippen en gebruik verschillende servers (Rdam en Naaldwijk haal ik de meest stabiele snelheid) om een paar keer je verbinding te testen op speedtest.net
 
verkaik zei:
hoe kom ik in de administratie van de Thomson TWG870 kabelmodem
.... en dan moet ik een wachtwoord en naam in vullen ????? wat en waar kan ik dit vinden
Door een eerdere reply ken je naam en wachtwoord inmiddels.
Toch: kijk eens op de bijgeleverde CD. Daar staat de manual op. Redelijk informatief. Daar lees je niet alleen wat de standaard naam/wachtwoord is, maar bijvoorbeeld ook hoe je een veiliger wachtwoord kunt instellen.
En over de niet maximale download snelheid: Ja, dat zou aan de TWG870 kunnen liggen. Je kunt echter niet één op één de oude situatie met de nieuwe vergelijken, dan kan alleen als je nog steeds je 30 mb/s verbinding zou hebben.
(Niet álles -financiele crisis en zo- komt door de TWG870).
Edit: Als je de snelheid hebt gemeten met een draadloze verbinding, dan zou die (ook) een beperkende factor kunnen zijn.
 
dit is als het draadlloos is

en dit met kabel

maar bij elke speedtest is het anders
 
Bedraad lijkt er weinig aan de hand te zijn. Verbinding van buiten t/m je TWG870 lijkt dus goed.
Mogelijke oorzaken van langzamere draadloze verbinding:
- Veel drukte op hetzelfde WiFi kanaal. Probeer eerst eens een ander ( 1 / 6 / 11). Hoe: Zie manual TWG870.
- Communicatie tussen TWG870 en je WiFi kaartje in laptop is niet optimaal, kan aan de instellingen van de TWG870 of aan die van je WiFi kaartje, of aan een combinatie van beide liggen.
- Doe de speedtestmetingen op een rustig moment (b.v. 's ochtends)

(Je draadloze snelheid is te hoog (te goed) voor een G-verbinding (802.11 g-mode). Waarschijnlijk is je verbinding N (802.11 n-mode=Auto), en wordt dat ook ondersteund door je WiFi kaartje. Ik denk dus niet dat je het hierin moet zoeken)

Draadloos 2,4 GHz

Draadloos 5 GHz band (al je WiFi apparaten moeten dan ook 5 GHz ondersteunen!)
 
Om de N mode volledig te kunnen gebruiken, moet je draadloze beveiliging op WPA2-AES staan zolang die daar niet op staat krijg je niet de volledige snelheid
 
melvintje zei:
Om de N mode volledig te kunnen gebruiken, moet je draadloze beveiliging op WPA2-AES staan zolang die daar niet op staat krijg je niet de volledige snelheid
TKIP-AES of aleen AES???
Thanks,...
 
melvintje zei:
dus op WPA2-AES en AES
gisteren had ik het op AES gezet toen had ik geen verbinding meer? :-\
heb je een soort stappenplan hoe ik de snelheid sneller kan krijgen (draadloos) die ik exact kan volgen ,dan kan er namelijk niets fout gaan .alvast bedankt ::)
 
Terug
Bovenaan