upc zijn klachten afhandelling

W

wezzie1973

geachte upc helpdesk

ik heb de laatste 3 maand regelmatig last van vastlopers en blokkerig beeld en weg vallen van geluid op mijn mediabox.
daar voor was het ook al bagger met die zwarte mediabox.Voor een paar week terug is er een monteur van jullie geweest en heeft de mediabox omgeruild voor weer een andere zwarte.In korte tijd is de box nu 3 x omgeruild maar zonder gewenste resultaat.Jullie zeggen in de reclame dat het dvd kwaliteit moet wezen maar dat is het bij lange na niet.Wij balen hier zo van dat als jullie niet kunnen zorgen dat het beter wordt dan zijn wij van plan om dat digitale tv pakket op te zeggen!en dan gaan we op zoek naar een andere aanbieder want we zijn het nu spuug zat.

Wij hebben ook internet en telefonie maar daar zijn we wel dik en dik tevreden over.
ik hoop dat jullie met een oplossing komen en niet weer worden afgescheept


antwoord upc:


Als er sprake is van ruis of signaalverlies op het kabelnetwerk (kan verschillende oorzaken hebben) is het mogelijk dat dit te zien is in de vorm van blokken in het beeld van de UPC MediaBox. Het signaal dat de UPC MediaBox dan ontvangt is veel te laag.

Ook gaan de prestaties van de mediabox achteruit(beeld gaat op zwart, afstandsbediening reageerd niet)

Als u de blokken blijft zien of er verschijnt een scherm met de tekst 'Signaal verlies: 'Er schijnt geen signaal te zijn' is het van belang dat u in de eerste plaats de coax bekabeling tussen de wandcontactdoos en de UPC MediaBox controleert. Het is voor de kwaliteit van het digitale TV signaal van belang dat u de bekabeling gebruikt die wij hebben meegeleverd of voldoet aan de C-12 norm (C12 staat voor Coax12, deze kabel voldoet aan de dempings- (verlies) en instralingseis).

Als u gebruik maakt van eigen verdelers/versterkers, haal deze er dan tussenuit en sluit de UPC MediaBox rechtstreeks aan op de wandcontactdoos (WCD). Wilt u meerdere TVs in uw huishouden van het analoge TV signaal voorzien, maak dan gebruik van de RF Out uitgang van de UPC MediaBox.

Als na controle van uw bekabeling het TV beeld blokkerig blijft of het scherm met de tekst 'Signaalverlies: 'Er schijnt geen signaal te zijn' verdwijnt niet,dan kunnen wij eventueel een monteursafspraak met u inplannen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

paar uur later stuurde ik deze:

geachte klachtenservice


ik heb de laatste 3 maand regelmatig last van vastlopers en blokkerig beeld en weg vallen van geluid op mijn mediabox.
daar voor was het ook al bagger met die zwarte mediabox.Voor een paar week terug is er een monteur van jullie geweest en heeft de mediabox omgeruild voor weer een andere zwarte.In korte tijd is de box nu 2 x omgeruild maar zonder gewenste resultaat.de mediabox is rechtstreeks op de de wandcontactdoos (WCD)aangesloten.
het vastlopen is echt iets van na de laatste update (versie 1.82)de ontvangst waardes zijn hier uitstekend (volgens de monteur). ik heb zelf het idee dat het door de versterker/verdeler ligt wie aangesloten is op mijn wcd.
ik heb zon witte kast voor me telefonie (stoeptegel)waar alles op aan is gesloten (radio,TV,Internet,foon)
ik wil het graag opgelost hebben anders stop ik der mee of stuur een monteur langs en vervang me mediabox voor een andere

antwoord upc:

Hartelijk dank voor uw bericht. Als er sprake is van ruis of signaalverlies op het kabelnetwerk (kan verschillende oorzaken hebben) is het mogelijk dat dit te zien is in de vorm van blokken in het beeld van de UPC MediaBox. Het signaal dat de UPC MediaBox dan ontvangt is veel te laag.Als u de blokken blijft zien of er verschijnt een scherm met de tekst 'Signaal verlies: 'Er schijnt geen signaal te zijn' is het van belang dat u in de eerste plaats de coax bekabeling tussen de wandcontactdoos en de UPC MediaBox controleert. Het is voor de kwaliteit van het digitale TV signaal van belang dat u de bekabeling gebruikt die wij hebben meegeleverd of voldoet aan de C-12 norm (C12 staat voor Coax12, deze kabel voldoet aan de dempings- (verlies) en instralingseis).Als u gebruik maakt van eigen verdelers/versterkers, haal deze er dan tussenuit en sluit de UPC MediaBox rechtstreeks aan op de wandcontactdoos (WCD). Wilt u meerdere TVs in uw huishouden van het analoge TV signaal voorzien, maak dan gebruik van de RF Out uitgang van de UPC MediaBox.Als na controle van uw bekabeling het TV beeld blokkerig blijft of het scherm met de tekst 'Signaalverlies: 'Er schijnt geen signaal te zijn' dan verzoeken wij u vriendelijk om wederom contact met ons op te nemen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected] Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op https://www.upc.nl

lijkt mij aardig op 2 dezelfde mailtjes
schiet er geen bal mee op >:( >:(
 
G

Gawie

dat is geknipt en geplakt vanuit de website van UPC.

Schande.

Overigens: hoe zoeken naar andere aanbieder? Als je via de kabel digitale televisie wil kijken, dan ben je gedwongen UPC te nemen.
 
A

ArticSpy

anders kijk je eens je kabels na... lijkt eerder een kabel probleem dan een signaal probleem
ik had dit ook... bleek dat de hoofdkabel niet goed in de huiskamersplitter zat... beter erin gedaan en het was weg, terwijl de signaal sterkte en kwaliteit hetzelfde bleef.

en idd... upc kan niet zo goed antwoord geven
 
G

Gawie

sorry, natuurlijk beter om tips te geven. Inderdaad, je bekabeling goed nalopen, connectors vervangen met kwalitatief betere, chekken dat je coax aan de vereisten voldoet. Nog steeds problemen? (En dat verwacht ik...) Dan maar weer de helpdesk bellen.
 
A

ArticSpy

Gawie zei:
sorry, natuurlijk beter om tips te geven. Inderdaad, je bekabeling goed nalopen, connectors vervangen met kwalitatief betere, chekken dat je coax aan de vereisten voldoet. Nog steeds problemen? (En dat verwacht ik...) Dan maar weer de helpdesk bellen.

hij heeft zo te zien niet gebeld... maar gemaild :> ik zal idd een keertje bellen
 
Topicstarter
Topicstarter
W

wezzie1973

ik heb eerst idd gemaild en later ook nog eens gebeld en ze sturen een andere coaxkabel van de wcd naar de mediabox
maar ik geloof eerder dat het aan de splitter ligt
maar gister was het beeld al weer stukken beter geen blokkies gezien en geen vastlopers gehad
maar het ging mij nu echt om hoe upc zijn klachten afhandeld vai mail
 

HardcoreHoolie

Forum Gebruiker
Berichten
432
Gawie zei:
sorry, natuurlijk beter om tips te geven. Inderdaad, je bekabeling goed nalopen, connectors vervangen met kwalitatief betere, chekken dat je coax aan de vereisten voldoet. Nog steeds problemen? (En dat verwacht ik...) Dan maar weer de helpdesk bellen.

Euh... KPN DigiTV misschien?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan