• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC zet afspraak (4e x monteur) fout in eigen systeem!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RA
  • Startdatum Startdatum
R

RA

Gistermiddag zat ik om 11.45 ruim op tijd klaar om te wachten op de monteur, die ergens tussen 12 uur en 18 uur zou kunnen komen. Ik heb een drukke baan in de media en heb dus speciaal vrij moeten nemen in deze vakantietijd. Toen er om 17 uur nog niemand was verschenen heb ik gebeld met UPC. "Ach meneer, ze kunnen tot 18 uur komen, dus ze komen vast zo". Maar om 18 uur was er nog niemand verschenen!

Wat bleek? UPC had de afspraak zelf 'niet helemaal goed in het systeem staan'. Hij stond er wel in, maar niet zo goed dat er ook daadwerkelijk een monteur kwam! Dat kostte me dus zes uren van mijn vrije dagen! Omdat er iets mis is met de kabel (waarschijnlijk bij de buren), waardoor ik mijn analoge tv met ruis ontvang en al helemaal geen digitaal pakket kan gebruiken. En dat al maandenlang! Drie andere monteurs zijn de afgelopen maanden al langs geweest, met telkens andere verhalen en 'oplossingen', die geen oplossingen bleken.

Vandaag zou ik gebeld worden door de klachtencentrale en zou er een nieuwe afspraak gepland worden.... Maar tot op heden nog geen enkel bericht!

Is er iemand die weet hoe je een officiele klacht kan indienen, of dat zin heeft en of ik mijn voor niets gebruikte vrije uren kan verhalen op UPC?
 
Er lijkt iets systematisch verkeerd te gaan bij UPC mbt het invoeren van monteursafspraken.

Kort samengevat:
De afgelopen 2 weken heb ik gehad, dat een monteur naar een verkeerd adres is gestuurd, terwijl hij bij had moeten zijn. Resultaat is dat ik uiteindelijk 2x 6 uren onnodig heb verkwist door te wachten op een monteur die nooit zou aankomen. Daarnaast is het gebruik van de betaalde dienst (Extreme internet) langer dan nodig niet mogelijk geweest.

Ik heb een klacht naar onderstaand adres verzonden (gehad van klantenservice) met daarin gelijk een verzoek tot compensatie. Fouten maken is vrij geaccepteerd, maar niet die domme en vooral gemakkelijk voorkombare foutjes door het veelal eigenwijze én arrogante helpdeskpersoneel van UPC.

UPC NEDERLAND
Postbus 320
8200 AH LELYSTAD
 
Volgens mij heb je recht op een kleine vergoeding als er een monteur niet is komen opdagen.
Moet deze uiteraard wel in het systeem staan ingepland....

Uren vergoeden daar doet UPC niet aan, het is iets als €25 meen ik.
Moet vast ergens te vinden zijn in de Algemene Voorwaarden.
Of er komt wel iemand voorbij die het precies weet te vertellen.

Is uiteraard wel erg waardeloos, zit je netjes en braaf te wachten...komt er niemand.

Edit: gevonden, lees deze voorwaarden maar.
 
Terug
Bovenaan