• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC wint het op beeldkwaliteit dik van KPN

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dave670
  • Startdatum Startdatum
D

Dave670

Kabelmaatschappij UPC ondervindt in gemeenten waar glasvezel ligt soms stevige concurrentie. Toch is duidelijk dat de beeldkwaliteit van het digitaal aanbod van UPC stukken beter is dan dat van KPN. De redactie van Totaal TV heeft dit ook met eigen ogen kunnen aanschouwen en na een uitvoerige vergelijk met het aanbod van UPC kunnen concluderen. Daarbij viel niet alleen een verschil in kwaliteit van HD maar ook van sommige SD zenders op.

Het is met name in de gemeente Langsingerland, vlakbij Rotterdam, opvallend hoeveel klachten er zijn van overstappers naar de glasvezel van Reggefiber/KPN. Het lokale blad De Heraut berichtte een tijdje terug over de oorzaken hiervan, die echter landelijk gezien van toepassing zijn waar het gaat om het aanbod van KPN in vergelijking met dat van de kabelbedrijven.

Meer: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5212
Bron: Totaaltv
 
Helemaal toppie dus van UPC ;) Dit had ik eigenlijk van KPN Glasvezel niet verwacht !
 
Ja KPN levert over glas hetzelfde ITV product als over ADSL2+. Om het ook op ADSL te laten werken moet men de bitrate enorm knijpen, zo gaan HD zenders gaan nooit hoger dan 6 tot 8Mbit wat gewoon te weinig is voor een goed plaatje.

Ergste van alles is dat deze inferieure troep ook aan alle andere aanbieders op vrijwel alle nieuwe glasvezelnetwerken wordt opgedrongen, dit omdat KPN het onmogelijk maakt om andere streams over hun netwerk (wat ze aanleggen samen met Reggefiber) te transporteren.

Gelukkig woon ik zelf nog in een zogenaamd WGDO gebied waar alles 1:1 van de bron wordt doorgezet. Hierdoor heb ik hier wel exact dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld UPC / Ziggo maar over de glasvezel.
 
Wat een onzin denk ik nu ook even.

Blokjes en dan is de kwaliteit beter?
 
Bij Totaal TV zijn ze vergeten hoe digitale TV de eerste 3 jaar er bij UPC uitzag.
Heel veel mensen hadden toen regelmatig storingen gelijk aan wat er vandaag ook gebeurt.
HD TV die UPC in 2006 wilde invoeren werd uitgesteld omdat het netwerk gewoon niet in staat was dit ongestoord door te geven.
UPC is nu 6 jaar met mediabox platvorm bezig en het is nu meestal wel stabiel.
Glasvezel is de toekomst en heeft nu dezelfde aanloop problemen.
Geef glasvezel een paar jaar en niemand wil meer UPC.

Mocht glasvezel langs je deur komen laat het in ieder geval aanleggen.
Eens wil je gegarandeerd overstappen.

Bye bye UPC.
 
Dave670 zei:
Wat een onzin denk ik nu ook even.

Blokjes en dan is de kwaliteit beter?

Storing kan eens gebeuren daarvoor moet je niet gelijk gaan piepen, of kpn of de glasboeren nooit storingen hebben(zie bijvoorbeeld xms forum op tweakers en of kpn enz enz)
 
Die storing heeft hier welgeteld een kwartiertje geduurd. Wel uitgerekend onder het 8 uur Journaal maar goed, die dingen kunnen gebeuren. Als het maar niet te vaak gaat gebeuren. Soms verdenk ik UPC ervan om op gezette tijden het netwerk eens even extra te belasten, kijken wat het aankan en hoever ze kunnen gaan voordat de helpdesk overspoeld wordt met klachten.
 
Dat KPN gewoon het slechtste scoort is gewoon bekend en daarvoor hoeft men geen profeet of wat dan ook te zijn dat ze daarbij ook nog het duurst zijn is ook al eeuwen bekend. In mijn woonplaats wordt momenteel een onderzoek gedaan of er voldoende belangstelling is voor glasvezel 30% v.d. huishoudens moet meedoen maar gee haar op mijn hoofd die er maar enig moment over prakizeert om die bagger van KPN te nemen kijkend naar onze situatie zouden we als we altijd bij KPN waren gebleven per maand ongeveer 10€ duurder uit zijn geweest dus 12x10x10 = 1200€ tel uit je winst, dan tel ik nog niet de ellende die we gehad zouden hebben als we het zelfde pakket van kpn hadden afgenomen ik moet er niet aan denken.
 
Terug
Bovenaan