S
sioux
UPC: voorzichtiger digitale distributie
Meer groei van digitale tv maar afname van de groei van telefonie, brengt UPC 12 procent meer omzet. In 2007 doet UPC het rustiger aan met haar digitalisering.
Vanmorgen maakte Liberty Global de cijfers over het derde kwartaal van 2006 bekend.
In deze zomerperiode (juli-augustus-september) zag UPC in Nederland het aantal abonnees voor digitale kabeldiensten stijgen tot ruim 423.000, een toename met 77.600 klanten of 22 procent. Het aantal abonnees op de analoge diensten daalde met ruim 95.000, tot 1,76 miljoen abonnees.
UPC toont zich erg positief over haar 'D4A' (Digital for All) project in Nederland en zegt dat de digitalisering van de tv-kabel, met nu een kleine 1 miljoen klanten in totaal in Nederland, ook leidt tot meer digitale programmering. Ze noemt de 17 themakanalen van de publieke omroep.
Maar UPC zegt ook 'selectiever' de digitale abonnementen te gaan verspreiden in 2007. Dat wil zeggen dat UPC niet meer agressief huis-aan-huis digitaal zal uitventen, maar meer op grond van klantenwensen zal distribueren. Dit leidt ook tot lagere investeringskosten in 2007 voor digitale televisie, zo zegt UPC.
"We zullen meer vraaggestuurd de digitale decoders en digitale recorders gaan leveren aan onze klanten dan we tot nu toe hebben gedaan", aldus de woordvoerder van UPC in een aanvulling op de aankondiging van de verandering van de strategie.
Telefoniegroei vlakt af
Gedurende de zomer nam bij UPC ook het aantal breedbandklanten toe: met 17.700, of ruim 3 procent, tot een totaal van bijna 544.000.
De groei bij telefonie viel in vergelijking tot de onstuimige toename in de voorgaande kwartalen ditmaal tegen: 16.000 klanten kwamen erbij tot een totaal van 363.000.
Opvallend is dat Liberty alleen in een voetnoot aan het eind van de verslaglegging mededelingen doet over mobiele telefonie. Het genoemde aantal telefonieklanten, zegt Liberty, is exclusief mobiel. In de kleine lettertjes staat vervolgens verstopt: "In de cijfers voor telefonie zijn 115.500 abonnees voor mobiel in Nederland en Australië niet meegenomen." Hoeveel daarvan in Nederland klant zijn wil UPC niet kwijt. UPC verkoopt mobiele abonnementen op het net van Telfort, onderdeel van KPN.
Liberty Global zag met UPC in Nederland de kwartaalomzet groeien met 12 procent, tot 238 miljoen dollar. De operationele kasstroom, een vorm van bruto overschot, steeg met 6,6 procent, tot ruim 118 miljoen dollar.
Hoger operationeel verlies
De totale omzetgroei van Liberty Global in het derde kwartaal van 2006 bedroeg 47 procent ten opzichte van een jaar terug, tot ruim 1,6 miljard dollar. De operationele kasstroom steeg met 50 procent, tot 600 miljoen dollar.
Maar het verlies op operationele activiteiten steeg fors, van 123 miljoen dollar een jaar terug tot 173 miljoen dollar in het afgelopen kwartaal.
Onder de streep resteerde 445 miljoen dollar winst, tegen 128 miljoen verlies een jaar terug. Dat was vooral het gevolg van financiële veranderingen. Financieel blijven de bewegingen van dit Amerikaanse kabelbedrijf bijzonder complex.
Liberty Global noteerde in het kwartaal 357.000 nieuwe abonnementen. Voor dit lopende, vierde kwartaal, gaat de groei sneller dan verwacht, met volgens het bedrijf alleen al in oktober 150.000 nieuwe abonnementen.
Bron: https://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=775830/sc=0855f7
Meer groei van digitale tv maar afname van de groei van telefonie, brengt UPC 12 procent meer omzet. In 2007 doet UPC het rustiger aan met haar digitalisering.
Vanmorgen maakte Liberty Global de cijfers over het derde kwartaal van 2006 bekend.
In deze zomerperiode (juli-augustus-september) zag UPC in Nederland het aantal abonnees voor digitale kabeldiensten stijgen tot ruim 423.000, een toename met 77.600 klanten of 22 procent. Het aantal abonnees op de analoge diensten daalde met ruim 95.000, tot 1,76 miljoen abonnees.
UPC toont zich erg positief over haar 'D4A' (Digital for All) project in Nederland en zegt dat de digitalisering van de tv-kabel, met nu een kleine 1 miljoen klanten in totaal in Nederland, ook leidt tot meer digitale programmering. Ze noemt de 17 themakanalen van de publieke omroep.
Maar UPC zegt ook 'selectiever' de digitale abonnementen te gaan verspreiden in 2007. Dat wil zeggen dat UPC niet meer agressief huis-aan-huis digitaal zal uitventen, maar meer op grond van klantenwensen zal distribueren. Dit leidt ook tot lagere investeringskosten in 2007 voor digitale televisie, zo zegt UPC.
"We zullen meer vraaggestuurd de digitale decoders en digitale recorders gaan leveren aan onze klanten dan we tot nu toe hebben gedaan", aldus de woordvoerder van UPC in een aanvulling op de aankondiging van de verandering van de strategie.
Telefoniegroei vlakt af
Gedurende de zomer nam bij UPC ook het aantal breedbandklanten toe: met 17.700, of ruim 3 procent, tot een totaal van bijna 544.000.
De groei bij telefonie viel in vergelijking tot de onstuimige toename in de voorgaande kwartalen ditmaal tegen: 16.000 klanten kwamen erbij tot een totaal van 363.000.
Opvallend is dat Liberty alleen in een voetnoot aan het eind van de verslaglegging mededelingen doet over mobiele telefonie. Het genoemde aantal telefonieklanten, zegt Liberty, is exclusief mobiel. In de kleine lettertjes staat vervolgens verstopt: "In de cijfers voor telefonie zijn 115.500 abonnees voor mobiel in Nederland en Australië niet meegenomen." Hoeveel daarvan in Nederland klant zijn wil UPC niet kwijt. UPC verkoopt mobiele abonnementen op het net van Telfort, onderdeel van KPN.
Liberty Global zag met UPC in Nederland de kwartaalomzet groeien met 12 procent, tot 238 miljoen dollar. De operationele kasstroom, een vorm van bruto overschot, steeg met 6,6 procent, tot ruim 118 miljoen dollar.
Hoger operationeel verlies
De totale omzetgroei van Liberty Global in het derde kwartaal van 2006 bedroeg 47 procent ten opzichte van een jaar terug, tot ruim 1,6 miljard dollar. De operationele kasstroom steeg met 50 procent, tot 600 miljoen dollar.
Maar het verlies op operationele activiteiten steeg fors, van 123 miljoen dollar een jaar terug tot 173 miljoen dollar in het afgelopen kwartaal.
Onder de streep resteerde 445 miljoen dollar winst, tegen 128 miljoen verlies een jaar terug. Dat was vooral het gevolg van financiële veranderingen. Financieel blijven de bewegingen van dit Amerikaanse kabelbedrijf bijzonder complex.
Liberty Global noteerde in het kwartaal 357.000 nieuwe abonnementen. Voor dit lopende, vierde kwartaal, gaat de groei sneller dan verwacht, met volgens het bedrijf alleen al in oktober 150.000 nieuwe abonnementen.
Bron: https://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=775830/sc=0855f7