• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC vindt extra bandbreedte in onbenutte frequenties

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dave670
  • Startdatum Startdatum
D

Dave670

Mediabedrijf UPC heeft helemaal nog geen plannen om het analoge zenderaanbod in te krimpen. Dat is ook volgens UPC op dit moment ook helemaal nog niet nodig omdat er voldoende bandbreedte beschikbaar is.

UPC heeft voldoende bandbreedte op het eigen kabelnetwerk voor verdere uitbreiding van digitale diensten beschikbaar. Zo vindt er op dit moment een herschikking van de uitzendfrequenties plaats. Mediawoordvoerder Ronald Sutmuller hierover tegen Totaal TV: "We plaatsen op dit moment bijvoorbeeld telefonie of frequenties waar we tot dit moment nooit telefonie hebben geplaatst.” Ook gaat UPC gebruik maken van uitzendfrequenties voor digitale televisie die tot nu nog nooit gebruikt zijn. "We zijn een efficiëntere indeling van ons netwerk aan het maken. Hierdoor zie je bijvoorbeeld dat we BBC HD op een frequentie doorgeven die we niet eerder gebruikten voor televisiesignalen” verduidelijkt Sutmuller.

Het doorgeven van BBC HD op een de lage, nog nooit, gebruikte frequentie 124 MHz zorgt overigens voor een klein gedeelte van de digitale televisieabonnees voor klachten. Deze kunnen de HD-zender, die deze week aan het HD-aanbod werd toegevoegd, niet ontvangen. In veel gevallen zorgt een oudere AOP wandcontactdoos voor dit probleem. Een nieuwe wandcontactdoos lost in dit geval het probleem op. Mocht de wandcontactdoos het probleem zijn dan moet men ook geen ontvangst van onder andere de televisiezenders RTL4 HD, RTL5 HD, CNBC en Travel Channel hebben. Daarnaast kunnen nog andere oorzaken een rol bij het niet ontvangen van BBC HD spelen. Zo zijn bij Totaal TV gevallen bekend dat men geen ontvangst van BBC HD had maar na een storingsmelding binnen 24 uur zonder enige verandering van instellingen in de HD-Mediabox wel ontvangst van dit HD-kanaal was.

Bron: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4826
 
De tijd zal het leren nietwaar? Als we nu wéér 6 maanden moeten gaan wachten op nieuwe HD zenders als Net.Geo, Animal Planet of bijvoorbeeld de overige Eredivisie Live kanalen enz. enz. dan weet ik wel hoe laat het is. Toch niet zo veel ruimte als dat men ons doet geloven, of uiteraard weer een ordinaire centenkwestie.

UPC, als ruimtegebrek dus geen issue is zoals wordt beweerd, trek dan het HDTV aanbod eens snel gelijk richting dat wat Caiway aanbiedt ;). Of kom in ieder geval in de buurt, want er is nog een lange, lange weg te gaan.
 
Helemaal mee eens Arthur29 !
Wat dacht je van die flut zender Fashion TV ? (waarom wel HD en niet normaal ?)
 
Wat een verschrikkelijk lul verhaal van Totaal TV en Meneer Sutmuller.
Een ding is mij duidelijk geworden van de berichten op dit forum.
De Helpdesk medewerkers zijn totaal niet geïnformeerd over wijzigingen in netwerrk.
En zeiken iedereen met over onvangst problemen van BBC HD af met het standaard "check je kabels verhaal".
Terwijl iedere helpdesk medewerker voor deze zeer omvangrijke en ingrijpende verandering een extra toevoeging in zijn help script zou moeten hebben.

UPC sucks. :9 :9 :9 :9 :9
 
Dat er nog "genoeg" ruimte is roep ik al 3jaar, maar nu idd de zenders nog, maarja zoals Arthur29 ook al zecht, als we weer half jaar moeten gaan wachten dan is er gewoon weg geen ruimte.
 
Ik vraag me echt af hoe vaak het nog moet worden uitgelegd. Er is technisch gezien geen ruimte gebrek, nu niet over 6 maand niet en vermoedelijk nooit.

UPC kijkt gewoon naar de keiharde centjes en om die reden voegen ze weinig toe (maximale winst!) Soms komt die woordvoerder met dat ruimte gebrek verhaal om de schijn weer is op te houden als ze het uitkomt. Let maar is goed op, die vent spreekt zichzelf zo vaak tegen. Trouwens waar hebben ze nu nieuwe ruimte voor nodig dan, ze halen 5 zenders weg en komen ook weer met 5 zenders (ok vooruit 2 HD kanalen kosten wat meer)

UPC is verder hun netwerk aan het omzetten naar QAM256, hierdoor alleen krijgen ze al honderden Mbits extra bandbreedte in de huidige transportstreams en die zgn herindeling is elk jaar rond deze tijd. Er zijn nu 10 of 11 transportstream over op QAM256, de rest moet nog even wachten omdat die ook in RIANT gebied gebruikt worden. Zodra de riant regio ombouw voltooid is gaan die ook over.

En nu denken jullie nou dan heeft UPC toch ruimte gebrek anders doen ze dat niet, nou nee Liberty Global in heel europa gebruikt inmiddels QAM256, wij zijn weer 1 van de laatsten. Nu kun je ook nog afvragen waarom zetten ze dan nu ineens een TS op 124 mhz in maar die freq is alleen voor regio Adam. In de riant regio's is die 124 mhz al 2 jaar in gebruik en hier zijn ook nog andere frequenties vrij waarvan sommige in de die 2 jaar ook al in gebruik zijn genomen en anderen weer niet. Dus daar kun je geen conclusies aan verbinden.
 
Terug
Bovenaan