• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC vindt analoge televisie nog belangrijkste

  • Onderwerp starter Onderwerp starter martinvhaarlem
  • Startdatum Startdatum
M

martinvhaarlem

UPC vindt analoge televisie nog belangrijkste

Kabelbedrijf UPC heeft wederom laten weten dat analoge kabeltelevisie voor hen nog het belangrijkste product. Ivo Lochtman, directeur content bij UPC, onderstreepte dit tijdens een bijeenkomst in Haarlem waar abonnees, de programmaraad en zenderaanbieders met elkaar in discussie gingen.


Het analoge pakket (meestal tussen 30 tot 33 zenders) zal de komende jaren bij UPC niet worden verkleind waarbij een termijn naar voren werd gebracht van 3 tot 4 jaar. Echter liet UPC ook doorschemeren nog uit te gaan van 5 tot 10 jaar analoge televisie. Dit staat in schril contrast met de beleidsvisie van met name Caiway, dat volgend jaar compleet digitaliseert. Ook de andere grote kabelaar, Ziggo, denkt er anders over want zij lieten recent nog weten dat 'analoge tv uit het stenen tijdperk stamt'. Ziggo verkleinde recent de analoge pakketten al naar maximaal 30 kanalen om de broodnodige ruimte te maken voor digitale diensten.

Enigszins in tegenspraak met de uitlatingen over analoge televisie (wat bovendien relatief veel bandbreedte op van de kabel in beslag neemt), gaf Lochtman ook een presentatie over het almaar uitbreidende digitale zender- en on demand-aanbod van UPC en probeerde de consument er van te overtuigen dat dit alles steeds mooier wordt en men een enorme, in feite zelfs onbeperkte keuzevrijheid heeft. Volgens de cijfers van UPC heeft van de Haarlemse kabelabonnees intussen al éénderde toegang tot digitale tv. Bovendien voegde UPC deze week de lokale Haarlemse zender Haarlem 105TV toe aan het digitale pakket.

UPC ziet graag stabiliteit in dat pakket en stelde dat, ondanks verschuivingen door (strategische adviezen van programmaraden voor - volgens UPC laag gewaardeerde - zenders als Brava NL en TV5) het pakket met de eerste 25 zenders al tijden een stabiel aanbod vormt dat een zeer brede doelgroep aanspreekt. UPC heeft daar recent zelf een wijziging in aangebracht door Disney Channel in het analoge pakket in te voegen. UPC heeft daarvoor een behoorlijke investering gedaan om zo hun basisproduct, het analoge pakket dus, aantrekkelijker te maken ten opzichte van concurrenten als Digitenne. En Disney Channel is, volgens UPC in ieder geval in Haarlem, al behoorlijk populair.

Bron: Totaaltv.nl (26-11-2009)
 
Damn dus nog langer dat analoge onzin, komop upc gewoon ook terug brengen naar 15 zenders meer als genoeg voor analoge tv.
 
Het gaat volgens mij helemaal niet om de service die men hiermee bied.
Het gaat gewoon om de keiharde knaken die men er aan over houd.

Het is namelijk niet meer te rechtvaardigen om ongeveer €17,- per maand te vragen als het pakket kleiner word gemaakt. Om dan maar helemaal niet te beginnen over het stoppen met analoog.

Mensen die digitaal willen betalen er nu toch wel voor, en men word gewoon verplicht om het analoog er bij te nemen.

Als je zelf de baas was bij UPC had je ook wel gesnapt dat dit geen goede zet was geweest.
Want deze €17,- x 2.000.000 abbonee's (grove schatting) is de eerste en de makkelijkste €34.000.000 die elke maand verdient word.

Dat het voor de doorontwikkeling een minder feit is dat neemt men maar voor lief.
Collateral damage ook wel genoemd.
Bij zulke grote concerns draait het alleen maar om geld binnen harken, de klant staat op de 2de plaats. Zo werkt het overal, en waarom zou liberty global een uitzondering vormen.

Don't get me wrong, dit is geen flame post naar UPC.
Dit is gewoon economisch nadenken.
 
Jan Kees zei:
Het gaat volgens mij helemaal niet om de service die men hiermee bied.
Het gaat gewoon om de keiharde knaken die men er aan over houd.

Het is namelijk niet meer te rechtvaardigen om ongeveer €17,- per maand te vragen als het pakket kleiner word gemaakt. Om dan maar helemaal niet te beginnen over het stoppen met analoog.

Mensen die digitaal willen betalen er nu toch wel voor, en men word gewoon verplicht om het analoog er bij te nemen.

Als je zelf de baas was bij UPC had je ook wel gesnapt dat dit geen goede zet was geweest.
Want deze €17,- x 2.000.000 abbonee's (grove schatting) is de eerste en de makkelijkste €34.000.000 die elke maand verdient word.

Dat het voor de doorontwikkeling een minder feit is dat neemt men maar voor lief.
Collateral damage ook wel genoemd.
Bij zulke grote concerns draait het alleen maar om geld binnen harken, de klant staat op de 2de plaats. Zo werkt het overal, en waarom zou liberty global een uitzondering vormen.

Don't get me wrong, dit is geen flame post naar UPC.
Dit is gewoon economisch nadenken.

Ik had het niet beter kunnen omschrijven. Helemaal mee eens!!
 
Wat een verspilling van bandbreedte.
Als het digitale product goed is en scherp geprijsd, dan gaat iedereen over.
Wellicht toch kiezen voor een module in de tv?
Dan is iedereen tevreden, nou ja "Mien op de hoek" misschien niet, maar die had toch al een aparte tuner nodig om de S Band kanalen te ontvangen op de tv van 1980. ;)
 
Zelf vind ik dat het analoog, zonder negatief te zijn, de langste tijd heeft gehad. Het is puur een melkoe, niks meer en niks minder.

Het analoge tv signaal via de de ether is in Nederland ook al jaren niet meer te krijgen. En het ergste is: bij UPC ben je ook nog verplicht om de analoge pakket af te nemen. >:( Laten ze maar eens de keus geven tussen een analoge pakket, en een digitale pakket. Dan weet ik het wel ;D
 
Nou ja...we kunnen in iedere geval vanaf volgend jaar het analoge gedeelte bij een andere provider gaan afnemen hetgeen ongetwijfeld goedkoper gaat uitvallen.

Ben benieuwd hoe UPC daarop gaat reageren tegenover hun eigen vaste klanten.
 
Wat ik zo raar vind is dat Ziggo wel voor 16 euro analoog en digitaal kan aanbieden maar dat je voor een starter pakket bij UPC 13 euro moet neertellen en daarbovenop die 16 euro analoog moet betalen.
 
Vind het ook raar dat UPC niet vooruit kijkt.Men kan nu wel verdienen op analoog maar toch.
Caiway gaat het helemaal schrappen en hun zijn zich ervan bewust dat ze er de eerste paar jaar op verliezen maaarrrrr bied veel meer mogelijheden tot uitbreiding en ontwikkeling van nieuwe diensten wat in de toekomst dus meer geld opleverd dan dat analoog.Beetje dom van UPC om niet verder dan 5 jaar vooruit te kijken.
 
Terug
Bovenaan