UPC verwijderd zomaar emailbox

W

WithPit

Hallo,

Sinds eergisteravond kan ik wel email versturen, maar niet meer ontvangen. Dacht het zal wel weer een storing zijn maar toen ik gisterenmorgen nog steeds geen email kon ontvangen heb ik webmail even gechecked. Daar blijk ik ook niet in te kunnen loggen. Echter mail ophalen van een andere mailbox op hetzelfde abbo (van een familielid) werkt wel gewoon.

Vervolgens nog wat verder gekeken en wat blijkt, als ik een email verstuur naar mijzelf (de mailbox die niet toegankelijk is) krijgt de verzender vrolijk een melding 550 dat de ontvanger niet meer bestaat. Dus ik dacht, oh nee. Chello/UPC heeft weer eens lopen klooien. Meteen breekt het zweet je uit want je weet gewoon dat dit weken kan gaan duren voordat het goedkomt.

De helpdesk gebeld en ze gaan het probleem intern oplossen. Dus inderdaad dat zal weken wachten worden...

Tot op heden kan ik nog steeds geen mail ontvangen. En het vervelendste is dat mensen die mij mailen het gevoel hebben dat het emailadres is opgeheven. Naar mij toe verzonden emails gaan dus allemaal verloren. Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen? En is hier nog wat aan te doen? Ik denk niet dat je als consument ergens aanspraak op kan maken

Zucht... UPC je wordt bedankt!
 
Hier precies hetzelfde. Ineen werkte één van mijn accounts niet meer.

Ik heb hem gewoon opnieuw aangemaakt (bewijs dat hij ook ECHT weg was, anders kun je hem niet aanmaken) terwijl het oude account gewoon nog bij mij in de lijst (provisioning) voor kwam.

Gelukkig werkt het allemaal weer maar echt veel wijzer wordt je niet van de helpdesk.
 
Gaat her hier om een family-account of een e-mailalias? Of gaat het om de mailbox van je hoofdadres (waarmee je ook moet inloggen op APS)?
 
Tjello zei:
Gaat her hier om een family-account of een e-mailalias? Of gaat het om de mailbox van je hoofdadres (waarmee je ook moet inloggen op APS)?

In mijn geval ging het om een e-mail adres dat ik had van een eerder account bij Chello. Dat heb ik toen afgesloten omdat ik ging verhuizen naar een gebied buiten het chello/upc bereik. Toen ik toch op het laatst de verhuizing naar dat huis had afgeblazen en ergens anders ben gaan wonen waar UPC wel te gebruiken was heb ik een nieuw abonnement afgesloten. Hierna mocht ik mijn oude e-mail adres blijven gebruiken maar kreeg ik ook een nieuwe. Ik had dus als het ware 2 "hoofd" e-mail adressen (waarvan 1 van een eerder account). Later hebben ze dit account in mijn family account ondergebracht (niet als een alias maar als apart adres). Echter sinds een paar dagen geleden werkte dat dus niet meer.

Op zich niet schokkend omdat het min of meer mijn "rommel" account is maar goed. Ik kon hem dus gewoon opnieuw aanmaken wat betekend dat hij ook echt weg was. Maar mijn probleem is wel opgelost hierdoor.
 
Family account is dus gewoon een pop account als ik het goed heb (dus geen alias). Het betreft hier een tweede pop account. Volgens mij is het niet het hoofdaccount dus daarom ga ik hetgeen wat Nano2006 voorstelt vanavond proberen.
 
WithPit zei:
Family account is dus gewoon een pop account als ik het goed heb (dus geen alias). Het betreft hier een tweede pop account. Volgens mij is het niet het hoofdaccount dus daarom ga ik hetgeen wat Nano2006 voorstelt vanavond proberen.

Yep, gewoon een nieuw accountje aanmaken met hetzelfde e-mail adres. Daarna de oude verwijderen. Klaar! Voor mij werkte het prima!!!
 
WithPit zei:
Family account is dus gewoon een pop account als ik het goed heb (dus geen alias). Het betreft hier een tweede pop account. Volgens mij is het niet het hoofdaccount dus daarom ga ik hetgeen wat Nano2006 voorstelt vanavond proberen.
Dus je kon, wanneer je met je hoofdaccount inlogde op accountbeheer, deze mailbox beheren (verwijderen, wachtwoord wijzigen)?
 
Sinds maandagavond 22.00 uur is ook mijn account 'onbekend'.
Via webmail, via Accountbeheer: ik blijf onbekend.

Toen ik zo'n 10 jaar geleden een contract met A2000 aanging was er het aanbod van 2 email-accounts.
Later werden dat 2 chello accounts. Hoofdaccount via mijn vrouw die haar volledige naam in het email adres terugvond. Daarom was ik zeer tevreden met mijn 'nietszeggende' gebruikersnaam. Dit laatste account is nu verwijderd. Het is dus geen alias.

De eerste reactie van de helpdesk was dat er maar 1 account was, dat van mijn vrouw. En, dat Maandagavond alle oude accounts zijn verwijderd..... Na wat overleg met een superieur ( ) werd ik ook gevonden.
Het kan aan mij liggen, maar haar opmerking dat ik nu onderdeel was van een family account, of dat dat nu zo werd genoemd, was mij onbekend. Kan me ook niks schelen. Tot voor kort kon ik werken en daar ging het om.
De andere mededeling van de helpdesk was dat er aan gewerkt werd en dat ik het eerst aan de beurt ben.....

Diverse telefoontjes later waar ik steeds alles moet her-uitleggen komen ze nog steeds niets verder dan: er wordt aan gewerkt.
Ik wil helemaal niet een alias aanmaken via het account van mijn vrouw. Wat moet ik daarna allemaal weer regelen om hier op mijn pc de mail binnen te krijgen, en niet op die van mijn vrouw als zij toevallig op haar pc eerder Outlook start?!

Er is me door de HD verteld dat ik kan bellen als eea weer goed werkt, dan is restitutie mogelijk. Maar ik moet er niet aan denken wat ik nu allemaal aan mail moet missen!!

Het viel me op dat ik ergens las over de nieuwe snelheden bij Chello; dat die stilletjes zijn ingevoerd Maandagavond, dat zou dan stilletjes overeenkomen met de start van mijn problemen.
 
Mayall zei:
Sinds maandagavond 22.00 uur is ook mijn account 'onbekend'.
Via webmail, via Accountbeheer: ik blijf onbekend.

Toen ik zo'n 10 jaar geleden een contract met A2000 aanging was er het aanbod van 2 email-accounts.
Later werden dat 2 chello accounts. Hoofdaccount via mijn vrouw die haar volledige naam in het email adres terugvond. Daarom was ik zeer tevreden met mijn 'nietszeggende' gebruikersnaam. Dit laatste account is nu verwijderd. Het is dus geen alias.

De eerste reactie van de helpdesk was dat er maar 1 account was, dat van mijn vrouw. En, dat Maandagavond alle oude accounts zijn verwijderd..... Na wat overleg met een superieur ( ) werd ik ook gevonden.
Het kan aan mij liggen, maar haar opmerking dat ik nu onderdeel was van een family account, of dat dat nu zo werd genoemd, was mij onbekend. Kan me ook niks schelen. Tot voor kort kon ik werken en daar ging het om.
De andere mededeling van de helpdesk was dat er aan gewerkt werd en dat ik het eerst aan de beurt ben.....

Diverse telefoontjes later waar ik steeds alles moet her-uitleggen komen ze nog steeds niets verder dan: er wordt aan gewerkt.
Ik wil helemaal niet een alias aanmaken via het account van mijn vrouw. Wat moet ik daarna allemaal weer regelen om hier op mijn pc de mail binnen te krijgen, en niet op die van mijn vrouw als zij toevallig op haar pc eerder Outlook start?!

Er is me door de HD verteld dat ik kan bellen als eea weer goed werkt, dan is restitutie mogelijk. Maar ik moet er niet aan denken wat ik nu allemaal aan mail moet missen!!

Het viel me op dat ik ergens las over de nieuwe snelheden bij Chello; dat die stilletjes zijn ingevoerd Maandagavond, dat zou dan stilletjes overeenkomen met de start van mijn problemen.

Als je in het family account nou gewoon een nieuw account aanmaakt en die hetzelfde adres geeft dat je eerder had (e-mail adres) dan is er toch niets aan de hand, heb ik ook gedaan en werkt als een trein, ik had exact hetzelfde probleem.

Je bent in dat geval dus geen alias van het account van je vrouw maar gewoon een apart account met eigen login en password.

Groeten,

Gilbert
 
Gilbert, ik had uit eerdere bijdragen begrepen dat ik zonder Chello dit probleem ook kan oplossen-ok en dank. Ik heb het zojuist gedaan, prima en fijn.
Maar ik ben dus wel al mn mail kwijt van de afgelopen dagen.
Ik las bij iemand over een 'rommelaccount', nou, dat was deze voor mij niet. Ik heb er ook niet veel verstand van dus hield het er maar op dat Chello dit klusje zou klaren met behoud van e-mails. Dat zal wel een illusie zijn.
In ieder geval lijkt eea nu te werken en ga ik weer verder.
Dank voor je advies
robert
 
Terug
Bovenaan