• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC versus Ziggo

  • Onderwerp starter Onderwerp starter stephanie
  • Startdatum Startdatum
S

stephanie

Geachte deskundige die dit bericht leest,

Mijn nieuwe led-tv heeft een voorziening voor Ziggo, waarbij je als je bij Ziggo bent, alleen maar een kaartje in de tv hoeft te stoppen. Ik lees dat veel tv's dat hebben.
Waarom heeft UPC dat niet? Hoe zit dat precies met Ziggo en die tv's?
 
UPC wil graag geld verdienen aan het verhuren van de mediabox.
Maar het schijnt dat in de nabije toekomst UPC met deze kaart gaat komen.
Bij Ziggo werkt het wel en heb je dus geen mediabox nodig.
 
Om digitale kabelsignalen rechtstreeks op je tv te ontvangen moet de tv aan een aantal eisen voldoen.
1 - Hij moet een tuner hebben die geschikt is voor DVB-c (Digital Video Broadcast - cable)
2 - Hij moet een CI (Common Interface), of CI+ (Common Interface Plus) interface hebben.

In die CI schuif je dan een CAM (Conditional Access Module) en daarin de smardcard van je provider.
De CAM fungeerd min of meer als mediabox.

Bij Ziggo werkte dit vroeger al met een geschikte tv en niet goedgekeurde CAM via CI.
Binnenkort (dit jaar nog) komt UPC met een CAM uit die geschikt is voor gebruik in tv"s met een CI+ interface.

Meer informatie vind je door op dit forum te zoeken op " CI+ "

Veel technische uitleg over DVB-c, CI, CI+, CAM etc vind je op: https://www.digitalekabeltelevisie.nl/
 
Johnny54 zei:
Om digitale kabelsignalen rechtstreeks op je tv te ontvangen moet de tv aan een aantal eisen voldoen.
1 - Hij moet een tuner hebben die geschikt is voor DVB-c (Digital Video Broadcast - cable)
2 - Hij moet een CI (Common Interface), of CI+ (Common Interface Plus) interface hebben.

In die CI schuif je dan een CAM (Conditional Access Module) en daarin de smardcard van je provider.
De CAM fungeerd min of meer als mediabox.

Bij Ziggo werkte dit vroeger al met een geschikte tv en niet goedgekeurde CAM via CI.
Binnenkort (dit jaar nog) komt UPC met een CAM uit die geschikt is voor gebruik in tv"s met een CI+ interface.

Meer informatie vind je door op dit forum te zoeken op " CI+ "

Veel technische uitleg over DVB-c, CI, CI+, CAM etc vind je op: https://www.digitalekabeltelevisie.nl/

En als je nu een tv hebt die voor Ziggo geschikt is, kan daar dan straks ook de UPC-kaart op?
 
stephanie zei:
En als je nu een tv hebt die voor Ziggo geschikt is, kan daar dan straks ook de UPC-kaart op?

Dat zal tegen die tijd moeten blijken. UPC zal dan ongetwijfeld ook een overzicht geven van geschikte apparatuur.

Tot die tijd blijft het koffiedik kijken en kunnen wij daar in ieder geval niets zinnigs over roepen.
 
Terug
Bovenaan