• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC verhoogt snelheden: downgraden abonnement verstandig?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jorriejorrie
  • Startdatum Startdatum
J

jorriejorrie

Op dit moment heb ik een UPC abonnement met 60MB download/ 6MB upload en digitale TV Royaal.

Nu las ik dat sinds deze week het basisabonnement qua internet al zo snel als 50 mb download is maar slechts 2.5 mb upload.

Ik overweeg mijn abonnement te verlengen met deze nieuwe snelheiden (50/2.5) omdat dit goedkoper is en ik dan gelijk alle HD-zenders heb in plaats van slechts 10 op moment).

Ik vraag mij echter af of deze nieuwe snelheid (50/2.5) veel verschil zal maken bij het downloaden (van bijvoorbeeld torrent-bestanden) in verhouding tot de 60/6 snelheid die ik nu heb.

Iemand een idee?
 
Niet veel nee. Denk aan enkele minuten langer downloaden.
Je zal wel langer bezig zijn met uploaden, mits dat verplicht is bij de tracker.
 
Flow zei:
Niet veel nee. Denk aan enkele minuten langer downloaden.
Je zal wel langer bezig zijn met uploaden, mits dat verplicht is bij de tracker.

Is dit vaak zo bij bijvoorbeeld het downloaden dat de tracker dit verplicht stelt? En is een upload van 6 dan zoveel beter dan 2.5? Ik merk dat het uploaden van torrents vaak niet met mijn maximale capaciteit gaat maar zo rond de 250 kbs a 300 kbs topt namelijk.

Bij het surfen (maximale bezetting youtube HD etc.) maakt het weinig uit denk ik verder?
 
@jorrimorri,
Je hebt dan niet alle HD zenders maar slechts 15, dus je vergist je.
 
En volgens mij krijg je die paar extra zenders ook gewoon met je "oude" abonnement. Althans, ik zit nu gewoon Discovery HD te kijken, terwijl dat voorheen geen HD was met mijn abo.

En het zijn meestal privé trackers die uploaden verplicht stellen. Aangezien jij daar nooit van had gehoord, denk ik niet dat jij via dat soort trackers download.
2,5Mbps is niet heel slecht, maar hoger kan toch wel erg handig zijn als je bijvoorbeeld een hoop data (bestanden) naar dropbox of wetransfer wil sturen. Of als je steeds meer in de cloud gaat werken (en die kant gaan we steeds meer op). Ik weet niet hoeveel geld het scheelt per maand (en ik kan zeker niet in je portemonnee kijken), maar weeg wel af of dat verschil het waard is...
 
@jorrie>> ik heb het ook gedaan, merk er niks van die e 50 ipv 60, alleen zelfs als ik als stresskip zou gaan kijken dat het langzamer gaat (en dat doe ik wel ns) dan nog merk ik niks. En wacht maar tot je het merkt op je maandrekening.. :P Upload merk je wel natuurlijk, maar de cloud, ja het zal allemaal wel, ik ga er niet aan.

Maar ik zie dat jij royaal hebt, hoe wil je dat doen dan? Want de ouwe royaal bestaat niet meer, je zal naar royaal plus HD gaan, wat een 10 extra is, en je winst beetje teniet doet. Jouw keus verder...
 
Inmiddels overgestapt naar 50mb-internet, merk het verschil inderdaad nauwelijks.

In de UPC-Speedtest haal ik nu 48.6 Mbs. Dat is redelijk normaal geloof ik??
 
Terug
Bovenaan