K
kor_sakov
Tot nu toe had ik uitsluitend analoog televisie van UPC. Internet via XS4all (duur, maar nog nooit een probleem) en een telefoonaansluiting via de KPN.
Gelokt door een aantrekkelijk lijkend totaalpakket en kinderen die graag digitale kanalen tv en nog sneller internet willen hebben besloot ik een totaalpakket te bestellen met een uitbreiding naar 60Mbps.
Bij bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice.
Daar begon probleem 1.
Overstappagina pikte het klantnummer dat ik bij xs4all heb niet. Geprobeerd met het overstap ID nummer, maar ook dit werd niet geaccepteerd.
1e telefoontje. Belachelijk menu met 10 keer vragen naar postcodes/huisnummers die je vervolgens ook nog eens moet intypen en daarna als je eindelijk een medewerker aan de lijn hebt nog eens mag doorgeven.
Mevrouw was zeer vriendelijk, kon het probleem niet oplossen, maar de overstapafdeling zou een en ander gaan regelen en mij berichten. 5 dagen na dit gesprek krijg ik een herinnering dat ik de overstappagina nogmaals moet invullen.
2e telefoontje -menu, verhaal, doorverbinden en vervolgens de verbinding verbroken. (per ongeluk?)
3e telefoontje -menu, verhaal, doorverbinden en een beloofde wachttijd van meer als 15 minuten (probeert u het later nog eens)
4e telefoontje -menu, verhaal, medewerker die mij nog eens alles wil laten doen. Ik probeer hem aan het verstand te brengen dat ik morgen eer reactie wil hebben of ze het kunnen oplossen of niet. Anders wil ik de hele handel eigenlijk ongedaan maken. (7 dagen zijn na ontvangst van apparatuur op zaterdag ingegaan)
Probleem ook per e-mail gemeld. Tot nu toe een bevestiging dat ik dat berichtje gestuurd heb.ö
Toen probleem 2
Bij bestelling kreeg ik een e-mail bevestiging van wat ik besteld had inclusief de maandelijkse kosten. Bij ontvangst van de apparatuur helaas een brief met daarop een ander bedrag (hoger natuurlijk)
1e telefoontje -menu, verhaal, ik zou een nieuwe brief krijgen met daarop het correcte bedrag. Zaterdag beloofd, dinsdag nog niet ontvangen.
En nog probleem 3
De internetsnelheid is ipv 60Mbps slechts zo rond de 25Mbps. Geprobeerd met draadloos USB ontvangertje op desktop.
Daarna met een laptop draadloos.
Daarna dezelfde laptop via ethernetkabel.
Daarna ander laptop draadloos.
Maakt allemaal niets uit. (telkens maar met 1 computer tegelijk)
1e telefoontje -menu, verhaal Heb ik het allemaal wel goed aangesloten? Uitgelegd dat ik uitsluitend UPC spulletjes heb gebruikt en mezelf niet als compleet achterlijk beschouw. Kom er niet echt doorheen.''Ik zal het doorgeven''. Hier natuurlijk geen enkel vertrouwen in. Probleem ook per e-mail gemeld. Tot nu toe een bevestiging dat ik dat berichtje gestuurd heb.
Ik verwacht de hele handel maar binnen de 7-dagen termijn op te zeggen. Ik heb er namelijk weinig vertrouwen in dat UPC in staat is het nog naar tevredenheid op te lossen.
Terug naar het oude maar weer, of dan maar glasvezel wat ik bij ons in de gemeente ook kan kiezen.
Gelokt door een aantrekkelijk lijkend totaalpakket en kinderen die graag digitale kanalen tv en nog sneller internet willen hebben besloot ik een totaalpakket te bestellen met een uitbreiding naar 60Mbps.
Bij bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice.
Daar begon probleem 1.

Overstappagina pikte het klantnummer dat ik bij xs4all heb niet. Geprobeerd met het overstap ID nummer, maar ook dit werd niet geaccepteerd.
1e telefoontje. Belachelijk menu met 10 keer vragen naar postcodes/huisnummers die je vervolgens ook nog eens moet intypen en daarna als je eindelijk een medewerker aan de lijn hebt nog eens mag doorgeven.
Mevrouw was zeer vriendelijk, kon het probleem niet oplossen, maar de overstapafdeling zou een en ander gaan regelen en mij berichten. 5 dagen na dit gesprek krijg ik een herinnering dat ik de overstappagina nogmaals moet invullen.
2e telefoontje -menu, verhaal, doorverbinden en vervolgens de verbinding verbroken. (per ongeluk?)
3e telefoontje -menu, verhaal, doorverbinden en een beloofde wachttijd van meer als 15 minuten (probeert u het later nog eens)
4e telefoontje -menu, verhaal, medewerker die mij nog eens alles wil laten doen. Ik probeer hem aan het verstand te brengen dat ik morgen eer reactie wil hebben of ze het kunnen oplossen of niet. Anders wil ik de hele handel eigenlijk ongedaan maken. (7 dagen zijn na ontvangst van apparatuur op zaterdag ingegaan)
Probleem ook per e-mail gemeld. Tot nu toe een bevestiging dat ik dat berichtje gestuurd heb.ö
Toen probleem 2

Bij bestelling kreeg ik een e-mail bevestiging van wat ik besteld had inclusief de maandelijkse kosten. Bij ontvangst van de apparatuur helaas een brief met daarop een ander bedrag (hoger natuurlijk)
1e telefoontje -menu, verhaal, ik zou een nieuwe brief krijgen met daarop het correcte bedrag. Zaterdag beloofd, dinsdag nog niet ontvangen.
En nog probleem 3

De internetsnelheid is ipv 60Mbps slechts zo rond de 25Mbps. Geprobeerd met draadloos USB ontvangertje op desktop.
Daarna met een laptop draadloos.
Daarna dezelfde laptop via ethernetkabel.
Daarna ander laptop draadloos.
Maakt allemaal niets uit. (telkens maar met 1 computer tegelijk)
1e telefoontje -menu, verhaal Heb ik het allemaal wel goed aangesloten? Uitgelegd dat ik uitsluitend UPC spulletjes heb gebruikt en mezelf niet als compleet achterlijk beschouw. Kom er niet echt doorheen.''Ik zal het doorgeven''. Hier natuurlijk geen enkel vertrouwen in. Probleem ook per e-mail gemeld. Tot nu toe een bevestiging dat ik dat berichtje gestuurd heb.
Ik verwacht de hele handel maar binnen de 7-dagen termijn op te zeggen. Ik heb er namelijk weinig vertrouwen in dat UPC in staat is het nog naar tevredenheid op te lossen.
Terug naar het oude maar weer, of dan maar glasvezel wat ik bij ons in de gemeente ook kan kiezen.



