• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC totaal drama??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kor_sakov
  • Startdatum Startdatum
K

kor_sakov

Tot nu toe had ik uitsluitend analoog televisie van UPC. Internet via XS4all (duur, maar nog nooit een probleem) en een telefoonaansluiting via de KPN.
Gelokt door een aantrekkelijk lijkend totaalpakket en kinderen die graag digitale kanalen tv en nog sneller internet willen hebben besloot ik een totaalpakket te bestellen met een uitbreiding naar 60Mbps.
Bij bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice.


Daar begon probleem 1. :embarassed:
Overstappagina pikte het klantnummer dat ik bij xs4all heb niet. Geprobeerd met het overstap ID nummer, maar ook dit werd niet geaccepteerd.
1e telefoontje. Belachelijk menu met 10 keer vragen naar postcodes/huisnummers die je vervolgens ook nog eens moet intypen en daarna als je eindelijk een medewerker aan de lijn hebt nog eens mag doorgeven.
Mevrouw was zeer vriendelijk, kon het probleem niet oplossen, maar de overstapafdeling zou een en ander gaan regelen en mij berichten. 5 dagen na dit gesprek krijg ik een herinnering dat ik de overstappagina nogmaals moet invullen.
2e telefoontje -menu, verhaal, doorverbinden en vervolgens de verbinding verbroken. (per ongeluk?)
3e telefoontje -menu, verhaal, doorverbinden en een beloofde wachttijd van meer als 15 minuten (probeert u het later nog eens)
4e telefoontje -menu, verhaal, medewerker die mij nog eens alles wil laten doen. Ik probeer hem aan het verstand te brengen dat ik morgen eer reactie wil hebben of ze het kunnen oplossen of niet. Anders wil ik de hele handel eigenlijk ongedaan maken. (7 dagen zijn na ontvangst van apparatuur op zaterdag ingegaan)
Probleem ook per e-mail gemeld. Tot nu toe een bevestiging dat ik dat berichtje gestuurd heb.ö
Toen probleem 2 :o
Bij bestelling kreeg ik een e-mail bevestiging van wat ik besteld had inclusief de maandelijkse kosten. Bij ontvangst van de apparatuur helaas een brief met daarop een ander bedrag (hoger natuurlijk)
1e telefoontje -menu, verhaal, ik zou een nieuwe brief krijgen met daarop het correcte bedrag. Zaterdag beloofd, dinsdag nog niet ontvangen.
En nog probleem 3 >:(
De internetsnelheid is ipv 60Mbps slechts zo rond de 25Mbps. Geprobeerd met draadloos USB ontvangertje op desktop.
Daarna met een laptop draadloos.
Daarna dezelfde laptop via ethernetkabel.
Daarna ander laptop draadloos.
Maakt allemaal niets uit. (telkens maar met 1 computer tegelijk)
1e telefoontje -menu, verhaal Heb ik het allemaal wel goed aangesloten? Uitgelegd dat ik uitsluitend UPC spulletjes heb gebruikt en mezelf niet als compleet achterlijk beschouw. Kom er niet echt doorheen.''Ik zal het doorgeven''. Hier natuurlijk geen enkel vertrouwen in. Probleem ook per e-mail gemeld. Tot nu toe een bevestiging dat ik dat berichtje gestuurd heb.

Ik verwacht de hele handel maar binnen de 7-dagen termijn op te zeggen. Ik heb er namelijk weinig vertrouwen in dat UPC in staat is het nog naar tevredenheid op te lossen.
Terug naar het oude maar weer, of dan maar glasvezel wat ik bij ons in de gemeente ook kan kiezen. ???
 
Korsakov, ten eerste van harte welkom op dit forum ;)

Jouw post gelezend hebbende is er niets meer te zeggen dan het toepassen van de wet van Murphy...

Mijn advies, stuur een PB naar dit webcarelid van UPC die op diverse forums actief is en leg de zaak een beetje beknopt uit, plaats je postcode en huisnummer erbij en dan heb ik het vermoeden dat het wel aardig goed gaat komen. Via ons op dit forum mag je wat dit betreft niet al te veel verwachten.

Verder hebben de webcare leden het erg druk dus verwacht niet dat je à la minuut wordt geholpen. Maar je wordt geholpen...
 
Ik denk dat het wel meevalt bij upc, ik heb een account gehad bij planet en dat was mijn nachtmerrie.
Ik zit nu al een paar jaar bij upc met internet telefoon en kabeltv digitaal en het bevalt prima , en als er een probleem is word dit ( in mijn geval ) netjes opgelost.
Je leest op fora vaak alleen maar de negative reacties maar een positief geluid is vaak ver te zoeken, bij deze dus een positieve.
Inderdaad is een berichtje naar een webcare lid vaak de sleutel naar een gedegen antwoord cq oplossing.
Sucses en hopelijk veel plezier bij upc.
 
Je hebt de keuze voor glasvezel maar je kiest UPC? Waarom die keuze?
 
adenisl zei:
Je hebt de keuze voor glasvezel maar je kiest UPC? Waarom die keuze?
Net als de OP overweeg ik van ADSL over te gaan naar UPC en niet naar glasvezel. Waarom?
Het AOP van UPC en ISRA van de telefoon bevinden zich in de woonkamer van mijn appartement. Mijn computer staat direct bij dat punt en de TV op enkele meters afstand.
De glasvezel-aansluiting is in de meterkast; een plaats zover mogelijk verwijderd van AOP en ISRA.
Als ik voor glasvezel zou kiezen, moet er vanaf het modem zo'n 15 meter coax (voor analoge TV) en nog enkele UTP-kabels van dezelfde lengte voor computer en internet TV worden gelegd (ik heb 'iets' tegen draadloos).
Dat kan niet langs plinten en onder drempels door: de woning is drempelloos voor de rolstoel van mijn vrouw.
Overgang naar UPC is eenvoudiger: een paar aansluitingen 'omklikken': klaar!
Vooralsnog vind ik mijn ADSL snel genoeg en (digitale) TV heb ik al van UPC, maar als ik verander, is UPC een serieuze kandidaat.
 
stand van zaken vrijdag.
Problemen vooralsnog niet opgelost. Gebeld om op te zeggen. Toen gebeurde iets onverwachts: een UPC helpdeskmedewerker die zijn best ging doen. Wel toezegging gehad (telefoongesprek met medeweten opgenomen) dat als problemen niet worden opgelost ik per direct mag opzeggen.
Die kans wil ik ze geven.
Maandag komt nu een monteur langs. (ze hebben zelf gebeld om een afspraak te maken)
De andere problemen (overstapservice en foutief maandbedrag) wordt aan gewerkt door een medewerker die mij op zaterdagochtend terug gaat bellen (heeft hij beloofd, daar ga ik hem dus aan houden.

Keus UPC ipv glasvezel: ik was al klant van UPC ivm analoge kabel.
Afweging wat ik wil en toen naar de prijs gekeken.
 
Jammer dat er toch wel veel mensen zijn die vaak problemen hebben met UPC.
Ik moet zeggen dat ik er héél weinig last mee heb,en ben al sinds 2000 vast klant bij UPC toen nog Chello.In de beginnen best wel problemen gehad hoor,maar de laatste jaren draaid het allemaal perfect.
Ook vind ik het webteam geweldig hun werk doen.Ik heb ze gelukkig weinig nodig,maar krijg wel altijd een antwoord,als ik iets vraag. ;)
 
Om het geheel compleet te maken hebben ze me nu een bericht gestuurd dat ik een voordeelpakket heb afgesloten. >:(
Internet en telefonie. >:( >:(
Dus vooralsnog het enige wat zonder problemen werkte gaan ze maar niet meer leveren(?) >:( >:( >:(
 
Uitleg gekregen over de nieuwe bevestiging. digitale tv stond er niet op omdat die ongewijzigd blijft t.o.v. het eerder afgesloten pakket (dat van anderhalve week geleden dus). Heel begrijpelijk voor UPC medewerkers, maar niet voor de gemiddelde Nederlander. :-\

Overigens ook goed nieuws.
Er is een monteur langs geweest. Keurig werk geleverd. Op aansluiting via ethernet kabel haal ik nu 57-58Mbps
Reparatie duurde nauwelijks een kwartier. 8) :D

Nu nog het overstappen van mijn oude provider en de KPN telefoon en dan hebben we het opgelost.
 
Na veel problemen en discussie met de telefonische helpdesk wil ik even de stand van zaken na ongeveer een maand kwijt.

Snelheid internet is opgelost (na bezoek monteur) :)
Opzeggen oude provider uiteindelijk maar zelf gedaan. UPC vergoedt mij echter de tijd die ik nu met dubbele provider zit. :)
Rekeningoverzicht van eerste periode ontvangen, en het lijkt inderdaad allemaal zo in rekening gebracht te worden zoals ik had besteld. :) Met daarbij overigens ook de vergoedingen voor het ongemak netjes verwerkt. ;)
Telefoon is keurig over gezet op de afgesproken datum. Mijn oude nummer heb ik nu dus via UPC. :D

Al met al: veel opstartproblemen. maar nu een goed werkend pakket. Als we dit zo houden blijf ik een tevreden klant.
 
Terug
Bovenaan