UPC telefonie / digitale telefonie verschil

  • Onderwerp starter Bruce the Boss
  • Startdatum
B

Bruce the Boss

Ik maak momenteel gebruik van UPC telefonie. Nu zit ik net bij hun op de site te kijken naar de digitale telefonie.

Als ik dit zo lees dan zijn er eigenlijk alleen maar voordelen  :-\

Maar als ik dat dan zo bekijk dan word ik toch altijd nerveus want waar zit het addertje ........

Iemand hier ervaring mee ?

Jacco
 
Ik denk niet dat er al mensen ervaring mee hebben :)
Maar wat ik ervan kan terug vinden klinkt het erg goed, volgens mij gaat de normale upc telefonie dan ook vervallen want ik zie niet in waarom ze die 2 producten naast elkaar zouden aanbieden ???
 
Een collega van mij heeft vanmorgen geprobeert om informatie in te winnen over digitaal bellen maar dat wilde niet echt lukken.

Ze kreeg iemand aan de lijn die letterlijk voor de eerste dag bij de helpdesk zat en dus gewoon niets wist.

Het enige wat ze wel kon vermelden was dat het niet mogelijk is voor bestaande klanten, van UPC telefonie, om nu over te stappen naar digitale telefonie.

Klopt dit ?
 
Geen idee, ik heb nu wel al "gewone" telefonie via UPC, maar ik krijg op mijn postcode-check geen nieuwe digitale telefonie aangeboden.
 
Nu Rotterdam.... zsm Amsterdam en ergen begin volgendjaar de rest!

Je kan op de site je gegevens achterlaten (upc.nl) en da wordt je op de hoogte gehouden.
 
Ik denk dat UPC ondermeer om de volgende redenen VoIP diensten aanbied.

Ten eerste omdat de VoIP ten opzichte van de huidige technieken meer toekomst bied. Het komende jaar komen er meer internetproviders met VoIP (BBned, Versatel, Tiscali). Deze techniek zal zich dus steeds verder ontwikkelen!
Ten tweede vermoed ik dat UPC ook voor VoIP een eurodocsis (2.0) modem zal gaan gebruiken. Zij zullen dus op den duur alleen nog diensten aanbieden met eurodocsis modems (dat wordt dus voor velen een nieuw modem :-\ ). Dit zal resulteren in een netwerk wat goedkoper te runnen is.

De kwaliteit van de verbinding zal, indien de techniek goed wordt toegepast, niet slechter zijn dan via een anologe of ISDN-lijn. Bij de ADSL-providers die nu telefonie aanbieden is er voor gekozen om bij gebrek aan bandbreedte de telefonie-data voorang te geven. Dit doormiddel van het tijdelijk verhogen van de bandbreedte. UPC moet dit d.m.v. de eurodocsis standaard ook kunnen doen.

Mij lijkt het wel wat, scheelt toch weer mooi 5 euro in de maand.
 
Daneel zei:
Geen idee, ik heb nu wel al "gewone" telefonie via UPC, maar ik krijg op mijn postcode-check geen nieuwe digitale telefonie aangeboden.

Op termijn zal UPC overal Digitale Telefonie ingevoerd worden en het normale UPC Telefonie wordt dan niet meer aan nieuwe klanten aangeboden. Later zullen de bestaande Telefonie klanten dan naar het digitale platform (voip) geswapped worden ;)
 
Re: UPC telefonie / digitale telefonie verschil

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of het waar is dat de modems voor UPC telefonie daadwerkelijk op zijn?

Ze zouden 08-10-04 bij ons de telefoon aansluiten maar er is niemand geweest!!!!
Ook hebben ze niets laten weten dat het niet doorging

Ik heb gebeld en ze zeiden gewoon dat ze op waren!!!

We hebben heel de middag zitten wachten en zelfs mijn vrouw heeft er vrij voor genomen!!!!!!!

Dit is toch niet normaal!?

Kan iemand mij hier mee helpen, hoe het in mekaar zit?

Graag hoor ik het

Vrgr martin

[email protected]
[email protected]


Mod edit:
Een bericht plaatsen in hoofdletters, geldt op forums als schreeuwen.
Ik heb het nu aangepast. Let er een volgende keer op aub.
 
Hoi,

Ik heb nu bijna een weekje een Freetime abonnement van UPC Digitale Telefonie met 2 lijnen (eentje voor de fax) en het werkt prima. Als bundel met mijn Chello classic ben ik nu met 2 lijnen nog voordeliger uit dan een KPN abonnement en nu kan ik ook nog 's avonds na 7 uur en het gehele weekeinde GRATIS naar alle vaste net aansluitingen bellen.
De geluidskwaliteit is perfect, iets helderder en luider dan KPN. Een enkele keer komt het wel eens voor dat degene met wie je belt een echo hoort, maar na opnieuw verbinden was dit weg.

Laten we hopen dat het goed en goedkoop blijft!

edit 22 oktober:

De prijs is niet het belangrijkste, als het maar storingsvrij blijft, want gisterenavond was het belabberd. Wegvallende verbindingen en steeds geen kiestoon. Op beide lijnen. Twee weken na de installatie denk ik er over om het maar terug te geven aan upc. Heb tenslotte een maandje om te proberen.

edit 27 oktober:

Het werkt ineens weer goed, al 2 dagen geen uitval meer. Had daarvoor UPC gebeld die alleen maar een monteur kon sturen. Blijkbaar hebben ze toch een schakelaartje omgezet, het kan toch niet ineens weer goed werken na zo'n telefoontje.
Groeten,
Lennert
 
Terug
Bovenaan