• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC stopt als mobiele aanbieder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 3210
  • Startdatum Startdatum
Hier even het complete artikel
_______________________________________
UPC stopt als mobiele aanbieder

Gepubliceerd: Vrijdag 8 mei 2009
Auteur: Andreas Udo de Haes

Kabelaar UPC trekt per 1 juli aanstaande de stekker uit zijn mobiele diensten. Het wil geen geen virtuele operator meer zijn.

Vier jaar geleden begon kabelbedrijf UPC met aanbieden van mobiele prepaid abonnementen onder het merk UPC Mobile. Daarvoor maakte het gebruik van het netwerk van Orange, dat werd overgenomen door T-Mobile.

Terugloop abonnees
De laatste tijd zakte het aantal mobiele abonnees van UPC en heeft het bedrijf besloten er mee op te houden. Dat gebeurt per 1 juli. UPC kiest ervoor om te stoppen met UPC Mobile op het moment dat alle Orange-klanten definitief worden overgezet naar T-Mobile. "Dit is voor ons het logische moment om onze mobiele klanten onderbrengen bij T-Mobile," zegt de woordvoerder van UPC.

Over de bedrijfsmatige achtergrond van het besluit wil UPC geen details geven, maar het bedrijf bevestigt dat het aantal abonnees de afgelopen tijd is teruggelopen. Momenteel heeft UPC Mobile nog zo'n 40.000 prepaidklanten, een paar jaar geleden waren dat er nog 100.000.

Triple play
UPC concentreert zich daarom op diensten op het eigen netwerk. "We zetten volop in op het triple play pakket. Dat heeft onze aandacht," aldus de zegsman. Naar eigen zeggen heeft UPC inmiddels 590.000 vaste bellers over het kabelnetwerk op een totaal abonnementenbestand van ruim 2 miljoen.

Bron: Webwereld
 
In mijn schermpje staat al heel lang T-Mobile.

Ik heb nog altijd die gratis SIM-kaart met €10 beltegoed voor niets.... :)
Is onze nood-telefoon als iemand eens met een lege accu in een ander mobiel zit.
Ik ben natuurlijk een hele slechte klant voor UPC, heb dit wel al twee jaar zo zonder ooit één keer te betalen.... 8)
 
Robert,

Dat lijkt mij sterk want als je binnen een bepaalde tijd niet belt , dacht iets van 6 maanden, ben je je beltegoed kwijt.
Maar je kan natuurlijk wel altijd nog 112 bellen :)
 
fido zei:
Dat lijkt mij sterk want als je binnen een bepaalde tijd niet belt , dacht iets van 6 maanden, ben je je beltegoed kwijt.
Maar je kan natuurlijk wel altijd nog 112 bellen :)

Is zelfs elke 90 dagen...
Krijg ik een mailtje, even bellen en het is weer goed.
Ik bedoel met niet betalen dat ik nog nooit aan opwaardering het gedaan.
Ik gebruik nog steeds uit die €10 die ik voor niets kreeg.... :D
 
ok ok ik begrijp het ;)

Heb je nog steeds zo'n 8.5 euro beltegoed :) (730/90x0.18) (2 jaar / dagen x kosten)

magoei dit is way of topic ::)
 
Hmm..

Berichtje is toch minder leuk als gedacht.
Krijg nu het mailtje dat ze er mee stoppen en dat het mobiele nummer komt te vervallen.
Als je voor 15 juni nummberbehoud aanvraagd bij je nieuwe provider dan niet.
Na 30 juni is het nummer vervallen.

Staat niets in over het beltegoed. Zou dat zo verdampen?

OK, ik heb die simkaart met €10 voor niets gekregen dus geen ramp maar echt netjes is het niet.
 
Heb de email ook net binnen gekregen en moet zeggen vind dit weer erg slordig van Upc
Dit is zeer klantonvriendelijk om op zo,n kort termijn de dienst eenzijdig op te zeggen
:thumbsdownangry: :gestoord2:
 
Kreeg deze mail ook zojuist en dat terwijl ik nu al 3 weken bezig ben mijn samsung c260 geunlocked te krijgen.
UPC beloofd steeds deze codes per mail te versturen maar helaas nog niets en nu deze mail daar ben ik toch echt niet blij mee zo vlak voor de vakanties
 
Heb nog een beltegoed van € 21.99! Ben ik dat zo maar kwijt of neemt T-Mobile dit over?
 
Terug
Bovenaan