• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC SMTP server accepteert geen (Synology) NAS e-mail meldingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bdegraaf
  • Startdatum Startdatum
B

bdegraaf

Ik loop tegen het probleem dat wanneer mijn NAS-server een test email wil verzenden naar mijn e-mail adres dit niet lukt. Ik heb een synology NAS server welke staat ingesteld op poort 25 en SMTP.UPCMAIL.NL

De foutmeldingen die ik krijg is 552 5.2.0:

Failed to send email. (552 5.2.0 M6AF1j00H1TDtjt046AFbV automated process detected unsolicited content).

Failed to send email. (552 5.2.0 M6AB1j00p1TDtjt046ABZC automated process detected unsolicited content).

Failed to send email. (552 5.2.0 M69p1j0121TDtjt0469pKR automated process detected unsolicited content).

UPC al benaderd maar biedt tot op heden geen oplossing. Iemand een idee?
 
Je moet een relay server instellen.

Heb je de Config Editor op je NAS staan? Daarmee kan je dit regeltje toevoegen.
Ik zoek even op precies wat ook alweer. Weet het niet uit mijn hoofd.
Werkt daarna gewoon goed, werk er ook mee :)
 
Als je Config File Editor gebruikt dan kies je #Postfix

Ergens in het midden van dat bestand vindt je het deel "# INTERNET OR INTRANET"
Daar staat een rijtje commentaar als:

#relayhost = $mydomain
#relayhost = [gateway.my.domain]
#relayhost = [mailserver.isp.tld]
#relayhost = uucphost
#relayhost = [an.ip.add.ress]


Zet daar relayhost = smtp.upcmail.nl onder en het moet werken.
Opslaan een het moet werken.
 
Hartelijk dank maar ik werk niet met een mailserver op de NAS enkel meldingen, laat ze nu maar via ander mail adres buiten UPC om lopen.
 
bdegraaf zei:
Ik loop tegen het probleem dat wanneer mijn NAS-server een test email wil verzenden naar mijn e-mail adres dit niet lukt. Ik heb een synology NAS server welke staat ingesteld op poort 25 en SMTP.UPCMAIL.NL

De foutmeldingen die ik krijg is 552 5.2.0:

Failed to send email. (552 5.2.0 M6AF1j00H1TDtjt046AFbV automated process detected unsolicited content).

Failed to send email. (552 5.2.0 M6AB1j00p1TDtjt046ABZC automated process detected unsolicited content).

Failed to send email. (552 5.2.0 M69p1j0121TDtjt0469pKR automated process detected unsolicited content).

UPC al benaderd maar biedt tot op heden geen oplossing. Iemand een idee?

heeft dit niet te maken met het beveiligd e-mal adres ?
tegenwoordig neemt b.v.b. microsoft alleen maar e-mail aan van een geregistreerd smtp server.
(dit was het tegen gaan van een wild groei aan smtp servers, speciaal spam smtp servers )
 
Lees dit eens: https://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=4388

Ik zou een andere SMTP server gebruiken (die van Gmail bijvoorbeeld).

https://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=nl&answer=13287
Het enige wat je hoeft te doen om een mailtje vanaf de Gmail SMTP server te kunnen versturen is een Gmail e-mailadres aanmaken.

Werkt prima.
 
Dat is dus ook de oplossing en dat had ik dus ook al gedaan, gebruik maken van gmail server en account.

Maar het is toch van de ........ dat je als UPC klant naar een andere dienst moet uitwijken omdat UPC het niet wil, het niet fatsoenlijk kan en het eigenlijk niet begrijpt, niet op hun service desk, niet op hun forum en niet op hun veiliginternet helpdesk, gewoon geen support of interesse.
Ik ben er wel klaar mee :'(
 
Geen enkele provider gaat uitleggen hoe je een NAS moet instellen.....
Maar je hebt mijn oplossing niet gelezen?
Ik werk er zo al bijna twee jaar mee en het werkt prima.
Ook als iedereen klaagt over de mailserver van UPC komt mijn mail vrolijk binnen en verlaat het de NAS net zo makkelijk.
Zelfs via Vodafone 3G werkt mijn mailserver prima. Vodafone blokt blijkbaar geen "vreemd" SMTP verkeer.
Via T-Mobile 3G moet ik op de client even een smtp server als tweede server instellen en dan versturen de mailttje prima. OK, dan wel via de server van T-Mobile maar staan wel gewoon in de "Sent items" op mijn NAS per gebruiker.

Mailstation van Synology werkt echt goed.
 
Jazeker ik heb je reactie gelezen.

Maar .. ik heb geen probleem met mailstation van synology, maar met meldingen vanuit het configuratiescherm van DSM 4.0 en dus met smtp.upcmail.nl mailserver.
Een edit zoals jij aanbeveelt zal wel onder linux mogelijk zijn voor mailstation maar dat gebruik ik dus niet.
 
Als de NAS in de email geen onderwerp invult, word zo'n email door bijna alle scanners als spam (unsolicited content- ongevraagde mail) gezien en geweigerd.
 
Terug
Bovenaan