• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC service

  • Onderwerp starter Onderwerp starter iOnline
  • Startdatum Startdatum
I

iOnline

Ok, ik heb eerst even een rondje gelopen en diep adem gehaald, want anders zou ik het misschien wat minder vriendelijk verwoorden.

Ik durf te zeggen dat ik een trouwe, goede klant van UPC ben: UPC Extreme Internet met UPC draadloze router, DVR Royal Digitale TV én Digitale Telefonie Anytime. Inclusief gebruik van de On Demand services betekent dit dat ik al járen ruim 100 euro per maand overmaak naar UPC en daarbij zelden een betaling heb gemist.

Dit ondanks een jaar van storingen en ellende. Internet klapte er meerdere malen per dag uit, telefonisch was ik onbereikbaar of verbrak de verbinding midden in gesprekken en alle on demand funkties van de digitale TV waren 9 van de 10x niet beschikbaar. Tientallen ellelange gesprekken met de helpdesk (á XX cent per minuut + de kosten van mijn mobiele telefoon want de vaste UPC-lijn doet het niet) en een hele batterij aan monteurs over de vloer die echt van alles hebben vervangen.

Meerdere malen werd mij verzekerd dat ik recht had op een compensatie, maar dit kon pas nádat de storingen verholpen zouden zijn.

Na ruim een jaar was het half April zo ver! De laatste monteur heeft buitenshuis een kabel vervangen en nu lijken de storingen verholpen.

Toen ik belde over de compensatie bleek dat UPC hier een speciale formule voor heeft. Na één jaar van storing op zowel TV, Internet als Telefonie betekende dit in mijn geval een compensatie van 864 euro en 9ct!

Je begrijpt dat ik, ondanks dat ik toch écht liever geen storingen had gehad, erg blij was met deze compensatie.

Helaas hoorde ik, behalve dat ik een factuur ontving van 122 euro, hierna niets meer hierover. Omdat het hier niet om tientjes gaat toch maar weer een telefoontje (á XX cent per minuut) er aan gewaagd. Er werd mij verteld dat er een storing was in het betalingssysteem en dat het bedrag een maand later zou worden verrekend. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik gelijk moeten bellen en zouden ze het alsnog meteen in orde maken en excuses voor het ongemak.

Ondanks dat je bij UPC bij het een maand te laat betalen een flinke boete krijgt én afgesloten wordt, waarna je ook nog 's opnieuw aansluitkosten mag betalen, ben hier akkoord mee gegaan.

Helaas, vanmorgen géén 864 euro en 9ct, dus heb ik maar weer gebeld. Ik kreeg een erg vriendelijk dame aan de telefoon die wél het bedrag kon terugvinden, maar níet wat er fout gegaan kon zijn. Eerlijk is eerlijk, er gaat een hoop fout bij UPC, maar ze zijn altijd even vriendelijk. Omdat haar collega "die daar over ging" niet te bereiken was, werd mij beloofd dat zij mij vandaag nog terug zou laten bellen. Dit wordt vaker beloofd door UPC, maar helaas niet altijd waargemaakt.

Toen ik om 5 voor 5 nog steeds geen 864 en 9ct op mijn rekening had staan én nog steeds niet was teruggebeld heb ik zelf maar weer gebeld (á XX cent per minuut).

Na 4x doorverbonden te zijn én 4x het verhaal opnieuw uitgelegd te moeten hebben (in totaal weer 33 minuten á XX cent per minuut) , werd mij verteld dat de kreditering was afgekeurd, het bedrag opnieuw berekend moest worden en dat dit nog wel 8 weken kon duren.

Nu weet ik dus zelfs geenéens óf ik het bedrag wel krijg en wordt mij doodleuk verteld dat ik in totaal misschien wel 3 maanden mag wachten op mijn geld.

Toen ik vroeg of er gezien de situatie misschien een andere oplossing mogelijk was, kreeg ik te horen dat dit níet mogelijk was.

Ik waag er morgen nog één telefoontje aan (á XX cent per minuut).

Ik ben erg geneigd om na een jaar ellende de boel op te zeggen.
 
...en ik heb mijn bank opdracht gegeven alle betalingen richting UPC te blokkeren.
 
iOnline zei:
...en ik heb mijn bank opdracht gegeven alle betalingen richting UPC te blokkeren.

Zolang je nog een contract heb lopen kan je dat beter niet doen. De kosten voor jouw gaan alleen meer op lopen.
Mijn advies wacht die creditering af en controleer je facturen grondig.
 
Je mag als consument je bedragen opschuiven tot een probleem wat contract breekt opgelost is. tros radar heeft hier tevens standard papieren over voor je. Je moet je alleen realiseren dat je gewoon het bedrag verschuldig blijft en straks alles tegelijk moet betalen. Maar het is prima manier om druk uit te oefenen. Het gaat tenslotte om bijna 1000 euro. Wat ze naar boven mogen afronden idd omdat je vast genoeg berekend bent voor herinstallatie etc. Terwijl het dus om kabel ging die buiten was, en van hun is. Ik zou sowieso sommige van die kosten dus niet betalen en karton rechter het laten besluiten voor je, wat tevens kan helpen met op tijd geld krijgen. Rechtshulp-verzekeraar om advies vragen wat je beste plan is heb je meer aan dan naar ons te luisteren hier. Maar mooi verhaal, ik zal het onthouden voor geval dat..
 
iOnline zei:
...en ik heb mijn bank opdracht gegeven alle betalingen richting UPC te blokkeren.

Misschien is het "productief" om een van de web-care UPC'ers op het forum een pb te sturen...

gr, Henno.
 
Wat mij steekt is dat ik ze een jaar lang, ondanks alle ellende, trouw ben gebleven en nu zo behandeld wordt. :'(
 
iOnline zei:
Wat mij steekt is dat ik ze een jaar lang, ondanks alle ellende, trouw ben gebleven en nu zo behandeld wordt. :'(
je had beter het webcare team kunnen msg'en dan je bank opdracht geven om de transactie te blokkeren... dit kan soms alleen maar meer ellende geven dan het al is.

(zelfde problemen met een zorgverzekeraar gehad... duurde 6 maanden voordat ik van de ellende af was... met veel juridische dreigingen.)
 
Terug
Bovenaan