• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

upc schakeld routers uit op afstand naar dat zei een omzetting hebben gedaan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter groninger
  • Startdatum Startdatum
G

groninger

Net als velen heb ik en veel mensen in de straat geen verbinding meer met hun router.
upc weet van niks en zegt dat ze geen ondersteuning doen aan routers die zei niet verkocht hebben maar we kunnen wel 1 kopen bij upc.
Het probleemis vanaf afgelopen woensdag of donderdag dat ze een omzetting of storing hebben gehdad.
Je krijgt alleen maar te horen modem uit router uit pc uit modem aan router aan pc aan.
maar dit helpt niet want je krijg alleen nog maar internet via de modem van upc zogauw ik mijn linksys er aan kopel is de lijn dood.Hier hebben veel mensen (1562kb)last van maar ook in andere delen van het land zo ook een vriend van mij die 6km verder op woont.
hoe krijg ik nou weer de router aan de praat de helpdesk kan niks doen zeggen ze behalven een upc router aanbieden.
is dit wel legaal dat upc je router op afstand onklaarmaakt en dat als ik het zo even bekijk van de 40 huizen hier in de straat 30 met dit probleem zitten tel uit je winst als iedereen maar gelijk een upc router aanschaft terwijl je eigen router net 2 maanden is.
wie oh wie helpt en legt uit wat te doen.
ik zelf heb de stappen van hierboven al gedaan incl de reset op router en modem (klein knopje met paperclip )

graag hoor ik van je anders moeten we maar eens de grote consumenten bond en radar inschakelen want dit is echt absurd dat ze die stuk maken waar ze vanaf moeten blijven
een boze upc klant
ed heeren
krommenie
1562kb
 
groninger zei:
graag hoor ik van je anders moeten we maar eens de grote consumenten bond en radar inschakelen want dit is echt absurd dat ze die stuk maken waar ze vanaf moeten blijven
Moet je vooral doen als je je belachelijk wil maken.

Een ISP kan simpelweg geen routers "uitschakelen" cq "onklaar maken". Als dat wel kan, dan kan iedere malloot op de grote boze wereld dat doen omdat je router blijkbaar niet beveiligd is; maar dan nog zie ik een ISP dit niet doen. Wat zou er gebeuren als het grote publiek dit te weten zou komen? De CEO van zo'n ISP zou zich niet meer veilig voelen in dat land. :D

Als jij met je pc rechtstreeks op het modem wél verbinding kunt krijgen, maar met je router niet, dan ligt het echt aan de router... Een ISP kan namelijk niet zien of het apparaat dat op het modem is aangesloten een router of een pc is. Zowel je pc als router zal een hardware address (macadres) meesturen met de DHCP DISCOVER broadcast, aan de hand daarvan zou je de 'vendor' ("merk") van het apparaat kunnen achterhalen; dat zegt echter 0,0 over het type apparaat.

Het zou overigens ook om een verandering zoals genoemd in dit topic kunnen gaan. Toen was een bug in de firmware van vele routers de boosdoener. Dus ja, het kán weldegelijk aan je router liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahahaha, ge-wel-dig begin van een hoax... wat een fantasie kunnen mensen hebben!
Maar inderdaad, je zet jezelf wel voor schut hoor...
 
Toch kan het kloppen wat groninger zegt. Toen wij ± 5 weken geleden een wijkstoring hadden, stopte de stofzuiger er voorgoed mee.

Dat was uiteraard een vuige streek op afstand van UPC om mij naar MM te lokken waarmee zij connecties hebben ;D
 
Wat een onzin verhaal dat upc routers kan uitschakelen ;D Probeer is je mac van je pc naar je router te klonen.
 
sylvester(rr) zei:
Heb jij een SOIP (Stofzuiger-Over-IP)? :o

Jij nog niet dan? handig hoor, even aansluiten met de USB-kabel en zuigen maar :)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik nog steeds geen reactie heb gehad op mijn klacht hierover van de ECD, EZ, NMA, OPTA, ARAG, Brein, Kassa, Radar, Geenstijl en van Robert Koopman :brullen:
 
den Tsaar zei:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nog steeds geen reactie heb gehad op mijn klacht hierover van de ECD, EZ, NMA, OPTA, ARAG, Brein, Kassa, Radar, Geenstijl en van Robert Koopman :brullen:

Duurt 10 werkdagen voordat ik er op kan reageren.
De stroom klachten over op afstand uitgeschakelde staafmixers en broodbakmachines gaan voor.
En dan moet ik de aanvraag uit Brussel over de gestandariseerde lengte van schoenveters nog bekijken.
 
Robert Koopman zei:
En dan moet ik de aanvraag uit Brussel over de gestandariseerde lengte van schoenveters nog bekijken.
Eindelijk... mag een keertje tijd worden!
 
Terug
Bovenaan