• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

upc Persoonlijke Website

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fibre
  • Startdatum Startdatum
F

fibre

Hallo,

een vraagje ik heb hier eigenlijk nooit naar gekeken maar willen het nu wel gebruiken.
Ik kan inloggen via FTP programma geen probleem zie ik ook netjes dat ik ingelogd ben en dan ik nog 50 mb vrij heb dit klopt ook. Alleen alles wat ik verder doe een index.htm of Html aan wil maken krijg ik toegang geweigerd.
een map aanmaken kan ook niet krijg ik ook toegang geweigerd.
Heb de HD gebeld krijg ik te horen we geven geen ondersteuning, het is een onderdeel van me Abbo snap wel dat ze verder geen ondersteuning geven maar de dienst moet wel werken en dat doet het dus gewoon nu niet.
Vind dit nergens op slaan echt weer een actie van UPC Nederland.

Mvg

Alex Dirks >:( >:( >:(
 
Heb je de ene index.htm eerst verwijderd?
Is de gehele server leeg?

Kloppen alle ingevulde gegevens van je, de toegang moet werken.

Heb je de webpagina geactiveerd?
 
davy16 zei:
Heb je de ene index.htm eerst verwijderd?
Is de gehele server leeg?

Kloppen alle ingevulde gegevens van je, de toegang moet werken.

Heb je de webpagina geactiveerd?
Lezen... Zoals je in zijn bericht kan lezen heeft hij wel toegang tot de FTP-server met zijn account. Dat betekent dat zijn credentials kloppen.

Hij krijgt echter een foutmelding (Toegang geweigerd / Permission denied) wanneer hij iets wil schrijven. Het ziet ernaar uit dat de rechten op zijn userfolder niet goed staan geconfigureerd. De helpdesk zal dit moeten beleggen bij team dat hierover gaat om de rechten te configureren.
 
sylvester(rr) zei:
Lezen... Zoals je in zijn bericht kan lezen heeft hij wel toegang tot de FTP-server met zijn account. Dat betekent dat zijn credentials kloppen.

Hij krijgt echter een foutmelding (Toegang geweigerd / Permission denied) wanneer hij iets wil schrijven. Het ziet ernaar uit dat de rechten op zijn userfolder niet goed staan geconfigureerd. De helpdesk zal dit moeten beleggen bij team dat hierover gaat om de rechten te configureren.

Juist en dat doen ze dus niet want ze ondersteunen het niet, heb ook al gezegd dat ik geen ondersteuning wil maar dat ze de rechten goed zetten maar kom dus weer geen stuk verder. rggg
 
Als je al meerdere keren hebt gebeld, dan kan je een van de Webcare-medewerkers (Jory of Nesta) een PM sturen.

Het probleem dat je hebt is geen standaardprobleem (dit is volgens mij de eerste melding op het forum). Niet iedere medewerker heeft kaas gegeten van FTP/Unix-rechten, en dit zal ook vast niet bij de interne opleiding aan bod komen. Wel jammer dat zo'n medewerker de vraag dan niet neerlegt bij een collega die er wel verstand van heeft... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In feite moet het gewoon werken, dat is duidelijk. Maar waarom wil je beslist dat piepkleine stukje webruimte? Met niet eens een eigen naam, maar een ingewikkelde url met "member.upc.jouwnaam.nl. Beetje achterhaald inmiddels. Voor zeer weinig geld heb je een paar gigabyte ruimte met een eigen domeinnaam. Die armetierige 50 MB kun je maar weinig mee.

Niettemin moet het werken. Mogelijk ten overvloede, heb je echt alles goed ingevuld in de FTP? (Weet ik, is al gevraagd en beantwoord).
Bij mij staat alles nog als chello ingesteld, inmiddels zal dat overal upc zijn, moet evenwel geen verschil uitmaken. Mijn account:
Host Name/Adres: members.chello.nl
Host Type: Automatic detect
User ID: Je standaard e-mailadres, echter zonder @upc.nl of @chello.nl
Password: Spreekt voor zich zelf.
Verder niets ingevuld.

Als je vervolgens succesvol via FTP bent ingelogd, moet je inderdaad de voorlopige index.html van upc gewoon kunnen wissen.

Rare opmerking van de helpdesk dat ze dit niet ondersteunen. Mogelijk iemand geweest die pas gisteren in dienst is getreden en nog een beperkte kennis van zaken heeft. Probeer het als het nog steeds niet lukt nog eens. Wellicht krijg je dan iemand aan de lijn die wel het fijne er van afweet
 
Dit is precies de reden waarom ik zelf een servertje heb staan.

Als provider is UPC goed (en steeds beter wordend), als webhoster zijn ze op z'n zachtst gezegd matig...

En met een no-ip adres (kijk op www.no-ip.org hiervoor) is je servertje altijd via dezelfde url bereikbaar, ook als je IP mocht veranderen.

Omdat je in zo'n geval de server zelf beheert, heb je dus automatisch ook alle rechten die je nodig hebt. En ook meer dan genoeg webruimte. :) Ik heb ruim 50 GB webruimte tot mijn beschikking. ;)

Kijk wel uit voor lekken in je serversoftware! Je bent gehackt voor je 't weet.

Ik host daarom ook alleen statische HTML sites op mijn servertje, ik mis de kennis om joomla, php of andere dynamische content veilig te beheren.
 
Precies zoals hierboven gezecht word als isp zijn ze goed voor hosting stukken minder, ik zelf vind het niet heel erg aangezien je bij upc alleen html kan gebruiken.
 
Webhosting is ook niet de core business van UPC. Een dergelijke omgeving (met o.a. PHP/MySQL) voor +/- 800.000 klanten (laten we voor het gemak even aannemen dat slechts 10% gebruikmaakt van de homepage: 80.000!) opzetten is alles behalve makkelijk en goedkoop.

Als je van een ISP zo'n service verwacht, dan zal de prijs van een internetabonnement gewoon gaan stijgen.
 
Inderdaad, dat had ik nog niet eens genoemd. Behalve die uiterst karige 50 MB bieden ze zelfs niet eens php. Is wel het uiterste minimum aan extra voorzieningen. Kortom, als je alleen maar een beetje wil stoeien met html en je hebt niet al te veel grafisch materiaal, dan is het hooguit geschikt om een poosje wat te oefenen. Wil je wat meer, dan loop je onherroepelijk vast.

Niettemin moet het natuurlijk werken, ook al is het maar een snoepje bij de boodschappen. Weet misschien een webcare-medewerker op dit forum of UPC dit een beetje aan het afschuiven is? B.v. oude gebruikers laten bestaan en nieuwe blokkeren? Klopt in dat geval niet met het wel kunnen inloggen via FTP.
 
Terug
Bovenaan