• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC onderzoekt gratis bundelen Film1 of Sport1 met Alles-in-1-pakket

Berichten
16.915
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
UPC onderzoekt gratis bundelen Film1 of Sport1 met Alles-in-1-pakket
UPC logo.jpg


Door Joost Schellevis, dinsdag 14 januari 2014 16:08

UPC overweegt om Film1 of Sport1 toe te voegen aan alle alles-in-1-pakketten. Dat blijkt uit enquêtes die de provider heeft gehouden. UPC bevestigt dat de mogelijkheid wordt onderzocht, maar benadrukt dat er nog geen beslissing is genomen.

In enquêtes aan UPC-klanten vraagt de provider hoe interessant ze het zouden vinden als Film1 of Sport1 gratis zouden worden toegevoegd aan de Alles-in-1-Pakketten. Dat blijkt uit screenshots die een lezer van Tweakers heeft doorgestuurd. De toevoeging zou dan gelden voor alle alles-in-1-pakketten; het goedkoopste alles-in-1-abonnement kost op dit moment 42,50 euro per maand. Film1 en Sport1 kosten nu allebei nog vijftien euro per maand. In het verleden heeft UPC Film1 en Sport1 al gebundeld bij duurdere Alles-in-1-pakketten, maar nu niet meer.

UPC-woordvoerder Ronald Sutmuller bevestigt dat de vraag is gesteld in enquêtes, maar relativeert het nieuws. "Je kunt hier geen conclusies uit trekken", zegt Sutmuller. "We onderzoeken welke behoeftes er leven onder onze abonnees." Volgens Sutmuller is het onderzoek oriënterend. "Er is geen concrete aanleiding voor." Het is in ieder geval niet zo dat Film1 of Sport1 te weinig abonnees hebben, stelt Sutmuller. Sport1 en Film1, dat naast livekanalen ook ondemand-films aanbiedt, zijn eigendom van Liberty Global, het moederbedrijf van UPC.

Tijdens het onderzoek werd aan UPC-abonnees ook gevraagd wat ze zouden willen betalen voor Film1 en Sport1 als die zenders niet gratis zouden worden toegevoegd. Ook werd geïnformeerd naar een gezamelijk pakket met Film1, Sport1 en Fox Sports, aldus de lezer van Tweakers. Een gebruiker op het supportforum van UPC meldt dat de provider in een andere enquête de interesse peilt voor het toevoegen van Film1, Sport1 of HBO aan het Royaal-zenderpakket.

1389710709.png


Bron: Tweakers.net

Artikel overgenomen met vermelding van bron en auteur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was de praktijktest niet duidelijk genoeg dan? 'Gratis' Film1 bij bepaalde Alles-in-1 pakketten was toch weer vrij vlot niet meer mogelijk.
 
Als een provider een betaalzender gratis kan toevoegen aan wen pakket is volgens mij het pakket al bij voorbaat te duur.
 
Ben benieuwd, of het daadwerkelijk gratis word, ja ze heten niks voor niks UPC
 
dat zou een mooi goedmakertje zijn tegenover de flink gestegen telefoonkosten!
 
Animo voor film1 zal niet overweldigend zijn, vandaar al de eerdere aktie.
 
asserboy zei:
dat zou een mooi goedmakertje zijn tegenover de flink gestegen telefoonkosten!

Dat is echt logisch inderdaad, kom laten we telefoon duurder maken zodat we ze me digitale televisie meer kunnen geven. ???

Ik ben er wel weer mits de prijzen niet te veel stijgen, als je even niks te doen hebt is het toch altijd handig om extra sport of film kanalen te hebben.
 
Hoe aantrekkelijk is het als u "geheel kostenloos" naar film1 kunt kijken?
Zou iemand daar "zeer onaantrekkelijk" invullen? Een UPC-hater misschien.

Kortom, ik heb weleens betere onderzoeksvragen gezien.

melvintje zei:
Ben benieuwd, of het daadwerkelijk gratis word, ja ze heten niks voor niks UPC

Niets is "gratis". Film1 is blijkbaar niets meer waard, dus nu goed als (nieuwe) klantenlokkertje.
 
Het is het enige wat ze nog enigszins tegen glasvezel kunnen inbrengen.
Op het internet deel kunnen ze niet echt mee met glasvezel.
Mijn keuze bij die vraag zou de onderste zijn "zeer onaantrekkelijk".
Eén keer raden wat ik dan wel zou willen. ;D
 
Terug
Bovenaan