• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC omgezet van 10 mb naar Fiberpower 30 MB maar haalt de snelheid niet....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter atdesterke
  • Startdatum Startdatum
A

atdesterke

Test 1:



Test 2:


Dit is bedraad.
Draadloos in huis haal ik max 20 mb
Heb de router op aanraden van UPC Helpdesk een reset gegeven en een kwartier van de stroom gehaald.
Geeft niet het gewenste resultaat. Draait op Vista x64 met Gigabit netwerkverbinding.
Wat doe ik niet goed?

Status van de Thomson 850 router:

Downstream Channel
Lock Status Locked Modulation QAM256
Channel ID 30 Symbol rate 5360537
Downstream Frequency Downstream Power 0.0 dBmV
SNR 38.2 dB

Upstream Channel
Lock Status Locked Modulation QAM16
Channel ID 2 Symbol rate 2560 Ksym/sec
Upstream Frequency Upstream Power 47.2 dBmV
 
De Thomson is de modem/router van UPC.
Wanneer ik mn pc direct naast de modem zet kom ik max op 10 MB.

Zou het misschien nog aan de Home plug (ethernet over stroom) kunnen liggen?
kunnen tot 85 mbps aan...
 
Wacht even, je maakt dus *draadloos* verbinding en dus niet bedraad? Indien zo, dan heb je me op het verkeerde been gezet door te melden dat je Vista x64 draait met een Gb-NIC.

Sluit je pc eens bedraad aan op je modem, haal je dan wel de volledige snelheid? In de praktijk haal je met 802.11g (WLAN van je modem/router) max ~22Mbit.
 
Bedankt voor je snelle reacties.

De modem staat in de meterkast. De pc staat in een andere ruimte en is via ethernet over stroom verbonden met de modem. Dus niet draadloos. Wanneer ik mijn pc rechtstreeks aan de modem hang kom ik aan 10MB. Als ik mijn pc in de andere ruimte plaats en de homeplug kom ik ook maar aan 10 MB.

Enkel draadloos (op een latop) kom ik aan 20MB down en 3 MB up.
 
Dat is een mooie snelheid voor een wi-fi verbinding. Ik begin vraag tekens te zetten bij je computer. Alsof the netwerkkaart daarin maar op 10Mb werkt.
 



Daar ben ik nu ook naar aan het kijken...misschien niet de juiste driver voor deze kaart!!!??
 
atdesterke zei:



Daar ben ik nu ook naar aan het kijken...misschien niet de juiste driver voor deze kaart!!!??

[offtopicmodeon]
Goh wat een mooi profielplaatje, hahaha hij is leuk he ;) ;D
[offtopicmodeoff]
 
Ik heb de Homeplug vervangen voor een MSI Homeplug...200MBps.
en voilá....

 
Terug
Bovenaan