• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC monteur

M

Marcel Dali

Hoi Forummers,

Ik ben nieuw op dit forum en misschien start ik een onderwerp wat allang aan bod is gekomen.
Ik heb sinds kort digitale TV. In het begin was ik daar erg ontevreden over.
Er is toen een monteur langs geweest en heeft de contactdoos vernieuwd en er is een nieuwe splitter geplaatst. Ik heb ook Chello internet.
Meteen erg goed beeld en een goed werkende digibox.
Maar sinds een paar dagen gaat ineens het analoge beeld in kwaliteit achteruit en werkt de digibox ook niet meer goed. Inernet geen probleem. Weer monteur UPC langs en die heb ik verteld dat alles gloednieuw is en door zijn collega in orde was bevonden. Hij meten aan de contactdoos. Wel erg zwak signaal. Minimaal was 60 dB maar de meter kwam niet verder dan 54 dB. Hij de nieuwe doos open en daar zat inderdaad iets niet helemaal lekker. Na het oplossen van dat probleem kwam het signaal wisselend op 59 dB en 61 dB.
Wel erg op het minimum. De monteur zegt: "dat is weer helemaal goed" Maar ik had nog steeds een matig beeld en vertelde hem dat ik nog niet tevreden ben. Komt hij met een verhaal dat het minimun voldoende is en dat ik en een digibox en een DVD/hardeschijfrecorder in de signaalweg heb en dat dit het signaal ook nadelig beinvloed. Ik vertelde hem dat ik voor het geld wat het allemaal kost toch een beter signaal mag verwachten en dat het ook altijd zeer goed was. Ondertussen dat de discussie op gang ging komen belde hij toch voor een afspraak omdat het ook nog zo kan zijn dat er in het verdeelpunt iets niet helemaal goed zit.
Om een lang verhaal samen te vatten. Ik heb het gevoel dat UPC zeer snel klaar staat met vertellen dat het bij de klant niet goed zit. En zij leveren altijd een goed signaal.
Nu heb ik echt kwaliteit aan kabels plugjes en apparatuur.
Ik weet heel zeker dat mijn spullen goed zijn en dat zij voor een beter signaal moeten zorgen.
Volgende week komt de volgende monteur om de aansluiting in de verdeelkast te kontroleren. Ik ben erg benieuwd.
Wat is de ervaring van andere forummers.

groet
Marcel Dali
 
Marcel Dali zei:
Hoi Forummers,

Ik ben nieuw op dit forum en misschien start ik een onderwerp wat allang aan bod is gekomen.
Ik heb sinds kort digitale TV. In het begin was ik daar erg ontevreden over.
Er is toen een monteur langs geweest en heeft de contactdoos vernieuwd en er is een nieuwe splitter geplaatst. Ik heb ook Chello internet.
Meteen erg goed beeld en een goed werkende digibox.
Maar sinds een paar dagen gaat ineens het analoge beeld in kwaliteit achteruit en werkt de digibox ook niet meer goed. Inernet geen probleem. Weer monteur UPC langs en die heb ik verteld dat alles gloednieuw is en door zijn collega in orde was bevonden. Hij meten aan de contactdoos. Wel erg zwak signaal. Minimaal was 60 dB maar de meter kwam niet verder dan 54 dB. Hij de nieuwe doos open en daar zat inderdaad iets niet helemaal lekker. Na het oplossen van dat probleem kwam het signaal wisselend op 59 dB en 61 dB.
Wel erg op het minimum. De monteur zegt: "dat is weer helemaal goed" Maar ik had nog steeds een matig beeld en vertelde hem dat ik nog niet tevreden ben. Komt hij met een verhaal dat het minimun voldoende is en dat ik en een digibox en een DVD/hardeschijfrecorder in de signaalweg heb en dat dit het signaal ook nadelig beinvloed. Ik vertelde hem dat ik voor het geld wat het allemaal kost toch een beter signaal mag verwachten en dat het ook altijd zeer goed was. Ondertussen dat de discussie op gang ging komen belde hij toch voor een afspraak omdat het ook nog zo kan zijn dat er in het verdeelpunt iets niet helemaal goed zit.
Om een lang verhaal samen te vatten. Ik heb het gevoel dat UPC zeer snel klaar staat met vertellen dat het bij de klant niet goed zit. En zij leveren altijd een goed signaal.
Nu heb ik echt kwaliteit aan kabels plugjes en apparatuur.
Ik weet heel zeker dat mijn spullen goed zijn en dat zij voor een beter signaal moeten zorgen.
Volgende week komt de volgende monteur om de aansluiting in de verdeelkast te kontroleren. Ik ben erg benieuwd.
Wat is de ervaring van andere forummers.

groet
Marcel Dali

Ik heb zelf ook een keer een Coax monteur over de vloer gehad.
Deze mensen zetten gewoon meetapparatuur op de AOP en kijken naar de signaal en ruis waarden.
In mijn geval bleek dat de klemmen op de coax-kabels in de straat verdeler wat los waren gaan zitten.
Dit gebeurd vanzelf na een aantal jaren door weersinvloeden.
Na deze te hebben vervangen en strak te hebben gedraait was mijn signaal (en de rest van de straat) een klap beter....

gr, Henno.
 
Dit ook wat ze de komende week gaan doen.
Ik hoop dat met het aandraaien van de klemmen het probleem is opgelost.
Weersinvloeden, kan maar zo kloppen. Want op warme dagen is het signaal veel slechter dan op koele dagen.

groet

Marcel Dali
 
Terug
Bovenaan