• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC mediabox wel of niet ongevraagd verstuurd?

Hoe heb jij je mediabox gekregen?

  • Zelf besteld bij UPC (of winkel)

    Stemmen: 101 53,2%
  • Ongevraagd opgestuurd gekregen

    Stemmen: 74 38,9%
  • Nooit besteld, nooit gekregen

    Stemmen: 15 7,9%

  • Totaal aantal stemmers
    190

René

Moderator
Berichten
10.053
Internet
  1. Plinq
Het zal niemand ontgaan zijn dat UPC al geruime tijd bezig is met de landelijke uitrol van digitale televisie. Je hoeft bij wijze van spreken maar je vingers te knippen, en de volgende dag heb je zo'n mediabox in huis. Echter blijkt dat deze mediaboxen ook vaak ongevraagd naar huishoudens worden gestuurd. Er kwamen dermate veel klachten binnen over de agressieve verkoopmethode dat er vragen over zijn gesteld in de Tweede Kamer.

UPC-woordvoerder Mark Zellenrath zegt dat er 'weinig klachten' over de decoders binnenkomen. "Als mensen ons bellen, dan vragen ze of ze ook een decoder kunnen krijgen. Een belangrijk deel van de decoders versturen we naar die groep." Mensen die geen decoder willen, krijgen het apparaat volgens Zellenrath niet. "We sturen eerst twee brieven en bellen daarna op om te vragen of ze een decoder willen.

Dit vonden wij zeer opmerkelijk. Volgens de reacties op het forum krijgen mensen weldegelijk de mediabox ongevraagd binnen. Zelfs TNT pakketservice medewerkers erkennen dat er dagelijks duizenden mediaboxen retour afzender gaan.

nee_nee_sticker.gif

Los van het feit of deze methode wel of niet gewenst is zijn we benieuwd hoeveel mensen op dit forum er nu zo'n mediabox ongevraagd hebben gekregen van UPC.
Daarom vragen we je om mee te doen aan de poll. Je dient wel te zijn ingelogd om te kunnen stemmen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ook zelf besteld.
En ben er op dit moment erg tevreden over ;D
Ik w8 met volle smart op de PVR 8)
 
Hoewel ik ook ongevraagd de mediabox heb gekregen, werd er vooraf schriftelijk en ik dacht ook via email uitgebreid hierover geinformeerd ???
 
Ongevraagd.

Analoog TV-beeld werd slechter. Teletext analoog had groene letters gekregen.
In het begin alle zenders, na één maand slechts de standaard zenders.
Vandaar dat ik hem er al snel weer tussenuit had.

Box inmiddels teruggestuurd.
 
Ik mis nog een optie; ik heb 'm gekregen nadat ik mijzelf
op ervaar HDTV had opgegeven.

Feitelijk heb ik er dus niet om gevraagd, maar wilde gelijk een HD box. :)
 
We kregen eerst een brief met DVD, waarop de Mediabox gepromote werd. Hierin werd bekend gemaakt dat dat ding opgestuurd werd en als je hem niet wilde kon je hem weigeren. Vervolgens werden we in de week erna twee keer gebeld of we nog vragen hadden over de informatie die we gekregen hadden over de Mediabox, hoe bedoel je agressief verkoop.
We hebben hem niet geaccepteerd toen ze er mee aankwamen bij de deur. De buren hebben dit wel gedaan en vragen zich af waarom, aangezien er geen verschil zit in beeldkwaliteit. Waar heb je trouwens een Mediabox voor nodig, er is toch niks interessants meer op de Nederlandse tv :P
 
na een brief kreeg ik de box ongevraagd binnen! Ik heb hem wel geaccepteerd, ik was stiekem wel nieuwsgierig ;D
 
Heb hem zelf besteld, omdat het in Haarlem wat moelijk ging met uitdelen, binne 3dagen had ik hem binnen.
 
Wel ontvangen, afzender retour... Hoezo je wordt eerst gevraagd!!! zelfs na uitdrukkelijk niet de mediabox te willen krijg je hem opgedrongen.


Geachte heer ...,

Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment zijn wij bezig met het gefaseerd invoeren van UPC Digital TV. Dit betekent dat er aan ieder huishouden binnen het verzorgingsgebied een mediabox aangeboden wordt. Wij betreuren het ten zeerste dat u de door ons aangeboden mediabox niet wenst te ontvangen. Helaas kunnen wij niet voorkomen dat u ook de mediabox zal ontvangen, omdat de opdracht tot verzenden reeds uit handen is gegeven. Indien u deze niet wenst te ontvangen, kunt u het pakket bij levering weigeren. Het pakket wordt dan retour gestuurd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland


Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op https://www.upc.nl

===========================================================





Na de vele berichten op internet en op tv zijn ook nu wij ongevraagd benaderd door UPC met het digitale tv reclamepakket. De zending met daarin een DVD en andere reclame gaat afzender retour. Omdat wij niet geinteresseerd zijn in digitale TV welke voor ons alleen maar nadelen bied en extra kosten met zich meebrengt is het ook niet nodig de MediaBox naar ons adres te versturen. Ook zijn de inmiddels opgedane ervaringen bij andere gebruikers en de diverse topics op www.Chelloo.nl en andere sites slecht.

Omdat wij niet bereid zijn om kosten te maken door te bellen naar 0900 1580 verzoek ik u dus vriendelijk doch dringend ons niet een Mediabox toe te zenden. Indien wij wel geinteresseerd zouden zijn of worden dan nemen wij wel contact met u op. Er zal dus niet niet een MediaBox in ontvangs genomen worden en zoals te vaak gebeurt moet deze ook niet afgeleverd worden via de buren.
Mocht dit wel gebeuren zal de box dus niet door ons teruggezonden worden en gaan wij niet akkoord met extra kosten van Digitale TV

Nogmaals wij zijn niet geintreseerd in iets wat ons opgedrongen wordt en wij zijn niet bereid om kosten te maken door te bellen met 0900 1580.
 
Terug
Bovenaan