• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Mediabox mogelijkheid tot ontvangen FTA zenders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rodie
  • Startdatum Startdatum
R

Rodie

Ik vroeg me af of er een manier bestaat om de UPC mediabox (Pace HD, DCR7111) werkend te krijgen zonder het betalen van digitale TV.

Er wordt echter wel betaald voor het analoge pakket, het basistarief, nu zou ik graag de zenders die open staan ook willen zien via deze mediabox, is dat mogelijk? Via een tv met digitale tuner is dat wel mogelijk. Ik zou dat graag ook uit deze mediabox willen halen.

Wie kan me helpen?
 
Helaas, gaat niet lukken. Maar lijkt me ook wel logisch. En als het al zou kunnen zul je het hier niet lezen.
 
Met een UPC Mediabox gaat het niet lukken, het is wel mogelijk met o.a diverse Humax boxen die de FTA kanalen wel kunnen ontvangen zie hiervoor de betreffende topics in het onderdeel digitale TV DVB C en CI+ op dit forum.
 
Volgens mij moe je zelfs die decoder terug sturen als je geen dtv abbo hebt, dus nee zonder abbo op een dtv pakket heb je er niets aan.
 
Als je een bepaald type abonnement beëindigt moet je de in bruikleen gegeven apparatuur weer terugsturen, anders krijg je een naheffing van een paar honderd euro. Je kunt de decoder ook inleveren bij een lokale Ziggo-winkel als je die in je woonplaats hebt, anders moet je wachten tot je een brief met een retourdoos krijgt om de spullen terug te sturen.
Bewaar in ieder geval goed je bewijs van inleveren via de post of de winkel.
 
Rodie zei:
Ik vroeg me af of er een manier bestaat om de UPC mediabox (Pace HD, DCR7111) werkend te krijgen zonder het betalen van digitale TV.

Er wordt echter wel betaald voor het analoge pakket, het basistarief, nu zou ik graag de zenders die open staan ook willen zien via deze mediabox, is dat mogelijk? Via een tv met digitale tuner is dat wel mogelijk. Ik zou dat graag ook uit deze mediabox willen halen.

Wie kan me helpen?
Er zijn twee manieren om zo'n mediabox in huis te hebben:
1. Van een beëindigd abonnement van je zelf.
2. Van iemand anders die z'n abonnement heeft beëindigd en de box (die niet van hem was maar van Ziggo) en hem illegaal heeft verpatst in plaats van hem zoals het moet deze in te leveren.
In beide gevallen heeft dat ding een niet meer passende smartcard.
Wat bracht je er toe te veronderstellen dat het zonder (door Ziggo) geactiveerde smartcard, m.a.w. zonder abonnement, wel zou lukken? Besef je dat je hiermee een illegale vraag stelt? Althans een vraag naar een illegale activiteit. Vragen is namelijk niet verboden.
 
J. de Boer zei:
Er zijn twee manieren om zo'n mediabox in huis te hebben:
1. Van een beëindigd abonnement van je zelf.
2. Van iemand anders die z'n abonnement heeft beëindigd en de box (die niet van hem was maar van Ziggo) en hem illegaal heeft verpatst in plaats van hem zoals het moet deze in te leveren.
In beide gevallen heeft dat ding een niet meer passende smartcard.
Wat bracht je er toe te veronderstellen dat het zonder (door Ziggo) geactiveerde smartcard, m.a.w. zonder abonnement, wel zou lukken? Besef je dat je hiermee een illegale vraag stelt? Althans een vraag naar een illegale activiteit. Vragen is namelijk niet verboden.
Volgens mij is dit niet wat de topic starter bedoeld ....
En daarbij als vragen niet verboden is kan het ook geen "illegale" vraag zijn.

Hij vraagt volgens mij gewoon of en hoe hij de FTA zenders kan ontvangen via de pace. Omdat er alleen een abonnement is op het basispakket. Niks illegaals aan, misschien alleen wat onhandig geformuleerd omdat hij stelt niet te betalen voor digitale tv. En dat is onjuist want hij betaald voor het basispakket waar een reeks digitale zenders FTA in zitten. Het basispakket is niet meer alleen analoog. Maar zoals Cornelis al schrijft gaat dat niet (goed) werken met die pace box. Er staan echter genoeg suggesties in het topic waar hij naar verwijst.
 
Mogelijk dat TS het zo bedoelt, maar hij schrijft duidelijk:
"...... zonder het betalen van digitale TV. Er wordt echter wel betaald voor het analoge pakket, het basistarief ....."
Dat lijkt me toch duidelijk, het basistarief is zonder mediabox, niks onhandig geformuleerd lijkt me. Dus een niet ingeleverde box na beëindigen van een abonnement.
Inderdaad is de vraag als zodanig niet illegaal, vandaar dat ik er met althans wat aan heb toegevoegd.

Edit:
Laat TS zelf maar aan het woord hoe hij het bedoelde, dat lijkt me het verstandigst.
 
Voor FTA-zenders heb je geen decoder nodig, zelfs geen CI+kaart, als je TV een ingebouwde C-tuner heeft heb je analoge èn digitale FTA-zenders, waarvan NPO1, 2 en 3 zelfs in HD ;)
 
Terug
Bovenaan