• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC mediabox met DVR aan het overlijden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter justme
  • Startdatum Startdatum
J

justme

Dames, heren ;D

Ik heb iets vreemds met mijn grijze DVR (ik weet niet wat er precies in de doos zit, maar het is een grijze met harddisk :embarassed:). Hij heeft het altijd goed gedaan tot ik een week of 2 geleden een Slingbox heb aangesloten. Hij moest uiteraard even van zijn plek om kabels te leggen, en daarna begon het gedonder.

Als ik TV zit te kijken bevriest het beeld regelmatig. De enige oplossing is de stekker eruit. Daarna kan ik weer verder kijken tot hij weer bevriest.

Hij hangt echter niet compleet, hij blijft reageren op de afstandsbediening. Zo kan ik naar het menu, en vervolgens een eerdere opname afspelen. TV kijken lukt pas weer als de stroom eraf is geweest. Als ik tussen de TV kanalen switch krijg ik ook de blauwe balk onderin te zien met informatie. Het enige dat mist is de stream.

Ik heb gedacht dat het misschien de harddisk was en heb een berg oude opnames gewist. Hiermee ging de vrije ruimte van 19% naar ongeveer 50%. De freezes waren daarna minder frequent. Ook valt me op dat de box vroeger altijd bloedheet werd maar nu handwarm is.

Anyway, voor ik tegen een leuk tarief bij de UPC desk in de wacht mag hangen om daarna de standaard vragen door te werken, vraag ik het eerst hier even. Het lijkt mij dat de harddisk aan het einde van zijn latijn is, maar dat kan ik verder nergens bevestigen.

Thanx voor de hulp alvast!
 
Als het gekomen is nadat je met de kabels aan de gang bent geweest als eerste die kabels (met name antenne) nog eens goed nakijken. Zitten ze er goed in, zijn ze niet scherp geknikt, is door het loshalen en weer vastzetten geen draadbreuk ontstaan etc.

Verder kan je een geforceerde firmwareupdate proberen, of als dat niet helpt een reset naar de fabrieksinstellingen.
Zie: FAQ - UPC Digital TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je DVR wordt erg warm, heb je toevallig je Slingbox boven of onder je DVR geplaatst?
Door de extreme warmte kan de box vastlopen.
 
De kabels van de slingbox zijn aangesloten via een bijgeleverde aftapplug voor de SCART aansluiting. Ik heb ook gecontroleerd of de mediabox vastloopt als de slingbox niet is aangesloten. Ook toen was het snel raak.

Verder werd de mediabox altijd erg warm. Werd, want nu is hij ineens opvallend koel. Heel in het begin had ik hem op mijn versterker staan, waardoor hij inderdaad ook crashte. Even afkoelen en hij deed het weer. Sindsdien heeft de mediabox altijd zijn eigen plankje gehad.

Ik zal de firmware er geforceerd opzetten en het apparaat een reset geven. De kabels zijn gewoon goed, die zijn bij de verhuizing in februari vers aangelegd.
 
@Justme,

Mocht je er niet uitkomen dan kun je mij een PM sturen met daarin je postcode en huisnummer.

Doordat je de kabels eruit hebt gehad en er weer in hebt gedaan is het echt goed mogelijk dat je de kabel beschadigd hebt of er niet goed ingedaan hebt. Ik raad je wel aan om dit eens te controleren.
 
heb mijn derde box al
die ik nu heb begint ook al kuren te krijgen vastlopen slecht beeld spontaan uitgaan
het is gewoon rotzooi
maandag maar weer bellen
 
Die van mij deed wat mafs.... nadat ik gisteren geforceerd de laatste firmware erop heb gezet, ging hij deze avond spontaan uit.... Weer een verse firmware ???

3.8.0.2a1 is het nu....
 
Mijn Mediabox box zonder DVR gaat meerdre malen per dag spontaan software downloaden. Alles gecontroleerd. Is hij gaan doen na dat Eredevisie Live voor een maand gratis was. Eerst 1 x per 3 dagen, nu steeds vaker. Ik heb alles gedaan wat erop Chelloo.nl staat om te verhelpen.

Joop
 
Ook met deze firmware liep de box een keertje vast.... Hij gaat nu terug naar fabrieksinstellingen en als hij daarna nog hikt wordt het tijd voor een verse.
 
sinds gisteravond krijg ik de waarschuwing "signaal verlies controleer de verbinding" en kan ik geen enkel kanaal meer zien (digitaal) analoog is alles in orde.
Uiteraard als van alles geprobeerd:
- spanning er af en er weer op --> geen resultaat
- spanning er af voor circa 30 minuten en er weer op --> geen resultaat
- geforceerde s/w update uitgevoerd --> geen resultaat
- terug naar fabrieks instelling, dit gaat niet goed want bij het zoeken naar zenders gaat het mis en stopt hij.
- Gekeken naar signaalsterkte en kwaliteit, daar zit iets niet goed de bovenste geeft 100% die daaronder helemaal niets.

Is dit nu een probleem van de box of van mijn bekabeling. Het probleem was er in eens. Niets veranderd aan bekabeling.

Uiteraard helpdesk gebeld, die konden tot mijn box komen en zien niets vreemds. Op hun advies geforceerde s/w update geprobeerd. Als dat niet lukt moest ik terugbellen voor een afspraak met een monteur.
Uiteraard wil ik eerst weten of het niet aan mij ligt.
 
Terug
Bovenaan