• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Mediabox hacken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Yzord
  • Startdatum Startdatum
Y

Yzord

Hallo 8)

Ik heb een DCI62UPC DVR bemachtigd, maar ik heb niet eens UPC ;) maar aangezien het een Thomson is, lijkt het mij dat deze universeel te maken valt. Hopelijk.

Nu dacht ik eerst heel simpel...ik stop er mijn Digitenne kaartje in zodat vrouwtje op Digitenne de DVR kan gebruiken om The Voice op te nemen haha...maar helaas, UPC is schijnbaar ook niet gek en zit er een lock op.

Vallen deze apparaten wel te hacken om hem bijvoorbeeld werkbaar te maken met Digitenne?
 
Ja, echt wel, dat doe ik al jaren en ik wil dat rustig hier publiekelijk vertellen :-X

Maar een beetje rondsnuffelen wil wel eens helpen, toch?
 
Ik ben aardig aan het rondsnuffelen, maar echt iets vinden, niet echt :(

En ik ben niet bang voor UPC hoor. Ik heb dat ding eerlijk op marktplaats gekocht en ben dan ook niet verbonden aan de regels van UPC. Het is mijn apparaat en ik doe er mee wat ik wil. En anders moet UPC maar eens de jurisprudentie lezen over het unlocken van apparaten.

Dat jullie er niet over zouden willen babbelen..dat kan ik me indenken. Jullie hebben getekend voor een bruikleen.

Mocht iemand toch info met me willen delen...Pm wellicht een idee? Of me door middel van steekwoorden ergens een richting op duwen, want echt ver kom ik er niet mee.
 
Ja dat wist ik al...maar wat ik eigenlijk wil is dat ik de Digitenne gewoon gebruik om tv mee te kijken, maar dat ik dan de UPC box aansluit op Digitenne om zodoende op te nemen met de DVR. Dat zou toch "eventueel" wel mogelijk zijn?
 
Yzord zei:
maar helaas, UPC is schijnbaar ook niet gek en zit er een lock op.

Tsja, waarom dan niet gewoon een simpel DVR apparaatje gekocht of geritseld. Ik heb het in de loop der jaren allemaal voorbij zien komen (en UPC ook) en het blijft allemaal gerommel en gepruts in de marges...
 
Ik kreeg dit dingetje aangeboden en ik mag me wel een tweakert noemen, dus altijd benieuwd of zoiets werkt :)

Ik dacht even slim te zijn door de antenne van Digitenne op de Mediabox aan te sluiten en deze door te lussen naar het kastje van Digitenne. Maar daar begint het al, de antenne krijgt geen stroom van de mediabox. Dus dan houdt het al snel op.

Of ik moet me meer gaan verdiepen erin zoals een zelfvoedende antenne, eventuele firmware overschrijven van de mediabox etc. etc. maar denk dat het dan inderdaad meer de moeite waard is om een neutrale DVR te kopen.

Maar goed, na het lezen van wat links ben ik erachter dat het verdomd moeilijk is om een DVR erop aan te sluiten. Kan ik beter de Digitenne recorder voor 4 euro in de maand erbij doen :)
 
Wat jij wilt kun je vergeten.
De harddisk in de UPC mediabox kan alleen opnemen vanaf de ingebouwde tuner. Dus niet vanaf scart.
De tuner in de mediabox is een DVB-c tuner en geen DVB-t tuner.
Verder is Digitenne gecodeerd in Conax en werkt UPC met Nagravision codering.
Dan is er nog de kleinigheid dat de UPC mediabox altijd controleerd of de smartcard die erin gestopt word bij de mediabox hoort en of er een geldig abonnement aanwezig is.

Iedere cent die aan een UPC mediabox op Martktplaats etc uitgegeven word is weggegooid geld.
Enige uitzondering is de UPC Philips HD koop mediabox. Deze is met een abonnement van UPC aan de praat te krijgen. Bij alle anderen lukt dat niet omdat UPC daarvoor geen abonnement/smartcard levert.
 
En verreweg de meeste mediaboxen van UPC blijven eigendom van UPC.
De klant huurt deze box en heeft niet het recht deze te verkopen.
Verkopen is min of meer diefstal.
 
Robert Koopman zei:
En verreweg de meeste mediaboxen van UPC blijven eigendom van UPC.
De klant huurt deze box en heeft niet het recht deze te verkopen.
Verkopen is min of meer diefstal.

Het gaat nog een stap verder dan dat. De TS heeft al aangegeven van het feit dat UPC de apparatuur in bruikleen geeft. Hij geeft daarmee dus aan dat hij tevens kan concluderen dat deze boxen niet voor de vrije verkoop zijn.
Hij besluit echter bewust die conclusie niet te trekken en gewoon de box toch te kopen.
Voor de wet neemt hij dus gewoon deel aan het proces van heling: Iemand steelt iets en verkoopt het, en de TS kan gezien zijn eerdere post zich niet beroepen op het feit dat hij dat niet zou weten, hij verklaart zelf op de hoogte te zijn van de regels van UPC:

Yzord zei:
En ik ben niet bang voor UPC hoor. Ik heb dat ding eerlijk op marktplaats gekocht en ben dan ook niet verbonden aan de regels van UPC. Het is mijn apparaat en ik doe er mee wat ik wil. En anders moet UPC maar eens de jurisprudentie lezen over het unlocken van apparaten.

Ik zou zeggen tegen Yzord: in plaats van UPC de jurisprudentie te laten lezen, zou ik dat zelf maar eens doen met als trefwoord: Aankopen van gestolen goederen. ;)
 
Terug
Bovenaan