• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC mediabox en Samsung tv...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Art Vandelay
  • Startdatum Startdatum
A

Art Vandelay

Onlangs een Syncmaster 2333hd voor in de slaapkamer en een 2e mediabox aangeschaft. Nu probeer ik deze UPC mediabox erop aan te sluiten, maar ik krijg iedere keer melding "Geen signaal" (deze melding is NIET van mediabox, maar van de televisie zelf). Ik dacht eerst misschien ligt het aan de scart, dus andere scart erop aangesloten, maar nog steeds hetzelfde. Uiteindelijk de 2e mediabox in de woonkamer aangesloten en daar doet ie het wel. Dus toen maar mijn 1e mediabox aangesloten in mijn slaapkamer, ook bij deze geeft de tv de melding "Geen signaal." Misschien ligt het aan de tv dacht ik, dus toen maar dvd-speler erop gesloten en deze doet het wel! Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Probeer eerst eens een andere scartkabel.

Een mediabox heeft op de tv scart uitgang composiet en RGB.
Mogelijk ondersteund jouw tv maar een van beide.
Sluit de mediabox beneden aan. Ga naar menu > instellingen > beeldkwaliteit en kies voor standaard of RGB.
In ieder geval het tegenovergestelde van wat er nu staat en probeer het dan boven opnieuw.
 
Sorry, voor de late reactie. Dat werkt ook niet :(

Heb vandaag een rood-geel-wit-kabel op de tv aangesloten, met een scart uiteinde in mediabox. Kreeg toen wel beeld en geluid, alleen was dit zwart-wit en met streepjes. Nu heeft de tv zo'n rood-blauw-groen uitgang. Zou zo'n kabel met een scart uiteinde werken?
 
Die R, G en B ingangen zijn component (geen composiet) ingangen en de mediabox heeft geen component uitgangen. Dat gaat daarom niet werken.

Ik zou contact opnemen met de verkoper. Ondanks dat de DVD speler wel werkte twijfel ik aan de ingang van de tv/monitor.
 
Art Vandelay zei:
Onlangs een Syncmaster 2333hd voor in de slaapkamer en een 2e mediabox aangeschaft. Nu probeer ik deze UPC mediabox erop aan te sluiten, maar ik krijg iedere keer melding "Geen signaal" (deze melding is NIET van mediabox, maar van de televisie zelf). Ik dacht eerst misschien ligt het aan de scart, dus andere scart erop aangesloten, maar nog steeds hetzelfde. Uiteindelijk de 2e mediabox in de woonkamer aangesloten en daar doet ie het wel. Dus toen maar mijn 1e mediabox aangesloten in mijn slaapkamer, ook bij deze geeft de tv de melding "Geen signaal." Misschien ligt het aan de tv dacht ik, dus toen maar dvd-speler erop gesloten en deze doet het wel! Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik heb precies dezelfde televisie als jou, alleen dan heb ik een 24 inch versie. Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik moest de mediabox eerst altijd even de stekker van de HDMI erin en eruit. Maar het ligt aan samsung, niet aan de Mediabox. Heb nu inmiddels de 48e mediabox met hetzelfde probleem. Echter als ik de schotel (via HDMI) erop zet. heb ik nergens last van
 
Ik heb net mijn Samsung Syncmaster T200HD aangesloten aan de Mediabox en hij doet hier ook niks. Ik krijg alleen de tv-melding 'Geen signaal'.

We hebben alleen de standaard digitale tv, dus geen HDMI uitgang op de mediabox. Wat nu?
 
lotte zei:
Ik heb net mijn Samsung Syncmaster T200HD aangesloten aan de Mediabox en hij doet hier ook niks. Ik krijg alleen de tv-melding 'Geen signaal'.

We hebben alleen de standaard digitale tv, dus geen HDMI uitgang op de mediabox. Wat nu?

Wat meer uitleg en info geven ;)

Je zou het makkelijker maken als je je profiel compleet invult.

Welke mediabox heb je van UPC?
Zit je groene kabel aangesloten in de meterkast of in de woonkamer?
Heb je meerdere televisies in huis?
Zitten er in je binnenhuisinstallatie splitters en/of versterkers?
Had je zonder de mediabox altijd goede kwaliteit televisie of was je beeld wat "sneeuwerig"?
 
Het is al gelukt! Het bleek dat de tv een RGBscart kabel nodig had ipv een gewone :)
 
Terug
Bovenaan