• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Mediabox + DVR slaat vast e.d.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Daemoniacus
  • Startdatum Startdatum
D

Daemoniacus

hallo,

Ik heb sinds geruime tijd van de volgende storingen met de mediabox +(dvr) :

* box slaat vast midden in programma;s
* box gaat helemaal uit (inclusief standby lampje) als de box niet gebruik wordt (na 2 minuten gemiddeld), stroom moet van de box af en aangesloten worden om weer wat te kijken.
* opstarten van de box gaat regelmatig fout


Het volgende is gedaan:

* geforceerde Softwareupdate
* teruggezet op standaard fabrieksinstellingen (en opnieuw ingesteld samen met de helpdesk)
* stroom eraf en erop gezet
* gecontroleerd of On Demand e.d. het deed (wat het geval was als de box weer "leefde") om kabel inferieuriteit uit te sluiten

Ik krijg pas op 4 (!!) januari een monteur op bezoek om zaken na te kijken.
Dit betekend in de schoolvakanties een dikke week (eigenlijk 2 weken) ellende met kidneren die erg graag TV willen kijken maar daar vaak in gestoord worden nu.

Om nog maar te zwijgen over de storignen in de geplande tvopnames, opgenomen programma's e.d. nog maar te zwijgen.

Zijn er misschien forumlezers die dezelfde problemen hebben ?
Is er misschien een WebCare medewerker die een simpele oplossing heeft ?


alvast bedankt.
 
Probeer je mb is zo dichtbij mogelijk aan te sluiten bij binnenkomst van het signaal
Doe dan nog eens een sw update .

Wacht tot hij klaar is en plaats de mb dan weer op de plaats .

Kan zijn dat er iets tussen zit wat de sw niet helemaal goed door laat komen
 
Ik heb de box met goede kwaliteit kabel ertussen staan op 2 meter afstand van de binnenkomst van de kabel.

Dat zou het niet moeten kunnen zijn.

Bedankt iig voor je suggestie
 
Een mogelijke oorzaak zou warmte kunnen zijn. Staat de mediabox soms warmer, bv op, of dichtbij een ander apparaat, of staat er ivm de feestdagen nu iets boven op?
 
MB staat gestapeld op een DVD speler met ongeveer 5 cm ruimte ertussen (door balkjes).
Airflow is voldoende en zou voldoen aan de standaard.

Als het warmte is, dan zou het apparaat echt super heet moeten zijn, en dat valt best mee.
 
Het was een kans.
Ik ben nu even door mijn ideën heen.
 
Hier ook hetzelfde probleem, ik heb alleen een HD-dvr boxie.
En zit er hard over na te denken om hem door het raam te mikken hier. :knuppel2:
Iedere keer programa's instellen, maar hij vertikt het om op te nemen.

gr en sterkte met die zooi ;)
 
Vandaag komt de monteur langs.......

Fingers crossed
 
Heb het Zelfde Probleem Zwarte HD-Dvr gewoon een probleem van de box wordt er gezegd.
 
Terug
Bovenaan