• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC mediabox aansluiten VGA

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mweird0
  • Startdatum Startdatum
M

mweird0

Hallo Allemaal,

Sinds vanochtend heb ik mijn abo verandert door één van de droomdeals af te nemen. Ik vraag me alleen af hoe de mediabox (scart) aangesloten kan worden op mijn scherm dat enkel beschik over vga en dvi (dvi is al aangesloten ander apparaat).

Daarbij zal het geluid via mijn pc moeten verlopen, waarvoor k ook nog op zoek ben naar een oplossing. Voor zover ik heb gelezen op diverse forums is het niet mogelijk de mediabox op de dvi van mijn pc aan te sluiten. Kan iemand dat bevestigen.

aansluitingupc.jpg


Alvast supr bedankt voor een antwoord!

gr mark
 
Om een monotor met vga ingang aan te sluiten op een scart uitgang heb je een scart naar vga converter nodig (± € 60). Er bestaan kabels met de juiste connectors, zonder converter, maar die werken niet.

Voor de audio zijn er kabels te koop met 2 x tulp (mediabox) naar 1 x minijack (geluidskaart pc).
 
jammer, maar begrijpelijk dat een kabel scart -> vga niet werkt. Ik ga dan maar eens op zoek naar een geschikte converter. Weet je toevallig of er signaalverlies optreedt met deze oplossing?
 
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort converters en kan je vraag niet beantwoorden.
 
Abonnement verandert?
Kan dat zomaar?

Dat zou mij goed uitkomen, ben nu duurder uit en wil toch weleens Film1 proberen...
Oh wacht...zie nu dat het met Start is.. nu hebben we Royaal :P
Excuses voor het off-topic gaan...
 
offtopic:
dat kan, je jaar abo gaat dan wel opnieuw in vanaf het moment dat je van contract wisselt. Het kan ook bij abo's die goedkoper uit komen in het totaal bedrag.

Inmiddels heb ik iemand van sales en van tech. dienst gesproken en die zeiden beiden dat het een kwestie van een kabeltje kopen is. Internet research wijst uit dat het elektronische apparaat aan de scart kant de intelligentie moet hebben om het signaal te veranderen anders zal het niet lukken.

Echt veel vertrouwen heb ik echter nog niet in de uitspraak van de servicedesk...we zullen zien zodra het spul binnen is.

Mocht er iemand met ervaringen zijn dan hoor ik dat heel graag!
 
Ik heb zo'n SCART-RGB kabel zelf eens gemaakt voor mijn beamer. Daar is de VGA input vaak geschikt voor video-RGB. Maar of een LCD TV dat zal ondersteunen?
De meeste ondersteunen horizontale frequentie's vanaf 30 kHz. De SD horizontale frequentie is 15625 hz.
Een converter lijkt me een betere optie, die verdubbelen de H freq tot 31250 hz en scheiden het composite sync signaal in een H en V syncsignaal.
 
Je kan ook de box aansluiten via composiet op een TV Kaartje....
Kosten ook maar enkele tientjes.
;)
 
Mijn scherm is dan toevallig een TFT scherm maar dan nog moet het signaal o.a. van 50 naar 60 hz. + hetgeen jij zei. Volgens UPC zou de mediabox de functionaliteit van zo'n converter moeten hebben.
Ben erg benieuwd of dat ook zo is !!???

@McRonald Heb jij het niet over een analoog signaal (upc standaard radio & tv) ?
 
Terug
Bovenaan